بلاگ | بریس زانو ، انواع ، قیمت خرید و نحوه انتخاب بریس زانوی مناسب

بریس زانو

کدام بریس زانو برای من مناسب است؟

تردیدی نیست که زانوبندها برای کنترل آسیب های زانو یا پیشگیری از آن مفید هستند. اما انتخاب اینکه کدام یک برای نیازهای شما مناسب است می تواند کمی سخت باشد. از لولادار و ثابت گرفته تا فشرده ساز و پیشگیری ، در این مطلب همه مواردی را که باید بدانید تجزیه و تحلیل می کنیم تا به شما کمک کند زانوبند مناسب خود را پیدا کنید.

انواع بریس زانو و زانوبند

تعدادی از آسیب های زانو وجود دارد مانند بی ثباتی زانو، ACL ( عمل جراحی رباط صلیبی زانو ) ، LCL ( رباط جانبی خارجی زانو ) ، درد کشکک و آرتروز ، که می تواند فعالیت های روزمره شما را تحت تاثیر بگذارد. با این حال ، بریس های متنوعی برای انتخاب وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا به سرعت بهبود یابید و از آسیب دیدگی مجدد زانو جلوگیری کنید ، خواه این کار برای ورزش ، عملکردهای روزانه ، کاهش درد یا بعد از جراحی باشد.

بریس زانو لولادار

بریس زانوی لولایی برای ورزشکارانی که به آسیب دیدگی بعد از جراحی ، آسیب های ACL : پاره شدن رباط صلیبی قدامی ، MCL : آسیب رباط جانبی داخلی یا PCL : آسیب به لیگامنت‌های زانو ، نیاز به محافظت و تثبیت دارند ، ایده آل است. پیچ خوردگی بد ، تراز ضعیف زانو تا مچ پا ، یا راه اشتباه برای فرود از روشهای معمول ورزشکاران برای صدمات رباط است. بریس لولایی از زانوی ورزشکار محافظت می کند و باعث بهبودی و پشتیبانی سریع می شود. لولاها می توانند از افزایش بیش از حد فشار بر زانو جلوگیری کنند و از ورزشکارانی که دچار پاره شدن رباط صلیبی قدامی و سایر آسیب های رباط شده اند و نمی خواهند با وزنه زدن سنگین زانوی خود را در معرض خطر بیشتر قرار دهند، محافظت می کنند .

زانوبندهای لولایی به دو شکل هستند: لولای سفت و سخت و نرم. زانوبندهای نرم لولایی برای ساپورت ملایم تا متوسط ایده آل هستند در حالی که زانوبندهای لولایی سفت و سخت برای ساپورت متوسط تا حداکثر ایده آل هستند و محافظت و ثبات بهتری را برای ورزش های تماسی ( ورزشهای پر برخورد : • بسکتبال • فوتبال • بوکس ،رشته های رزمی و …) فراهم می کنند.

خرید بریس زانوی لولادار

بریس زانوی فشرده سازی یا زانوبند کشی

برای درد مزمن خفیف تا متوسط زانو و آرتروز می تواند با بریس زانوی فشرده سازی و زانوبند الاستیک به حداقل برسد. این زانوبندهای پشتیبان، بارِ وزن را توزیع می کنند و توانایی انجام بهترین عملکرد را در حین تمرین و ورزش افزایش می دهند و به کاهش درد از حرکت روزانه کمک می کنند که اتفاق کمی نیست. برای راحتی روزانه می توانند در زیر لباس قرار گیرد.

خرید بریس زانو فشرده سازی و زانوبند الاستیک

زانوبند کشکک باز قابل تنظیم طبی

بریس زانو یا زانوبند کشکک باز قابل تنظیم طبی ، برای ورزشکاران راه حل های مهاربندی برای درد خفیف تا متوسط زانو ، بی ثباتی کشکک و دررفتگی را ارائه می دهد. این بریس با باز و بسته شدن ساده و آسان ، به شما امکان می دهد متناسب با راحتی و محافظت از زانو ، آن را تنظیم کنید. بریس زانو از نوع بستنی، می تواند در حین فعالیت پوشیده شود و به شما این امکان را می دهد که بدون هر مشکل عمده ای روی عملکرد خود تمرکز کنید.

