بریس پا ، انواع ، قیمت خرید بریس پا

بریس‌ پا با هدف رفع مشکلات عضلانی ـ اسکلتی طراحی شده است و از آنها برای هم‌راستا کردن، اصلاح موقعیت، نگه داشتن، پایدار کردن و محافظت از بخش‌های خاصی از بدن (به ویژه عضلات، مفصل‌ها و استخوان‌ها) در دوران بهبود پس از صدمه و آسیب دیدگی استفاده می‌شود. بریس ارتوپدی غالباً برای استفاده کردن در دوران بهبود و توانبخشی پس از جراحی تجویز می‌شود.

کلیک نمایید: انواع بریس زانو

بریس پا دقیقا فرد را سرپا نگه نمیدارد، اما به جای آن مفاصل ضعیف بخصوصی را صاف نگه می‌دارد به گونه‌ای که ساختار استخوانی آن‌ها، وزن شخص را تحمل کند.  آن‌ها همچنین به حفظ پاها در موقعیت‌های ” درست “،  جلوگیری از توسعه و یا بازگشت ماهیچه‌ها و یا سایر تغییر شکل‌ها کمک می‌کنند.

بسیاری از مدل‌ها و انواع مختلف بریس ارتوپدی را می‌توانید بدون نسخه برای بهبود پس از آسیب‌هایی مانند پیچ خوردن مچ دست، تسکین درد پا یا کمر و حمایت از ساختارها هنگام بلند کردن اشیاء سنگین از داروخانه تهیه کنید. گاهی اوقات بیمار بریس را به این منظور تهیه می‌کند تا ببیند که آیا می‌تواند با این راهکار ساده درد خود را تسکین دهد و از مراجعه به پزشک خودداری کند یا خیر. هرچند ممکن است درد با استفاده از بریس تسکین یابد، اما باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید تا مطمئن شوید که مدل مناسبی را برای رفع مشکل خود انتخاب کرده‌اید و عارضه تشدید نخواهد شد.

استفاده از بریس پا به چه افرادی توصیه می‌شود؟


بسیاری از پزشکان بریس‌ پا را برای کمک به درمان مشکلاتی مانند موارد زیر تجویز می‌کنند:

  • آرتروز
  • آسیب رباط صلیبی قدامی (ACL)
  • آسیب رباط طرفی داخلی (MCL)
  • پارگی رباط صلیبی خلفی (PCL)
  • ناپایداری کشکک پا
  • آسیب دیدگی غضروف
  • التهاب تاندون آشیل یا پارگی جزیی
  • شکستگی مچ پا
  • پیچ خوردن و رگ به رگ شدن مچ پا
  • سندرم تونل کارپ
  • تنوسینوویت دکوروین
  • سندرم محل تقاطع
  • فتق دیسک

کاربرد بریس پا

  •  افرادی که قوزک پای بسیار ضعیف دارند که به سمت داخل و یا خارج متمایل شده است یا نمیتوانند جلوی پای خود را به اندازه کافی برای پیاده‌ روی بالا نگه دارد،  می‌توانند از یک بریس کوتاه برای راه رفتن استفاده کنند.
  • افرادی که مفصل پا ضعیفی دارند ، که به محض اعمال بار به عقب و جلو خم می‌شود ، و یا اصلا ً نمی‌تواند وزن زیادی را تحمل کند،  اغلب به طور قابل ‌توجهی با یک بریس کامل استوار میشوند. این بریس مفصل ران را به هنگام راه رفتن نگه می‌دارد و در بسیاری از موارد،  کاربر را از نیاز به استفاده از یک عصا برای حرکت یا نگه داشتن پای ضعیف بی نیاز میکند. قفل روی لولا به کاربر اجازه می‌دهد که ماشه را برای نشستن خم کند.
  • فردی که پاهای او به خاطر ماهیچه‌های ضعیف باسن به سمت پایین یا بیرون حرکت می‌کند نیاز به طناب‌هایی دارند که به کمربند ویژه‌ای بالای باسن متصل میشوند.  تسمه طناب ( و ساق پا ) را به هم متصل می‌کند تا درست تراز شود.
  • افرادی که ماهیچه‌های پشت آنها بیش از حد ضعیف است که بتوانند بدن را عمودی نگه دارد نیاز به داشتن بریس های ساق پا تا سطح سینه و متصل به یک کرست چرمی تقویت‌ شده با فلز داشته باشد.  مفصل ران در باسن،  بالا تنه را مستقیما ً در طول راه رفتن نگه می‌دارد،  اما برای نشستن آزاد می‌شود.

