جوراب دیابتی چیست؟ مشخصات، قیمت و نحوه خرید جوراب دیابت وریمد

جوراب دیابتی

جوراب دیابتی با هدف کمک به بیماران دیابتی به صورت بدون درز طراحی شده است تا احتمال ورم کردن پا کاهش یابد. به علاوه جوراب دیابتی رطوبت را کنترل می‌کند تا احتمال عفونت قارچی کاهش یابد و همچنین با محاظفت کردن از پا از زخم‌ پا جلوگیری می‌کند. مراقبت از پوست و پا برای بیماران دیابتی بسیار مهم است. زخم پای دیابتی در قریب به 10 % از بیماران مبتلا به قند خون مشاهده می‌شود. جوراب دیابتی در اندازه و رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود تا بیماران بتوانند جوراب مناسب را متناسب با سایز و سلیقه خود تهیه کنند.

جوراب دیابتی با هدف به حداقل رساندن انواع آسیب‌دیدگی پا مانند زخم پای دیابتی طراحی می‌شود و پا را خشک و گرم نگه می‌دارد. انتخاب جوراب مناسب محافظت از پا را تضمین می‌کند و از بروز بسیاری از عوارض جلوگیری می‌کند.

جوراب دیابت

ویژگی های جوراب دیابتی

جوراب دیابتی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • بدون درز: درز جوراب به پوست ساییده می‌شود و باعث تاول زدن یا زخم شدن پا می‌شود. اکثر جوراب‌های مخصوص دیابتی بدون درز هستند.
  • جذب کننده رطوبت: خشک نگه داشتن پا برای پیشگیری از عفونت‌های پوستی حیاتی است.
  • قابل تنفس بودن: بافت قابل تنفس جوراب پا را خشک نگه می‌دارد.
  • گرم بودن: دیابت رگ‌ها را منقبض می‌کند و گردش خون را در پا کاهش می‌دهد. این جوراب ، پا را گرم نگه می‌دارد و گردش خون را بهبود می‌دهد.
  • پهن بودن پنجه جوراب: اگر پنجه جوراب تنگ باشد، انگشتان پا را فشار می‌دهد، باعث ناراحتی بیمار می‌شود و اجازه می‌دهد رطوبت بین انگشتان باقی بماند.
  • اندازه بودن جوراب: بسیاری از جوراب‌های دیابتی شکل پا را به خود می‌گیرند. این خاصیت مانع از آن می‌شود تا جوراب در بعضی قسمت‌ها گشاد باشد، به پوست ساییده شود و باعث زخم شدن پا شود.
  • دارای لایه محافظ: جوراب دارای لایه محافظی است که از پا مراقبت می‌کند و مانع از آسیب دیدن آن می‌شود.

جوراب دیابتی کمک شایان توجهی به سالم نگه داشتن پا می‌کند و از بروز عوارض متعددی مانند زخم پای دیابتی جلوگیری می‌کند. این جوراب ها قیمت بسیار مناسبی دارد و راهکاری عالی است که با پیشگیری از بیماری پای دیابتی شما را از صرف مبالغ هنگفت برای درمان عوارض متعدد نجات می‌دهد. چنانچه درباره خرید جوراب دیابتی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، کافی است با ما تماس بگیرید.

شرکت محور پزشکی آسیا، به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز ارائه و فروش جوراب‌های دیابت در ایران ، آماده ارائه انواع خدمات به هم‌میهنان گرامی می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

جوراب دیابت برای چه افرادی مناسب است؟

تمام بیماران دچار قندخون نیاز به جوراب مخصوص دارند. اما آن گروه از بیمارانی که بلندی پشت پایشان (پشت پا از بالای پا تا پشت بخش داخلی مچ پا اندازه‌گیری می‌شود) کاهش یافته، رنگ و دمای پایشان تغییر کرده است، با آسیب عصبی یا تغییرات دیگری در حس پا مواجه شده‌اند یا پایشان مرتب به دلیل ساییده شدن به جوراب زخم می‌شود، بهتر است برای محافظت بیشتر از پاهای خود به‌جای جوراب معمولی حتما از جوراب دیابتی استفاده کنند. توصیه می‌کنیم اگر پاهایتان به تغییرات دما حساس است، به سرعت قرمز و تحریک می‌شود و یا ورم می‌کند، حتماً این جوراب را تهیه کنید. اگر باردار هستید و به دیابت بارداری مبتلا شده‌اید ، جوراب‌ مخصوص قند خون برای کاهش ورم پا بسیار مفید خواهد بود.