خرید بریس زانو کشکک باز قابل تنظیم

زانوبند باندی / تسمه ای

به کاهش درد زانوی دونده ، تاندونیت کشکک (زانوی جهنده) یا درد حاد زانو با بند و مهار بند کمک کنید. این نوع بریس زانو برای ایجاد فشار موثر و راحت بر روی زانو برای کمک به کاهش درد طراحی شده اند. در هنگام فعالیت های روزمره و ورزش می توانید بندهای ساده ای بپوشید (که در زیر لباس قرار می گیرد) و پوشیده شود.

خرید زانوبند فنردار

زانوبندهای سفارشی

زانوبندهای سفارشی برای کسانی که به دنبال زانوبند هستند ایده آل است. اندازه گیری های زانوی شما انجام می شود و یک بریس مخصوص برای شما ایجاد می شود.

پوپلایتال باز در مقابل بسته

پاپلیتال در پشت زانوبند قرار دارد. پاپلیتال باز ، دهانه کوچکی در پشت زانو دارد که می تواند به خنک کردن بدن در هنگام حرکت کمک کند. پاپلیتال بسته به این معنی است که در پشت زانو هیچ منافذی وجود ندارد. پاپلیتال بسته می تواند باعث گرم نگه داشتن پا هنگام حرکت در هوای سرد شود.

کشکک باز در مقابل کشکک بسته

ممکن است برخی از زانوبندها را با جلوی باز زانو مشاهده کنید در حالی که برخی دیگر پوشیده هستند. بریس زانو با کشکک باز به کاهش فشار زانو کمک می کنند و با احاطه کردن اطراف کلاهک زانو از آن پشتیبانی میکند. بریس کشکک بسته می تواند به شما در فشرده سازی و پشتیبانی از زانو کمک کند. اگر مطمئن نیستید ، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا با پزشک خود در مورد گزینه بهتر نیازهای خود صحبت کنید.

بالا


چرا و چگونه زانوبند برای درد ، آسیب و بی ثباتی زانو موثر است؟

اعم از پیچ خوردگی زانو ، آرتروز ، پارگی رباط صلیبی ، زانوی متحرک، بی ثباتی زانو یا ناراحتی زانو ، بریس زانو و زانوبندها به حمایت و کنترل درد کمک می کنند. بسته به آسیب ، نحوه کار بریس تعیین می شود. اما بیشتر بریس ها از زانو پشتیبانی می کنند و به صاف نگه داشتن آن کمک می کنند.

امروزه زانوبندهای متنوعی در بازار وجود دارد که به طور خاص برای کمک به بهبود شرایط خاص طراحی شده اند. بریس های زانو بسته به شرایط مختلف دارای ویژگی ها و مزایای مختلفی هستند ، ممکن است یک تکیه گاه برای پشتیبانی / احاطه کردن کشکک ، یک لولای فلزی برای پایداری رباط یا آستین فشرده سازی برای تورم ببینید.

چه موقع باید بستن زانوبند را شروع کنید؟

به طور کلی ، هنگامی که احساس درد زانو کردید یا می خواهید از آسیب قبلی زانو جلوگیری کنید ، می توانید زانوبند بزنید.از بریس زانو می توان در طول دوره توان بخشی مانند پس از جراحی ACL استفاده کرد. در مورد زمان بستن زانوبند بهتر است با پزشک اصلی خود مشورت کنید.

بالا


3 جراحت عمده زانو

مفصل زانو پیچیده است و از بسیاری از عضلات و رباط ها ساخته شده است ، که می تواند آن را در برابر اتفاق های مختلف آسیب پذیر کند. این مشکلات زانو می تواند در هنگام انجام هر فعالیتی برای هر کسی در هر سنی رخ دهد. از مشارکت در هر فعالیت گرفته تا برخاستن از روی کاناپه یا راه رفتن ، آسیب دیدگی زانو می تواند تأثیر بسزایی در زندگی روزمره شما بگذارد. در حالی که فرسودگی زانو با گذشت زمان اتفاق می افتد ، آسیب دیدگی رباط از یک چرخش ناگهانی یا حرکت واکنشی به ویژه در ورزش اتفاق می افتد. در اینجا به سه ​​آسیب متداول زانو اشاره میکنیم و اینکه که کدام زانوبند می تواند به مدیریت علائم کمک کند.

