دستگاه لنف ادم

دستگاه لنف ادم

دستگاه لنف ادم – که به آن پمپ فشرده سازی پنوماتیک متناوب نیز گفته می شود – دستگاهی است که دارای یک آستین جلیقه مانند است که به آن وصل شده است ، با اتاق های متعدد (مانند بالن) که یکی پس از دیگری باد می کنند تا جریان لنفاوی را تحریک کند.

بسته به نوع دستگاه، برای استفاده از آن باید دراز بکشید یا اینکه در حالت نشسته باشید. برای پمپاژ بازو ، باید به صورت ایستاده در صندلی کنار پمپ قرار بگیرید و بازوی خود را درون آستین قرار دهید ، که ظاهر آن شبیه کاف فشار خون است. برای قفسه سینه یا بالاتنه باید پوشاک فشرده سازی را ، که مانند جلیقه است ، در حالت نشسته یا درازکش بپوشید. سپس پمپ را برای هرجلسه پمپاژ که می تواند تا یک ساعت طول بکشد روشن می کنید.

دستگاه لنف ادم همراه با متد سرکوب کننده درمانی (CDT) به عنوان اصلی ترین روش درمان محسوب می شوند ، اما به طور کلی بدون نظر پزشک متخصص معالج استفاده از آنها به عنوان درمان مستقل توصیه نمی شوند. برخی مطالعات تحقیقاتی نشان داده اند که پمپاژ در بعضی از افراد هنگام استفاده علاوه بر برنامه اصلی درمانی ، موثر است. دستگاه لنف ادم ممکن است در مرحله فعال CDT یا به عنوان بخشی از برنامه مراقبت در منزل که برای حفظ آن نتایج در نظر گرفته شده است ، استفاده شود.

قیمت دستگاه لنف ادم

دستگاه لنف ادم می توانند بسیار گران باشند ، چیزی در حدود 800 دلار تا 3000 دلار تا 5000 دلار – با توجه به اینکه این کالا وارداتی است زحمت تبدیل آن به ریال را به خواننده واگذار میکنیم :). اگر دکتر لنف ادم شما توصیه می کند که در خانه از دستگاه به عنوان بخشی از برنامه درمانی خود استفاده کنید ، میتوانید ابتدا یک مورد را اجاره کنید تا آن را امتحان کنید. اگر شما و درمانگر خود دریابید که به میزان قابل توجهی کمک می کند ، بسته به وضعیت مالی شما ، ممکن است اجاره طولانی مدت یا حتی خرید آن ارزش آن را داشته باشد. خواه اجاره یا خرید داشته باشید ، نیاز به تجویز دستگاه از درمانگر لنف ادم را دارید. هرگز ایده خوبی نیست که بدون اینکه ابتدا درمورد آن با یک درمانگر معتبر لنف ادم صحبت کنید ، پمپاژ کردن به تنهایی را انجام دهید .

درست مانند سایر اشکال درمان لنف ادم ، پزشک شما نحوه استفاده از پمپ و تنظیمات ، فشار و عملکرد پمپاژ را به شما نشان می دهد. همچنین به شما می گوید که چند بار و برای چه مدتی از دستگاه لنف ادم استفاده کنید. بعضی از افراد اشتباه می کنند که فکر می کنند “فشار بیشتر = نتیجه بهتر” ، اما در واقعیت ، فشارهای سبک تر معمولاً بهتر هستند. به آنچه پزشک متخصص شما توصیه می کند ، عمل کنید و بدون پرسیدن هیچ تغییری در برنامه ایجاد نکنید.

اگرچه پمپاژ به بسیاری از افراد کمک می کند ، در صورت مشاهده چیز غیرمعمول حتما با پزشک خود تماس بگیرید. بهترین شرط شما این است که برای درمان لنف ادم تنها به پمپاژ تکیه نکنید بلکه از آن در ترکیب با سایر روش های درمانی استفاده کنید.

برای درمان لنف ادم، به ویژه افرادی که عوارض شدید ویژه‌ای دارند، ممکن است از استفاده ترکیبی از روش‌های مختلف درمان بهره ببرند. به ویژه روش‌هایی که مفید هستند عبارتند از: یک رژیم ترکیبی از تخلیه لنفاوی دستی و پنوماتیک. لنف ادم یک اختلال مزمن است، اما می‌تواند به طور موثر درمان شود و کیفیت زندگی بیمار را بهبود ببخشد. این درمان را می‌توان به طور کامل در کلینیک و یا در خانه بیمار انجام داد. این درمان فشاری به بیماران امکان استقلال و کارآیی درمان خانگی را فراهم مینماید. پزشک نیز می‌تواند درمان را زیر نظر داشته باشد و مطمئن شود همه چیز در توالی است.

درمان لنف ادم با دستگاه
دستگاه لنف ادم

دیدگاهتان را بنویسید