compressionarmsleeves

بدیهی است دوندگان آماتور یا ورزشکارانی که خود را برای مسابقه آماده می‌کنند، تمام وقت روی تردمیل تمرین نمی‌کنند و بخشی از اوقات خود، یا تمام آن را در فضای آزاد می‌دوند. ممکن است آفتاب سوختگی بازوها و دیگر آسیب‌هایی که نور خورشید هنگام دویدن به پوست می‌زند، در وهله نخست به ذهنتان خطور نکند و گرفتاری‌های شغلی، استرس و تلاش برای گذران زندگی مانع از فکر کردن به این موضوع مهم شود. دویدن طولانی مدت در فضای باز پوست را در معرض اشعه مضر UV قرار می‌دهد. دوچرخه سواران و کلیه ورزشکارانی که در فضای باز فعالیت می‌کنند، در معرض چنین خطراتی قرار دارند. به جز زدن کرم ضد آفتاب روی بازوها روش بهتری نیز برای محافظت از آنها وجود دارد. اگر هنگام دویدن آستین طبی ضدآفتاب بپوشید، بازوهایتان به خوبی در برابر اشعه UV محافظت می‌شود و از مزیت فشار درمانی نیز برخوردار می‌گردید.

بعضی آستین‌های طبی طراحی خاصی برای ارائه محافظت حداکثری از بازوها در برابر نور آفتاب دارند، البته تقریباً تمام آستین‌های طبی تا حدی دارای این خاصیت حفاظتی هستند. هرچه آستین تیره‌تر باشد، میزان محافظت UV آن بیشتر است؛ بنابراین بهتر است آستین طبی سیاه یا تیره رنگ تهیه کنید. هنگام خریداری آستین طبی جوانب مختلف را در نظر بگیرید و آستین مناسب را مطابق نیازهای خود و میزان محافظت ضروری تهیه کنید؛ برای مثال در نظر بگیرید که در چه دمایی و در چه زمانی از روز در محیط باز ورزش می‌کنید. اگر صبح زود فعالیت می‌کنید، لازم نیست آستین با خاصیت ضدآفتاب بالا خریداری کنید.

استفاده از آستین‌های طبی ضد آفتاب مزایای زیادی برای عموم مردم بخصوص ورزشکاران دارد. یکی از انواع پر کاربرد و مفید آستین‌های طبی که توسط ورزشکاران به ویژه دوندگان و دوچرخه سواران استفاده می‌شود، آستین طبی ضد آفتاب است که خاصیت محافظت از پوست دست و بازو در برابر اشعه مضر آفتاب دارد و از آفتاب سوختگی دست و هم چنین از سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز توزیع و فروش انواع آستین‌های طبی از جمله آستین طبی در ایران، آماده ارائه خدمات به خریداران عزیز می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش محصول می‌توانید با شماره‌های تماس حاصل فرمایید.

 مزایا


شماری از مزایای آستین طبی ضد آفتاب عبارت است از:

  • جلوگیری از رسیدن اشعه مضر UV به پوست
  • درز آستین به گونه‌ای دوخته شده است که برآمده نباشد تا ورزشکار کاملاً راحت باشد و آستین اندازه و بادوام باشد.
  • آستین ضدآفتاب برای بسیاری از ورزش‌ها و فعالیت در فضای آزاد مناسب است.
  • آستین را می‌توانید به راحتی بپوشید و دربیاورید.
  • آستین طبی جای کمی می‌گیرد و می‌توانید آن را همواره، حتی هنگام سفر همراه داشته باشید و در موقع لزوم استفاده کنید.
  • آستین طبی را می‌توانید در هر زمان از روز که در معرض آفتاب قرار می‌گیرد، بپوشید.
  • تازمانی که آستین را پوشیده‌اید، نور خورشید نمی‌تواند به بازوهایتان آسیب بزند.
  • آستین طبی ضدآفتاب راهکار بهتری از کرم ضدآفتاب است که اثر آن پس از دو ساعت از بین می‌رود.
  • آستین طبی را می‌توانید به راحتی با لباس‌های فعلی خود بپوشید.
  • می‌توانید به جای لباس‌های آستین بلند گران قیمت از آستین طبی استفاده کنید.

انواع آستین طبی ضد آفتاب


آستین طبی انواع و مدل‌های مختلفی دارد؛ در واقع تنوع آستین طبی آن‌قدر زیاد است که طبقه‌بندی تمام آنها دست‌کمی از مرتب کردن یک جورچین پیچیده ندارد. در ادامه متداول‌ترین آستین‌های ضدآفتاب را معرفی می‌کنیم که بعضی از آنها فشاری است.

نوع اول

compressionarmsleeves1

این نوع آستین‌ طبی فشاری بسیار راحت است و مزایای متعددی دارد. آستین فشار تدریجی دینامیکی را به بازو وارد می‌کند که جریان خون را در عضلات دوسر، سه سر و ساعد سریع‌تر می‌کند. به این ترتیب عملکرد ورزشکار بهتر می‌شود و پس از ورزش دچار درد و ناراحتی کمتری می‌شود. این آستین‌ها رطوبت را به خود جذب می‌کند و خاصیت ضدمیکروبی دائمی دارد.  فاکتور محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UPF ) این آستین 50+ است و حداقل 97.5 % از اشعه‌های ماوراء بنفش دریافتی را مسدود می‌کند و سلامت خارجی و داخلی بازوها را تضمین می‌کند. این نوع آستین ضدآفتاب از 67 % نایلون و 24 % اسپندکس (لاکرا) تشکیل می‌شود.

نوع دوم

compressionarmsleeves2

این آستین طبی ضدآفتاب سبک و خنک است، اما خاصیت فشاری ندارد. تکنولوژی مدرن به کار رفته در تهیه این آستین و رنگ سفید آن پوست را خنک نگه می‌دارد که ویژگی مهمی برای ورزش در هوای گرم محسوب می‌شود. UPF 40+ این آستین را در شمار بهترین محافظ‌های اشعه ماوراء بنفش قرار می‌دهد که با پوشیدن آن دیگر نیازی به لوسیون ضدآفتاب نیست. اگر محافظت در برابر آفتاب بیشتر از فشرده‌سازی برایتان مهم است، این آستین انتخاب بهتری خواهد بود.

کلید واژه : آستین و دستکش طبی لنف ادم

دیدگاهتان را بنویسید