انواع گردنبند طبی و بریس گردن ، عوارض بستن و قیمت خرید گردنبند طبی نرم و سخت

گردنبند طبی ، که به آن بریس گردن نیز گفته می شود، برای حمایت از نخاع و سر استفاده می شود. این گردن بند ها یک گزینه درمانی معمول برای آسیب های گردن، جراحی های گردن و برخی موارد از درد گردن است. گردنبند طبی انواع مختلفی دارند. اینکه شما به کدام یک از آن‌ها نیاز دارید به نوع آسیب گردن یا علت اصلی گردن درد شما بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای بریس گردن و همچنین عوارض جانبی احتمالی، به ویژه اگر مدت طولانی با این مسئله درگیر هستید، مقاله زیر به شما کمک خواهد کرد. اگر می خواهید نکاتی در مورد نحوه خوابیدن یا استحمام با بریس گردن داشته باشید، ما این موارد را نیز پوشش داده ایم.

سایر محصولات prim اسپانیا : بریس پا ، بریس زانو

گردنبند طبی برای چه مواردی استفاده می شود؟

هدف از گردنبند طبی حمایت از گردن و نخاع و محدود کردن حرکت گردن و سر شما است. این موارد معمولاً برای استفاده کوتاه مدت هنگام بهبودی از آسیب، جراحی یا درد در نظر گرفته شده اند. برخی از شرایطی که ضرورت استفاده از بریس گردن را نمایان میکنند شامل موارد زیر هستند:

ضربه

اگر دچار سانحه رانندگی شده اید یا نوع دیگری از آسیب دیدگی مانند سقوط داشته اید، بریس گردن میتواند از گردن شما محافظت کرده و از آسیب دیدگی بعدی جلوگیری کند.

جراحی گردن

بریس گردن با محدود کردن چرخش و همچنین حرکات ساید به پهلو و عقب و جلو به جلوگیری از آسیب بعد از جراحی کمک می کند.

فشار به عصب

گاهاً از گردنبند طبی برای کاهش فشار بر اعصاب گردن استفاده می شود.

اسپوندیلوز گردنی

گردنبند طبی ممکن است باعث تسکین موقتی درد ناشی از اسپوندیلوز گردنی شود – اسپوندیلوز گردنی یک بیماری رایج و مرتبط با سن است که بر روی مفاصل و دیسک ها در ستون فقرات گردن، که در گردن قرار دارد، تاثیر می گذارد و همچنین به عنوان استئوآرتریت گردن و آرتروز گردن شناخته می شود.

درد گردن عمومی و یا سفتی گردن

گردنبند طبی ممکن است به شما کمک کند تا خشکی عضلات گردن شما از بین برود.

انواع بریس گردن

گردنبند طبی انواع نرم و سخت دارند. بریس گردن نرم معمولاً از موادی مانند نمد، فوم، یا لاستیک ساخته می شوند. آنها به خوبی در گردن شما قرار می گیرند و در زیر فک می نشینند. برخی از پزشکان ممکن است آنها را برای تسکین موقتی درد متوسط گردن تجویز کنند. یقه های نرم بعید است به شما کمک کنند تا آسیب جدی تر در گردن کمک کند.یکی از منابع معتمد استفاده از بریس گردن نرم را در 50 بیمار مبتلا به شلاق بررسی کرد. آنها دریافتند که بریس نرم حرکت را تقریباً بیش از 17 درصد کاهش می دهد. محققان نتیجه گرفته اند که این برای ایجاد بی حرکتی کافی برای داشتن مزایای بالینی کافی نیست. بریس های سخت معمولاً از پلکسی گلاس یا پلاستیک ساخته می شوند. آنها چرخش سر و حرکت رو به رو را بیشتر از بریس های نرمتر محدود می کنند. آنها اغلب از چانه پشتیبانی می کنند تا اینکه عضلات گردن شما را شل کنند. بریس های گردن اغلب برای درد شدید گردن، شکستگی ستون فقرات و آسیب های تروما تجویز می شوند.

بریس گردن سخت
بریس گردن سخت
بریس گردن نرم
بریس گردن نرم

آیا استفاده از بریس گردن عوارض جانبی دارد؟

اگرچه گردنبند طبی می توانند به صورت کوتاه مدت به حمایت و محافظت از گردن شما کمک کنند، اما تحقیقات جدید نشان داده اند که استفاده طولانی مدت از گردنبند طبی ممکن است منجر به ضعیف شدن و سفت شدن عضلات گردن شود. در موارد آسیب حاد، این امر تا حد زیادی اجتناب ناپذیر است. با این حال، اگر شما با درد گردن متوسط روبرو هستید، ممکن است بخواهید مدت زمان بستن بریس را به حداقل برسانید یا از پزشک خود در مورد روش های درمانی جایگزین بپرسید.

در سال های اخیر، بسیاری از متخصصان پزشکی از استفاده از یقه های گردن برای افرادی که با آسیب دیدگی روبرو هستند دلسرد شده اند. این تغییر عقیده عمدتاً به دلیل ایمنی منبع معتبر و کمبود تحقیقات نشان می دهد که استفاده از گردنبند طبی منجر به نتایج مفید سلامتی می شود.برخی از نگرانی های ایمنی در مورد آسیب تروماتیک شامل انسداد احتمالی تنفس، افزایش فشار مغز و افزایش فشار خون ژوگولار منبع معتبر است.

نکاتی برای پوشیدن بریس گردن

اگر شما نیاز به استفاده از بریس گردن دارید، ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما به شما راهنمایی های خاصی در مورد آنچه باید و نباید هنگام پوشیدن آن انجام دهید، خواهد داد.