مزایا

مزیت اصلی جوراب دیابتی محافظت از پا است و بیمار را ناخودآگاه وادار به مراقبت بیشتری از پاها می‌کند. دیگر مزایا عبارت است از:

  • از بین بردن احتمال تاول زدن و زخم شدن پا در اثر ساییده شدن درز جوراب به پا
  • لایه محافظ جوراب مانع از آسیب دیدن و ساییده شدن پا می‌شود.
  • این جوراب چروک نمی‌خورد و باعث ناراحتی بیمار نمی‌شود.
  • این جوراب شکل پا را به خود می‌گیرد و گشاد یا تنگ نیست.
  • جوراب دیابتیک فاقد کش‌های سفت و تحریک کننده است.
  • هرگونه ترشحات یا خونریزی به راحتی روی جوراب دیده می‌شود.
  • جوراب دیابتی ضدمیکروبی است، بوی بد نمی‌دهد و باعث عفونت باکتریایی نمی‌شود.
  • این جوراب فشار ملایمی را به پا وارد می‌کند و گردش خون را در پا افزایش می‌دهد.
  • از نقاط فشاری حساس محافظت می‌کند.
  • این جوراب با پیشگیری از زخم پای دیابتی احتمال قطع عضو را در آینده به حداقل می‌رساند.

انواع جوراب دیابت

جوراب دیابتی انواع مختلفی دارد که می‌توانید نوع مناسب را با توجه به نیازهای خود خریداری کنید. پس از ابداع جوراب مخصوص دیابتی برندهای مختلفی این نوع جوراب را در رنگ‌ها وطرح‌های گوناگون تولید کرده‌اند. برخلاف جوراب‌های طبی که فقط دارای دو رنگ سفید یا رنگ پا است، این نوع جوراب تنوع رنگ و طرح بالایی دارد؛ بنابراین می‌توانید جوراب دلخواه خود را متناسب با نوع پوشش خود انتخاب کنید.

سایزبندی

ابتدا باید پا را اندازه بگیرید. برای این کار باید از متر استفاده کنید، اگر متر ندارید، یک تکه نخ را دور پا بپیچید و بلندی نخ را با خط‌کش اندازه بزنید.

برای جوراب زیر زانو باید سه اندازه‌گیری انجام دهید:

  • باریک‌ترین ناحیه مچ پا
  • پهن‌ترین ناحیه ساق پا
اندازه گیری جوراب دیابتی

راهنمایی خرید جوراب دیابتی

  • از بین تمام مدل‌ها و طرح‌های جوراب دیابتی جوراب سفید بهترین انتخاب برای استفاده روزمره است؛ چرا که خونریزی و آسیب دیدن پا را به راحتی نشان می‌دهد. این ویژگی به ویژه برای بیماران دچار آسیب عصبی بسیار مهم است، چون می‌توانند لکه خون یا ترشحات زخم یا پینه پا را به سرعت تشخیص دهند. به علاوه بیمار به سرعت متوجه کثیف شدن جوراب سفید می‌شود و در صورت لزوم آن را عوض می‌کند.
  • از نظر بلندی ، جوراب‌های دو ربع (روی ساق پا) بهترین گزینه است. این نوع جوراب اثر بیشتری بر گردش خون دارد، به التیام یافتن زخم کمک می‌کند و با کاهش دادن فشار خون ورم مچ پا را نیز کمتر می‌کند.
  • مارک ، اندازه و مدل جوراب هر چه که باشد ، جنس الیاف آن بسیار مهم است ، جوراب دیابتی استاندارد درون الیاف خود باید تار و پودی از نقره داشته باشند ، از طرفی هیچ‌گاه از ترس نیافتن یک مدل خاص اقدام به انبار جوراب نکنید! به خاطر داشته باشید که جوراب نیز مانند هر کالای دیگری قدیمی و کهنه می‌شود و خاصیت کشسانی طبیعی خود را از دست می‌دهد. حتی اگر جوراب را نپوشید ، باز هم جورابی که مدت زیادی آن را نگهداری کرده‌اید، شل و به راحتی پاره می‌شود.