انواع بریس ارتوپدی پا و مزایای آنها


بریس ارتوپدی انواع و مدل‌های مختلفی دارد تا حداکثر حمایت لازم از ناحیه آسیب دیده به دست آید. بریس‌های ارتوپدی را می‌توانید از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم پزشکی خریداری کنید. همچنین در صورت لزوم می‌توانید برای تهیه ارتز و پروتز سفارشی نیز اقدام کنید.

زانوبند

بریس و ارتوز زانو

این محصول پس از جراحی بسته می‌شود تا از طریق محدودیت حرکتی به پایداری و کاهش درد کمک کند. همچنین ورزشکاران نیز برای پایدار نگه داشتن مفصل از این بریس استفاده می‌کنند. افراد عادی نیز هنگام انجام فعالیت‌های روزمره برای حمایت بیشتر از مفاصل ضعیف یا به تاخیر انداختن جراحی از این محصول استفاده می‌کنند.

ویژگی‌ها: سازگاری آسان با توجه به نیازهای بیمار.  کنترل انعطاف در – امتداد در ۱۰ درجه.  تنظیم ارتفاع سریع.

تاثیرات: پایداری و کنترل جانبی و پشتی مفصل.

کاربردها: کنترل حرکت پس از جراحی و یا عدم تحرک پس از ضربه که در آن تنظیم مفصل مورد نیاز است.

ارتفاع سگک را می‌توان تنظیم کرد. پد های فومی سبک، برای آسودگی و کنترل دمای بیمار ساخته شده اند.  ایده‌آل برای مناطق گرم.

رنگ: سیاه

در این لینک: قیمت بریس زانو

بریس یا ایرواکر ثابت (AIRWALKER)

برریس ارتوز یا ایر واکر

ویژگی‌ها: سازگاری با آن آسان است.  این بریس یک جایگزین اقتصادی و بهداشتی برای گچ است زمانی که بی‌حرکت بودن در طول دوره درمان الزامی است.

تاثیرات: بی‌حرکت و راحت،  بی‌حرکت بودن مفصل ران – مفصل tarsal شامل پای،  قوزک،  اجازه راه رفتن را با به طور کامل را می‌دهد.

کاربردها: رگ‌ به‌ رگ شدن قوزک پای بالا.  بافت نرم ساق پا.  شکستگی استخوان نازک. شکستگی پای و شکستگی قوزک پا. شکستگی‌های چندگانه.  جراحی تاندون.

  • طراحی شده برای فراهم کردن گرما، تعادل
  • و فشار مناسب بر روی قوزک پا
  • پوشیدن آسان دارای دو تنظیم کننده پا و قوزک پا برای کنترل کامل در زمان پروسه بهبود.
  • محدودیت انعطاف در 0 درجه
  • رنگ سیاه

بریس یا ایرواکر متحرک ( WALKER ROM)

بریس، ارتوز یا ایر واکر

ویژگی ها: سازگاری آسان. این بریس جایگزینی مناسب برای گچ در شرایطی که ثبات استخوان در پروسه درمان ضروری است.

آثار: ثبات آسان و راحت مفصل تیبیا و تارسال پا قوزک و کف پا موجب تسریع درمان میشود.

کاربردها: رگ ‌به ‌رگ شدن قوزک پا.  بافت نرم ساق پا.  شکستگی استخوان فیبولا و تیبیا .  شکستگی پا و شکستگی قوزک پا. شکستگی‌های چندگانه دیستال تیبیا و فیبولا.  جراحی تاندون.