به طور کلی، هنگام استفاده از بریس گردن، بهتر است:

به جای استراحت یا نشستن زیاد حرکت کنید. حرکت آرام مانند راه رفتن می تواند از سفت شدن عضلات گردن شما جلوگیری کند. عضلات سفت ممکن است بهبودی شما را طولانی کنند.

روی حالت خواب بدن تمرکز کنید. سعی نکنید زیر و رو کنید و قوز نکنید. پشت خود را صاف نگه دارید، شانه ها را عقب بگذارید، سر را صاف نگه دارید و گوش های خود را هم عرض شانه ها قرار دهید.

از نشستن روی صندلی های نرم و کوتاه خودداری کنید. این می تواند بر وضعیت شما تأثیر بگذارد و فشار بیشتری به گردن وارد کند.

از بلند کردن یا حمل هر چیز سنگین خودداری کنید. همچنین از انجام فعالیت های سنگین، مانند دویدن، یا سایر حرکات با ضربه زیاد خودداری کنید.

بریس خود را مرتبا استفاده کنید، به جز هنگام تمیز کردن آن یا طبق راهنمای ارائه دهنده خدمات بهداشتی.

اطمینان حاصل کنید که یقه شما کاملاً متناسب است اما راحت است. اگر یقه به اندازه کافی محکم نباشد، به احتمال زیاد پشتیبانی مورد نیاز شما را فراهم نمی کند، که می تواند باعث درد یا آسیب بیشتر شود. اگر خیلی شل باشد، می تواند با اصطلاک با پوست و شما باعث تحریک یا تاول شود.

نحوه خوابیدن با بریس گردن

در اینجا چند نکته برای خوابیدن با بریس گردن آورده شده است:

  • اطمینان حاصل کنید که تشک شما پشتیبانی خوبی را ارائه می دهد. تشکی که بیش از حد نرم است، ممکن است پشتیبانی مورد نیاز گردن شما را ایجاد نکند.
  • سعی کنید گردن خود را در وضعیت خنثی نگه دارید، خم به جلو، عقب یا پهلو نباشد.
  • در وضعیت پیچ خورده نخوابید. سعی کنید گردن خود را با بدن هماهنگ نگه دارید.
  • با بالش نازک به پشت بخوابید. استفاده از بالش های اضافی می تواند فشار بیشتری به گردن شما وارد کند.
  • برای بلند شدن از رختخواب، ابتدا به آرامی به پهلو بچرخید. سپس، پاها را از کنار تخت چرخانده و با دستان خود را به سمت بالا فشار دهید.

نحوه استحمام با بریس گردن

معمولاً هنگام پوشیدن بریس گردن، حمام نشسته راحت تر از دوش گرفتن است.

می توانید در یک تشت یا وان حمام کنید، اما مهم است که بریس گردن خشک و خارج از آب باشد. قرار دادن بسته بندی پلاستیکی به دور بریس ممکن است به خشک ماندن آن کمک کند. اگر دوش بگیرید، ممکن است استفاده از یک نازل دستی به کم کردن میزان خم شدن و حرکت گردن کمک کند.

چگونه بریس گردن را تمیز کنیم

برای جلوگیری از رشد باکتری مهم است که روزانه بریس خود را بشویید. اگر به باکتری اجازه رشد داده نشود، مرتباً تمیز نکردن بریس می تواند منجر به تحریک پوست شود.می توانید بیشتر بریس های نرم را در ظرفشویی با آب گرم و صابون ملایم بشویید و سپس یقه را دراز کنیم تا خشک شود. از صابون های خشن، شوینده ها یا سفید کننده ها استفاده نکنید. اینها ممکن است باعث واکنش پوستی شوند. با جایگزینی لنت های کثیف و شستشوی پانل های جلو و عقب می توانید بریس های سخت را تمیز کنید. وقتی بریس گردن خود را دوباره باز می کنید، مهم است که به درستی متناسب باشد. اگر بریس به اندازه کافی محکم نباشد، می تواند باعث مالش پوست شود، که می تواند منجر به زخم فشار و تحریک شود.

چه مدت به پوشیدن بریس گردن نیاز دارید؟

مدت زمانی که باید از بریس گردن استفاده کنید به شرایط خاص شما بستگی دارد.

برای درد متوسط گردن که به دلیل آسیب ناگهانی ایجاد نشده است، اغلب توصیه می شود بیش از یک هفته بریس گردن نپوشید. استفاده طولانی از یقه می تواند باعث سفت شدن و ضعیف شدن عضلات گردن شود.

اگر به دلیل درد جدی گردن یا آسیب دیدگی ناگهانی، بریس گردن می بندید، در مورد مدت زمان استفاده از آن با پزشک خود صحبت کنید.

خط آخر

از گردنبند طبی برای حمایت و محافظت از گردن و نخاع شما استفاده می شود. از این نوع بریس ها به طور معمول برای درمان آسیب های گردن، جراحی های گردن و برخی موارد از درد گردن استفاده می شود.

گردنبند طبی انواع نرم و سخت دارند. از نوع نرم بریس گردن اغلب برای گردن درد متوسط استفاده می شود، در حالی که بریس سخت به طور معمول برای درد شدید گردن، شکستگی ستون فقرات و آسیب دیدگی استفاده می شود.

اگرچه بریس گردن ممکن است ابزاری مفید برای درمان کوتاه مدت باشد، اما تحقیقات نشان داده است که پوشیدن مدتی طولانی ممکن است منجر به ضعف و سفت شدن عضلات گردن شود.

کلیدواژه: گردنبند طبی برای آرتروز گردن ، عوارض استفاده از گردنبند طبی ، انواع گردنبند طبی ، بستن گردنبند طبی در شب ، گردنبند طبی بادی ، بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن

دیدگاهتان را بنویسید