راهنمای انواع نیل ارتوپدی

نیل پزشکی

طی ۵۰ سال گذشته تکنیک‌های نیل مدولار برای تثبیت شکستگی مورد پذیرش جهانی قرار گرفته‌اند. نیل متداول یک لوله با شیارهای طولی است که تحت پیش استرس داخل یک استخوان بلند قرار داده می‌شود. تنش شعاعی ناشی از قرار دادن یک نیل اینترامدولار منجر به اصطکاک بین نیل و استخوان می‌گردد که مانع حرکت نسبی بین دو قطعه نیل‌دار می‌شود.

هرچند از آنجایی که این نیروهای اصطکاکی محدود هستند، کاربرد این تکنیک محدود به شکستگی‌های قسمت وسط تنه استخوان است. میله اینترامدولار یک وسیله با کاربرد متداول در شکستگی‌های استخوان‌های بلند بخصوص در شکستگی اندام تحتانی می‌باشد. مزیت آن این است که می‌تواند از طریق یک برش کوچک و بدون قرار گرفتن در معرض جراحی قابل توجه کاشته شود.

در گذشته برای فیکس کردن و ثابت نگه داشتن استخوان‌ها از گچ یا آتل استفاده می‌کردند اما به دلیل مشکلاتی که این روش برای بیماران ایجاد می‌کرد و امکان حرکت و انجام کارهای روزانه را بسیار سخت می‌نمودند پزشکان بر آن شدند تا از نیل‌های ارتوپدی استفاده کنند. نیل‌ها تجهیزات میله مانند نازکی هستند که اکثرا از جنس تیتانیوم بوده و در استخوان قرار می‌گیرند تا آن را ثابت نگه داشته و سبب ترمیم شکستگی یا صاف شدن آن شوند. امروزه اکثر بیماران و پزشکان استفاده از پلاک‌های ارتوپدی را برای بهبود دائمی مشکلات استخوانی به گچ‌های ارتوپدی ترجیح می‌دهند.

محور پزشکی آسیا به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز ارائه و فروش نیل‌های ارتوپدی در ایران، آماده ارائه‌ی انواع خدمات به درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های ما تماس بگیرید.

خرید نیل ارتوپدی

انواع


انواع مختلفی از نیل‌های ارتوپدی از نوع نیل‌های سنترومدولار هستند.

نیل‌های کندیلوسفالیک (راس مهره استخوان)

این نیل‌ها از مهره‌های استخوان در ناحیه سر استخوانی و پهنه استخوان وارد می‌شوند. آنها اغلب بصورت گروه‌هایی جهت پایداری چرخشی قرار داده می‌شوند.

نیل‌های سفالومدولار

نیل‌های سفالومدولار دارای یک بخش سنترومدولار هستند و امکان تثبیت شدن در سر استخوان ران را فراهم می‌کنند.

نیل‌های درهم قفل شونده‌ی سنترومدولار

نیل‌های سنترومدولار در راستای کانال مدولار وارد استخوان می‌شوند. آنها از طریق نقاط متعدد تداخل طولی با استخوان تماس پیدا می‌کنند. این نیل‌ها وابسته به بازیابی پایداری و تماس استخوان جهت جلوگیری از تغییر شکل محوری و چرخشی محل شکستگی هستند.

ویژگی‌ها و مزایا


نیل ارتوپدی باید الزامات زیر را رعایت کند:

  • استحکام کافی و تامین پایداری کافی جهت حفظ تراز و موقعیت استخوان، از جمله پیشگیری از چرخش؛ شامل پیچ‌های قفل شونده‌ی محکم کننده در صورت لزوم
  • ساخت بصورتی که نیروهای تماسی-فشاری بر سطوح شکستگی تاثیر بگذارند که یک محرک فیزیولوژیکی برای اتصال استخوان‌ها است.
  • به شکلی قرار بگیرد که برداشتن آن آسان باشد؛ اتصالات جهت تسهیل برداشتن نیل‌ها فراهم می‌شوند.
  • مقاوم در برابر خوردگی

مواد بکار برده شده


  • متداول‌ترین فلزات و پلیمرهای مورد استفاده برای وسایل ارتوپدی شامل فولاد ضد زنگ، آلیاژهای کبالت، کروم، آلیاژهای تیتانیوم، پلی‌اتیلن با وزن مولکولی بسیار بالا و پلی متیل متاکریلات می‌باشند.
  • آلیاژهای کبالت، کروم و تیتانیوم معمولاً کمتر شکل‌پذیر بوده و قوی‌تر از فولادهای ضد زنگ هستند. خصوصیات فولاد ضد زنگ با درجه پزشکی تعادلی را بین مقاومت بالا، شکل‌پذیری و عملکرد خستگی فراهم می‌کند. شکل‌پذیری برای اجزای تثبیت کننده‌ی شکستگی ضروری هستند زیرا باید در اتاق عمل تغییر شکل داده شوند تا مطابق با انحنای استخوان در محل شکستگی شوند.

قرارگیری


برداشتن نیل


برخلاف صفحه‌ها برداشتن نیل در اندام تحمل کننده‌ی وزن ضروری نیست. در صورت لزوم می‌تواند بعد از ۱۸ ماه برداشته شود.

نشانه‌هایی برای برداشتن نیل

  • تقاضای بیمار، درد و تورم در اثر برگشتن ایمپلنت
  • برداشتن نیل نباید کار ساده‌ای در نظر گرفته شود، تجهیزات کشیدن تخصصی باید برای این کار در دسترس باشند.
  • تحمل کامل وزن می‌تواند بلافاصله بعد از برداشتن نیل ایجاد شود.

هزینه


قیمت انواع نیل‌های ارتوپدی بسته به کیفیت و جنس و اندازه آن متفاوت می‌باشد. نیل‌های ارتوپدی ارائه شده در شرکت محور پزشکی آسیا از به روزترین و بهترین کیفیت و برندهای روز جهان می‌باشند. این نیل‌ها استحکام بالایی داشته و در برابر خوردگی مقاومند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و خرید نیل‌های ارتوپدی می‌توانید از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان ما در شرکت محور پزشکی آسیا تماس بگیرید.

02188991471

مرتبط: قیمت نیل ارتوپدی، گاما نیل، پین ارتوپدی، جراحی دست شکسته، قیمت پین ارتوپدی، وایر ارتوپدی، عمل شکستگی پا، گذاشتن پین در شکستگی

دیدگاهتان را بنویسید