کنترل ROM بین ۴۵ درجه کف پا و ۳۰ درجه،  flexion پشتی

در ۷.۵ درجه.  انسداد در دامنه ۰ °،  ۱۰ ° و ۲۰ ° plantar و فلکشن پشتی

* راحت و مناسب.

ضد سُـر خوردگی

رنگ سیاه.

بریس مچ پا

بریس، ارتوز مچ پا

بریس مچ پا نیز در اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسد و می‌توان از آن هنگام ورزش کردن، پس از جراحی یا آسیب دیدگی برای پایداری و نگهداری بهتر مچ پا استفاده کرد. این نوع بریس را می‌توانید با طراحی‌های مختلف متناسب با نیاز خود تهیه کنید. برای مثال بریسی که هنگام ورزش کردن استفاده می‌شود، باید ظریف‌تر و نازک‌تر از بریسی باشد که برای ترمیم پس از یک جراحی‌ مهم بسته می‌شود.

بریس (ارتوز) پا AFO

بریس ارتوز AFO

افتادگی مچ پا که گاه به آن پای افتاده گفته می شود ، یک اصطلاح کلی برای دشواری در بلند کردن قسمت جلوی پا است. اگر پای افتاده دارید ، ممکن است جلوی پای شما هنگام راه رفتن روی زمین بکشید. افتادگی پا بیماری نیست. در عوض ، افتادن مچ پا نشانه ی یک مشکل اساسی عصبی ، عضلانی یا آناتومیکی است. بعضی اوقات افت پا موقتی است اما می تواند دائمی باشد. اگر افتادگی پا دارید ، ممکن است لازم باشد بریسی بر روی مچ پا و پای خود ببندید تا پایتان در وضعیت عادی قرار گیرد.

ارتوز AFO یا بریس افتادگی مچ پا ، مفاصل ضعیف را صاف نگه می‌دارد تا ساختار استخوانی بدن بهتر بتواند وزن را تحمل کند. همچنین این ارتوز ، پا را در موقعیت صحیح نگه می‌دارد تا از عود کردن یا بروز انقباض‌های عضلانی یا بدشکلی‌های دیگر جلوگیری شود.

ویژگی ها: راحتی. انعطاف مناسبی را برای پا در فاز ساپورت هنگام پیاده روی ممکن میکند

آثار: ساپورت فشار مناسب و تعادل

کاربردها: پای افتاده در اثربیماری‌های عصبی.  بی‌ثباتی قوزک.

  • انعطاف مناسبی بر روی پا در مرحله راه رفتن ایجاد میکند. کف پا در فاز غلتان را در ۹۰ درجه محدود می‌کند.
  • با کفی کامل طراحی شده است
  • بسته شدن با تسمه‌های velcro و cinch برای تثبیت پا

شستشو


شستشو با دست

راهنمای شستشوی سازنده را بخوانید

اگر شرکت سازنده دستورالعمل شستشو ارائه کرده است، آن را مطالعه کنید تا شستشوی غلط باعث خراب شدن بریس نشود. بافت بریس باید محکم و منعطف باشد تا حمایت مناسبی را در طول ورزش کردن یا فعالیت‌های روزمره به دست دهد. برچسب راهنمای شستشو روی خود بریس چسبانده می‌شود یا داخل بسته‌بندی قرار داده می‌شود. در این راهنما معمولاً به دمای مناسب شستشو، شوینده شیمیایی مناسب و روش‌های خشک کردن اشاره می‌شود.

وسایل لازم برای شستشو را آماده کنید

برای شستن ارتوز به شوینده، یک دستمال تمیز، لگن یا کاسه بزرگ و سبد آبکش نیاز دارید. تمام این وسایل را آماده در کنار خود داشته باشید تا ارتوز را بدون دردسر و در زمانی کوتاه بشویید. برای جلوگیری از آسیب دیدن الیاف سنتزی بریس و محافظت از پوست دست خود فقط شوینده ملایم به کار ببرید. همچنین می‌توانید به جای مایع یا پودر لباسشویی از یک قاشق چایخوری (14.8 میلی لیتر) مایع ظرفشویی برای شستن بریس استفاده کنید.

