بریس کمر و تاثیر استفاده در بهبود درد ، قیمت خرید عوارض بستن بریس و کمربند طبی

بریس کمر یک وسیله موثر برای درمان برخی شرایط خاص ستون فقرات است و می تواند پشتیبان ستون فقرات به عنوان مثال پس از جراحی کمر باشد.

قیمت بریس کمر

نام دیگر بریس کمر ، “ارتز لومبوساکرال ” یا LSO است که البته عموما کمربند طبی هم نامیده میشود. ممکن است بریس کمر توسط پزشک تجویز شود یا از طریق نسخه پزشک خریداری شود. بعضی از انواع کمربند طبی ، بدون توصیه پزشک در دسترس هستند و استفاده از این وسیله ها طبق دستورالعمل ارائه شده برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر در قسمت کمر مهم است. تمرکز ما در این مقاله بر روی بریس های کمری تجویز یا توصیه شده توسط پزشک است.

اهداف و مکانیسم کمربند طبی برای بهبود درد

نسخه تجویز شده توسط پزشک معمولاً برای چند هدف زیر است:

  • تنش عضلانی و کمردرد را کاهش دهید
  • وضعیت بدن را برای توزیع مجدد وزن در ستون فقرات بهبود دهید
  • فراهم کردن یک محافظ امن برای ستون فقرات
  • عملکرد بدن را در طی فعالیت روزانه افزایش دهید

اهداف بالا با استفاده از کمربند های طبی یا بریس کمر حاصل میشود. مکانیسم تسکین درد در انواع بریس ها تا حدودی متفاوت است، اما به طور کلی یک بریس کمر قادر است:

پشتیبانی باری ستون فقرات باشد: زمانی که کمر به دلیل آسیب دیدگی یا ضعیف شدن ساختارها و ماهیچه های ستون فقرات سست میشود ، کمربند طبی می تواند موجب ثبات در ستون فقرات باشد . بریس کمر می تواند با نگه داشتن پشت در یک حالت ایمن ، به ایجاد یک منطقه درمانی سالم برای آسیب دیدگی فعلی کمک کرده و از آسیب های اضافی جلوگیری کند .

فشار بر ساختارهای ستون فقرات را کاهش دهد : بریس کمر می تواند به تخلیه و توزیع مقداری از وزنی که در قسمت پایین کمر قرار دارد، کمک کند و در نتیجه فشار بر روی مفاصل ستون فقرات، دیسک ها و عضلات کاهش می یابد. با کاهش فشار ستون فقرات، کمربند طبی میتواند تنش های دردناک عضلانی را کاهش دهد که معمولا پس از آسیب های کمر و ستون فقرات در بیماران به وجود می آید .

خرید بریس کمر

دامنه حرکت حین بهبودی را کاهش میدهد : از بریس کمر برای جلوگیری یا محدود کردن حرکات دردناک مانند پیچ خوردن ستون فقرات یا خم شدن به جلو ، عقب یا کنار استفاده می شود. محدود کردن حرکات و وضعیت های دردناک همچنین می تواند به بهبود آگاهی از وضعیت بدن (حس مالکیت) کمک کند، که به فرد اجازه می دهد تا آگاهانه وضعیت بدن را برای بهبود سلامت کمر تنظیم کند.

حرکت های ظریف بین بخشهای مهره ای را کاهش دهد : کمربند طبی همچنین حرکات اضافی را در یک قسمت خاص نخاعی یا شکستگی مهره محدود می کنند ، در نتیجه از درد ناشی از کشیدگی عضله و مفاصل تحریک شده یا ریشه های عصبی جلوگیری می کنند.

در برخی مطالعات افزودن کمربند طبی به درمانهایی مانند رژیم درمانی در بهبود تواناییهای حرکتی و کاهش درد بهتر از فیزیوتراپی و استفاده از داروهای ضد درد عمل میکند. با این حال، برای تأیید این یافته تحقیقات بیشتری لازم است.

عوارض بستن بریس کمر

در حالی که به طور کلی ثابت شده که بریس های کمری می توانند در تسکین درد کمک کنند ، اما مقالات پزشکی نشان می دهد که برای رسیدگی به سوالات مربوط به کمربند طبی ، تحقیقات دقیق تری لازم است، از جمله:

  • علائم پزشکی استفاده از بریس کمر چیست؟
  • کمربند طبی چگونه و در چه مواردی موثرتر است؟
  • آیا بریس های کمری باعث هرگونه عوارض جانبی منفی می شوند؟

بیشتر مقالات پزشکی موجود به مشارکت محدود بیمار و روش تحقیق با کیفیت پایین تا متوسط و طراحی مطالعه اشاره دارد که اطلاعات موجود در مورد کمربند طبی را محدود می کند.

بعلاوه، برخی از پزشکان پیشنهاد می کنند که بریس کمر به دلیل ایجاد وابستگی ، باعث از بین رفتن عضلات اصلی شده و باعث می شود کمر بیشتر در معرض آسیب بیشتری قرار گیرد.

با این حال، مطالعات زیادی نشان داده اند که با استفاده از کمربند طبی ، کاهش قابل توجهی در قدرت عضلات هسته ای وجود ندارد.

دانستن این نکته مهم است که بریس کمر هرگز بخشی دائمی از برنامه درمانی نیست. کمر ند طبی معمولاً برای چند ساعت مشخص در روز تجویز می شود و این برنامه ممکن است از چند روز تا چند هفته متغیر باشد . چارچوب استفاده از بریس توسط پزشک مشخص و کنترل می شود تا وابستگی به کمر بند طبیرا کاهش دهد ، از آتروفی عضله جلوگیری کند و ضمن اطمینان از حداکثر اثربخشی ، سایر اثرات منفی استفاده طولانی مدت را کاهش دهد.

کلمات کلیدی: خرید بریس کمر ، عوارض بستن بریس ، کمربند طبی دیسک کمر ، قیمت انواع کمربند طبی برای دیسک کمر

1 دیدگاه در “تاثیر استفاده از بریس کمر در بهبود درد ، عوارض بستن بریس و کمربند طبی ، قیمت خرید

  1. علیرضا گفت:

    با سلام
    اینجانب از کمر درد شدید رنج میبردم که به دکتر مراجعه کردم و ام ار آی تجویز کردند ، جواب ام ار آی رو برای پزشکم بردم ، ایشان گفتند در یک دیسک پارگی ایجاد شده و یک دیسک هم در حال درآمدن هست .. و گردنم هم دچار آرتروز کمی شده … برایم فیزیوتراپی تجویز کردند … حال اینجانب چون در محل کارم ۱۲ ساعت مینشینم و تحرک زیادی ندارم ، از چه بریس کمر ی میشود استفاده کرد که ابن موارد را تحت پوشش قرار دهد ؟

دیدگاهتان را بنویسید