1- مینیسک

مینیسک ها مفصل زانو را در تمام دامنه حرکتی پایدار نگاه می دارد نقش فعالی و در محدودیت چرخشی خارجی و داخلی مفصل زانو و نیز خم و باز شدن زانو دارند. نقش دیگری که مینیسک ها دارند جذب کننده شوک میان استخوان درشت نی و استخوان ران با افزایش سطح تماس تحمل وزن عمل می باشند. علاوه بر آن مینیسک در لغزنده کردن مفصل زانو ایفای نقش می نماید.

مشخصه بارز پارگی منیسک زانو ، پاره شدن بافت غضروفی است که درسمت داخلی اندام زانو قرار گرفته است. اغلب این پارگی با درد داخل زانو همراه است. این اتفاق معمولا برای بسیاری از ورزش کاران اتفاق می افتد گرچه ورزش های دارای برخورد در معرض خطر بیشتری می باشند.

بریس های زانویی که می توانند به کنترل پارگی مینیسک کمک کنند:

2- آسیب ها و بازسازی رباط صلیبی قدامی یا ACL

آسیب‌های رباط صلیبی قدامی معمولا زمانی رخ می‌دهند که شخص در حال دویدن یا پریدن ناگهان سرعت خود را کاهش داده و تغییر مسیر می‌دهد یا به نحوی می‌چرخد که باعث چرخش یا خم شدن زانو به یک طرف می‌شود.

بریس های زانویی که می توانند به مدیریت آسیب ACL کمک کنند:

3- کشیدگی زانو Hyperextended Knee

درد زانو و آسیب‌های آن به ویژه در افراد فعال و ورزشکار بسیار شایع است. کشیدگی زانو حالتی است که در اثر خم شدن بیش از حد زانو به سمت عقب ایجاد می‌شود. با وجود دردناک بودن این آسیب، تشخیص و درمان آن اغلب ساده است.

کشیدگی زانو اغلب به هنگام سقوط ناگهانی بعد از پریدن و و یا ایستادن ناگهانی در حین دویدن اتفاق می‌افتد. با توجه به طبیعت این آسیب، ورزشکاران بیشتر در معرض آن قرار دارند، به ویژه ورزشکارانی که در رشته‌های ورزشی سنگین‌تر فعالیت دارند. این آسیب معمولاً با تورم، درد متوسط تا شدید در زانو و آسیب بافت نرم در زانو یا اطراف آن همراه است.

بریس های زانویی که می توانند به کشیدگی زانو کمک کنند:

اگر هر یک از آسیب های فوقانی زانو را تجربه کرده اید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما می تواند در مورد بهترین روش درمانی ، فواید استفاده از بری زانو و زانوبند به شما مشاوره دهد و ممکن است برای کمک به بهبودی ، تمرینات فیزیوتراپی را تجویز کند.

بریس زانو مناسب

بریس های زانو بسته به نوع بریس ، پشتیبانی ، ثبات و موارد دیگر را ایجاد می کنند. برای اطمینان از اینکه از مزایای بریس استفاده می کنید ، داشتن تناسب مناسب بسیار مهم است. بیشتر زانوبندها نیاز به اندازه گیری سه ناحیه دارند: یکی در مرکز زانو ، دیگری در ران و دیگری در ساق پا (6 اینچ بالا و پایین کشکک زانو). برخی از بریس ها فقط به سایز دور زانو نیاز دارند. کارشناسان ما برای اندازه مناسب شما را راهنمایی میکنند.

هنگام پوشیدن بریس زانو ، می خواهید احساس آرامش کند ، اما نه آنقدر محکم که حرکت را کاهش دهد یا گردش خون را قطع کند. اگر احساس تنگی بیش از حد باشد ، ممکن است اندازه دیگری را در انتخاب کنید. برای کمک بیشتر می توانید با کارشناسان بریس زانو ما مشورت کنید. هنگام خرید حضوری میتوانید از مزایای مشاوره کارشناسان محور پزشکی برای انتخاب بریس زانو بهره مند شوید.

کلید واژه: قیمت بریس زانو، قیمت بریس زانو پرانتزی، بریس زانو برای پای پرانتزی، بریس زانو چیست، ساخت بریس زانو

دیدگاهتان را بنویسید