لگن را با آب گرم (نه داغ) پر کنید

اکثر پودرهای لباسشویی برای شستشو با آب گرم تهیه می‌شود و برای شستشوی مواد مصنوعی آب گرم توصیه می‌شود، چون آب گرم لکه‌ها و کثیفی را پاک می‌کند و مانند آب داغ باعث آب رفتن و کوچک شدن بریس نمی‌شود.

همچنین می‌توانید از شوینده مخصوص آب سرد که بیشتر دوستدار محیط زیست است، استفاده کنید. بعضی شوینده‌های آب سرد نیز به خوبی بریس را تمیز می‌کند.

مواد را مخلوط کنید

مطمئن شوید که شوینده کاملاً حل شده است و روی ارتوز باقی نخواهد ماند. باقی ماندن شوینده روی ارتز آن را خراب می‌کند و پوست را تحریک می‌کند.

بست‌های فلزی را باز کنید

مواد شیمیایی موجود در شوینده باعث خراب شدن یا زنگ زدن بخش‌های فلزی ارتوز می‌شود. محل دقیق قطعات و بست‌های فلزی را یادداشت کنید تا پس از شستشو بتوانید آنها را در جای اصلی‌شان وصل کنید.

محلول شستشو را با دستمال روی بریس بکشید

شستشو و نگهداری بریس یا ارتوز
  • اگر محلول شستشو را به جای دست با دستمال روی بریس بزنید، احتمال آسیب زدن مواد شیمیایی کمتر می‌شود و همه جای ارتوزتمیز می‌شود.
  • دستمال را محکم روی ارتوز نکشید، چون این کار به الیاف آن آسیب می‌زند.
  • بخش‌های کوچک و مخفی ارتوز، به ویژه ناحیه بین انگشتان، را نیز به دقت تمیز کنید تا تمام باکتری‌ها و گرد و غبار پاک شود.

آب‌کشی

  • اگر شیر آب‌پاش دارد، بریس را در سبد آب‌کش بگذارید و آن را آب بکشید. اگر شیر آب‌پاش ندارد، بریس را در یک لگن آب تمیز بیاندازید و آب آن را تا زمان شفاف شدن آب بگیرید.
  • ارتوز را به خوبی آب بکشید، باقی ماندن مواد شوینده باعث تحریک پوست می‌شود.
  • ارتوز را مستقیم زیر آب شیر نگیرید، چون نیروی آب باعث کش آمدن ارتوز و شل شدن آن می‌شود.

گرفتن آب اضافی و خشک کردن ارتوز

  • برای گرفتن آب اضافی ارتوز را نپیچانید و مچاله نکنید. پیچاندن ارتوز باعث باز شدن الیاف آن می‌شود و ساختار نگهدارنده آن را ضعیف می‌کند.
  • ارتوز را صاف روی حوله بیاندازید، سپس حوله و ارتوز را با هم به آرامی لوله کنید تا آب اضافی خارج شود.
  • بریس را آویزان نکنید، چون وزن آب باعث کش آمدن آن می‌شود.
  • ارتوز را زیر نور مستقیم آفتاب خشک نکنید، چون مواد مصنوعی آن در دماهای بسیار بالا آب می‌رود و اشعه UV نیز باعث رفتن رنگ ارتوز می‌شود.

اتصال بست‌های فلزی

الیاف سنتزی به سرعت ظرف چند ساعت خشک می‌شود، البته قبل از اتصال بست و قطعات فلزی حتماً محل قرارگیری آن را بررسی کنید تا کاملاً خشک شده باشد. اگر محل قرارگیری بست خیس باشد، ممکن است فلز زنگ بزند و دوام بریس کاهش یابد.