برای کسب مشاوره و دریافت پاسخ سوالات خود پیرامون انتخاب صحیح جوراب‌های طبی دیابت از شرکت محور آسیا پزشکی با شماره‌ های زیر تماس حاصل نمایید:

شست‌وشو و نگهداری جوراب دیابت

  • پس از آن که جوراب دیابتی را پوشیدید، در اولین فرصت آن را بشویید تا به باکتری‌ها اجازه رشد ندهید. اگر دچار زخم پای دیابتی ، تاول یا پینه‌ای هستید که چرک و ترشحات از آن خارج می‌شود، شستشوی سریع جوراب را فراموش نکنید.
  • جوراب را با آب گرم و بدون سفید کننده بشویید و آن را مانند لباس‌های زیر و ظریف در خشک‌کن در گرمای مناسب خشک کنید.
  • به تصور از بین رفتن باکتری‌ها در حرارت، برای شستشو و خشک کردن جوراب از دمای بسیار بالا استفاده نکنید؛ چون حرارت باعث شل شدن الیافی مانند نخ لاکرا (اسپندکس) و پشم می‌شود و به این ترتیب جوراب از بین می‌رود.
  • اگر می‌خواهید نهایت استفاده را از جوراب بکنید، آن را با دست بشویید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود. هرچه با ملایمت بیشتری از جوراب نگهداری کنید، دوام آن بیشتر خواهد شد.
  • اگر واقعاً برای شستن جوراب وقت ندارید، آن را قبل از شستشو در کیسه مخصوص لباس زیر بیاندازید و بعد در ماشین لباسشویی و خشک‌کن قرار دهید. به این ترتیب الیاف جوراب آسیب کمتری می‌بیند و کمتر پرز می‌دهد.
  • اگر برای شستن لباس زیر از شوینده خاصی استفاده می‌کنید، بهتر است جوراب را نیز با همان مایع بشویید. چون این محلول‌های برای پوست‌های حساس مناسب است و باقی ماندن آن روی الیاف، پا را تحریک نمی‌کند.
  • معمولاً 6 ماه می‌توانید یک جفت جوراب دیابتی را به پا کنید. به محض این که نخستین نشانه پارگی یا پوسیده شدن الیاف را مشاهده کردید، جوراب را دور بیاندازید.
  • شاید پرز دادن جوراب جزئی باشد، اما همین پرزهای کم روی پا ساییده می‌شود و به آسیب‌هایی مانند تاول پا دامن می‌زند.
  • درهر حال اگر می‌خواهید چند بار دیگر جورابی را که پرز داده است، به پا کنید، پرزهای آن را با تیغ یا برس بردارید.

قیمت جوراب دیابتی وریمد ترکیه

قیمت جوراب‌ دیابت بسته به کیفیت و نوع برند آن متفاوت می‌باشد. مسلم است که جوراب استاندارد به دلیل الیاف استفاده شده بیشتر نسبت به جوراب‌های دیگر قیمت بالاتری دارند. گرچه جوراب‌های مخصوص دیابت نسبت به جوراب معمولی قیمت بالاتری دارند اما باز هم توصیه می‌شود که برای پیشگیری از زخم‌ها و دیگر مشکلات پاهای دیابتی از این جوراب‌ها استفاده کنید زیرا درمان مشکلات ناشی از عدم استفاده از این جوراب‌ها به مراتب پیچیده تر و پر هزینه تر میباشد.

جوراب دیابت وریمد و کفی طبی دیابتی به صورت انحصاری توسط شرکت محور پزشکی آسیا وارد کشور میشود و از به روزترین و بهترین برندهای روز جهان می‌باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و خرید جوراب‌ها می‌توانید از طریق شماره‌ زیر با کارشناسان ما در شرکت محور پزشکی آسیا تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد جوراب‌های دیابت

برای مشاهده سوالات متداول مربوط به جوراب‌های دیابت روی این لینک کلیک کنید.

کلید واژه: جوراب دیابتی وریمد ، جوراب مخصوص دیابت

دیدگاهتان را بنویسید