شستشو با ماشین لباسشویی

برچسب راهنمای شستشو را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که ارتوز در ماشین خراب نخواهد شد

بریس و ارتوز

روی برچسب دما و یا دور مناسب، برای مثال دور ملایم ذکر می‌شود.

بست‌های فلزی را باز کنید

قطعات فلزی محکم کننده بریس را باز کنید تا در ماشین خراب نشود و بعداً زنگ نزند. به علاوه وقتی بست‌های فلزی را باز کنید، هنگام چرخیدن در ماشین باز نمی‌شود و بریس را نخ‌کش نمی‌کند.

تمام بندها را ببندید

اگر بندها را نبندید، ممکن است به بقیه لباس‌ها گیر کند یا تاب بردارد، در نتیجه بریس کشیده و شل می‌شود.  بریس را در توری مخصوص ماشین لباسشویی یا روبالشی بگذارید و بعد داخل ماشین بیاندازید تا حین شستشو مچاله نشود و تاب برندارد. بقیه مراحل مانند شستشو با دست است.

قیمت بریس پا


قیمت انواع بریس‌ پا بسته به نوع آن متفاوت می‌باشد. ارزشیابی قیمت معمولا بر اساس اندازه و سایز و مدل مورد نیاز خریدار انجام می‌شود.

با خرید از شرکت محور پزشکی آسیا، شما میتوانید بریس پا را با قیمت اصلی واردات تهیه بفرمائید. با توجه به نوسانات نرخ ارز، شما میتوانید برای آگاهی از قیمت خرید بریس PRIM، به سادگی با کارشناسان ما با شماره های 09129638725 تماس حاصل فرمائید.

مرتبط: تفاوت بریس و اسپلینت، قیمت کفش طبی بریس، قیمت بریس افتادگی مچ پا، قیمت بریس لگن، ساخت کفش بریس، مراکز ساخت بریس در تهران، fvds

10 دیدگاه در “بریس پا، انواع ، قیمت خرید بریس پا

  1. سعید گفت:

    سلام خسته نباشید قیمت تقریبی بریس پا پرانتزی چقدرهستش ممنون

    1. سلام ، قیمت بریس پا در سایت وجود دارد ، جهت خرید لطفا با شماره تماس کارشناسان شرکت ، درج در سایت مجموعه تماس حاصل فرمائید .باتشکر

  2. Ziaggh گفت:

    سلام بریس ها شما خارجی هست یا ایرانی؟ نحوه خرید بریس پا به چه صورت هست؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام. بریس پای ما برند prim اسپانیا هستند . برای خرید بریس پا میتوانید حضوری تشریف بیارید و یا اینکه با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید راهنماییتون کنند.

  3. احسان گفت:

    سلام وقت بخیر من بیماری MS دارم و در راه رفتن و پله رفتن دچار مشکل هستم و گاها” به چپ و راست تلو تلو میخورم شما کدوم بریس پا رو توصیه میفرمایید ؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام بر شما. بریس پا مناسب برای شما ، AFO هست. از لینک زیر میتوانید این محصول رو مشاهده بفرمایید:
      بریس افتادگی مچ پا

  4. افشین گفت:

    سلام خسته نباشید من مشکل افتادگی پنجه پا دارم میشه یه بریس معرفی کنید که هم مشکل بلندکردن پنجه پام حل کنه هم موقع بیرون رفتن هم معلوم نباشه

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام. لینک بریس پا مناسب برای شما را در لینک زیر قرار داده ایم ، در داخل کفش و زیر شلوار قرار میگیرد. سپاس
      بریس افتادگی مچ پا

  5. علی گفت:

    سلام م ۲۳ سال سن دارم مقدار میزان کمی مشکل پای پرانتزی دارم میخواستم بدونم کدوم نوع بریس زانو مناسب ؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام و درود بر شما. برای مشاوره درباره بریس پای پرانتزی میتوانید با یکی از شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید. همکاران ما شما رو راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید