پد متاتارسال چیست؟ ویژگی ها ، مزایا و قیمت خرید پد متاتارسالژی پریم اسپانیا

پد متاتارسال

پد متاتارسال | محور پزشکی

دلایل ایجاد درد در قسمت جلوی پا متفاوت است ، اما توصیه های پزشکی برای تسکین چنین درد هایی معمولاً به یک راه حل به نام پدهای کف پا یا پد متاتارسال اشاره میکنند. پدهای متاتارس که برای تسکین درد و کمک به شما برای ایستادن راحت روی پاهایتان طراحی شده ، می توانند درد شما را التیام بخشند، تا از تمام فعالیت های روزانه خود دوباره لذت ببرید. با ما همراه باشید تا بفهمید که پد متاتارس چگونه می توانند به شما کمک کنند.

پد متاتارس (به طور خلاصه پد های مت) که توسط متخصصان پودیاتری (پاپزشکی) و سایر متخصصان توانبخشی توصیه می شوند، باعث تسکین درد در استخوان های متاتارس شما می شوند.

درد قدّام پا که می تواند با استفاده از پد برطرف شود، در درجه اول میتواند ناشی از ، متاتارسالژی ، بورسیت پا ، آرتریت روماتوئید ، نوروم و میخچه کف پا باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین پد های متاتارس آنهایی هستند که به جای پای شما به کفی شما متصل می شوند و به راحتی قابل تنظیم هستند. ممکن است لازم باشد که پد را چند بار تنظیم کنید تا محل مناسب آن را تشخیص دهید، بنابراین پد های ولکرو ( پارچه‌ی نایلونی که خاصیت چسبندگی دارد ، بدون اینکه واقعا به چسب آغشته باشد ) دارند بهتر از پد های چسب دار هستند.

دلایل پزشکی درد قدّام پا چیست؟

درد قدام پا از استخوان های متاتارس در جلوی پا و یا درد زیر سینه پا ناشی می شود.

اگر از درد در استخوان های جلویی پا اذیت می شوید، به احتمال زیاد از یکی از انواع بیماری های مربوط به استخوان های متاتارس رنج می برید.

هر یک از پاهای شما دارای پنج استخوان متاتارس است و انتهای جلوی این استخوان ها “سینه ی” پای شما را تشکیل می دهند. ( سینه پا (گُل پا) – ناحیه ای از کف پای انسان که در پایین انگشتان پا واقع شده است ) حمایت مناسب از این استخوان ها می تواند درد سینه پا را تسکین داده و از آن جلوگیری کند. درد سینه پا می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

متاتارسالژیا – این اصطلاح علائم عمومی درد جلوی پا را توصیف می کند. این عنوان غالباً برای بیماریهای جلوی پا مورد استفاده قرار می گیرد.

بورسیت پا – بورسیت به معنای التهاب بورس است. بورس ها کیسه های بافتی ظریفی هستند که عمدتا در اطراف مفاصل قرار داشته و وظیفه آنها تسهیل حرکت تاندون ها بر روی استخوان مجاور است. بورسیت از علل شایع بروز درد مفصلی است و معمولا بر اثر فعالیت های شدید بدنی و ورزشی ایجاد می شود. بورسیت با علائمی از قبیل درد، تورم و حساسیت به لمس مشخص می شود بورسیت اغلب در صبح بیشتر دردناک است.

آرتریت روماتوئید (RA) – قسمت جلوی پا شایع ترین مکان برای ایجاد ناراحتی آرتریت روماتوئید است. RA یک بیماری التهابی است که مفاصل بدن را تحت تأثیر قرار می دهد.

نوروما نوروما نوعی رشد بیش از حد اعصاب کف پایی است که موجب درد در ناحیه پنجه پا میشود. این عارضه با ضخیم شدن عصبی که از قدّام پا عبور می کند ، می تواند احساس سوزشی در پای بیمار ایجاد کند. اغلب بین انگشتان 3 و 4 این سوزش حس میشود. این عارضه بعضی اوقات در اثر کفش های خیلی تنگ در قسمت پا ایجاد می شود.

میخچه کف پا – میخچه ها معمولا در کف پا و دراثر ویروس به وجود میایند. آنها معمولاً بی خطر هستند و طی حداکثر دو سال خود به خود از بین می روند. اگرچه چون در کف پا تحت فشار وزن قرار دارند ، می توانند ناراحت کننده باشند.

چگونه پد متاتارسال به تسکین درد قدّام پا کمک میکنند

پد های متاتارسال با کاهش فشار بر روی قدّام پای شما موجب حمایت از استخوان متاتارس در پشت قدّام پای شما تمرکز می شود. پدها ، با توزیع مقداری از فشار به سمت شفت استخوان ها، از فشار روی قدّام پای شما می کاهند. نکته اصلی در درمان این درد ، در انتقال مناسب فشار است، بنابراین آنچه شما باید انجام دهید تخلیه فشار اضافی از یک نقطه خاص پا و انتقال آن به یک منطقه نزدیک تر و کم فشار تر است. به هر حال توجه داشته باشید که پد متاتارس تنها کوسن هایی نیستند که در هر جایی زیر قدّام پای شما قرار دارند. بلکه در واقع، آنها بالشتک هایی هستند که از نظر استراتژیک باید دقیقا در پشت قدّام پای شما قرار دارند. برای برخی، جایگذاری مناسب می تواند همراه با آزمون و خطا باشد. اصلاحات و تنظیمات بخشی از فرایند انتخاب پد متاتارسال است، و گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید آنها را پاره کرده و یک پد دیگری را برای بهترین تناسب امتحان کنید. (پس در جایگذاری آنها در کف کفش خود دقت بفرمایید)

هنگام قرارگیری صحیح، پد متاتارس به شما کمک می کنند تا مقداری از بار را از روی قدّام پا بردارید. بسیاری از محصولات فروخته شده به عنوان پد متاتارس در واقع بالشتک جلو پا هستند و نه پد. و گرچه ممکن است موجب تسکین درد اندکی شوند ، اما آنها به مسئله اساسی نمی پردازند و به شما برای تسکین طولانی مدت متاتارسالژی کمک نمی کنند.

پد متاتارسال از چه جنسی باشد بهتر است؟

پدهای متاتارس مواد بسیار متنوعی دارند، اما همه آنها برای انجام یک کار طراحی شده اند: کاهش درد پا. پدهای متاتارس معمولاً از مواد زیر ساخته می شوند:

  • فوم پلی یورتان سلول باز – بالشتک کششی با عمر طولانی را ارائه می دهد.
  • نمد پشمی یا پلی استر – از کفی پلی اورتان قابل انعطاف و سفت تر ساخته میشود. با این حال، نمد می تواند به تدریج فشرده شود که این موضوع می تواند یک عیب محسوب شود.
  • لاتکس و چرم – از چرم برای تقویت مواد نرمتر لاتکس استفاده می شود. برخی از افراد به مواد لاتکس حساسیت دارند و باید از استفاده از این نوع پدهای خودداری کنند.

همچنین پدهای بالشتکی جلوی پا وجود دارد که از مواد ژل کششی ساخته شده اند و شوک را به خوبی از بین می برند. همانطور که در بالا ذکر شد، این بالشتک های جلوی پا هستند، نه پد متاتارسال کف پا، و فشار را روی قدّام پا تخلیه نمی کنند. بخاطر داشته باشید، اگر در حال خرید پدهای متاتارس هستید که به پای شما میچسبند، بهتر است که از نوع ضد میکروبی موثر پیدا کنید که از ایجاد بوی بد و رشد باکتری جلوگیری کند.

بهترین شکل برای پد های متاتارسال کدام است؟

پد های متاتارس در انواع مختلف موجود است، از جمله:

  • پد گنبد شکل
  • پد U شکل
  • پد دونات (پیراشکی) شکل

هنگام آزمایش اشکال مختلف بر روی دونده ها، محققان دریافتند که شکل گنبد موثرترین گزینه برای کاهش فشار است. پد U شکل دومین موثرترین شکل آن بوده است، در حالی که پد دونات شکل تغییرات قابل توجهی ایجاد نمیکند. همچنین شرکت کنندگان در مطالعه، پد گنبدی را راحت ترین شکل یافتند. بیمارانی که با درد نسبتاً بدون عارضه جلوی پا دارند، عموماً بیشترین بهره را از پد گنبدی شکل می برند. به ویژه هر کسی که در زیر میانه پا درد داشته باشد، مانند سرهای متاتارس. این درد ها معمولا مخصوص افراد مسن تر هستند.

نحوه ثابت کردن پد های متاتارسال در جای خود

اگر به این نتیجه رسیدید که ممکن است یک پد متاتارس راه حلی برای درد پا شما باشد، وقت آن است که به نحوه پوشیدن آن فکر کنید.

پد های چسب دار برای چسباندن به پا

گاهی اوقات پد خود دارای چسب است تا مستقیماً به کف پای شما بچسبد. این طرح چندین مشکل دارد:

  • چسب ها می توانند موجب تحریک پوست شوند.
  • بدست آوردن مکان مناسب ممکن است نیاز به آزمایش و خطا داشته باشد. درنتیجه هنگام قرارگیری در موقعیت مناسب، چسبندگی پد ممکن است از بین برود.
  • پد هایی که از نزدیک با پا در تماس هستند، بیشتر دچار فرسایش یا بو می شوند.
  • چسباندن روزانه پد ها به پایین پاها ناخوشایند است.

پدهای چسب دار برای اتصال به کفی کفش

اگر کفی یا کفشی دارید که از آن راضی هستید، می توانید پد متاتارسال را در کف کفش به گونه ای قرار دهید تا بهترین تسکین را داشته باشد. مزایای این نوع شامل موارد زیر است:

  • پس از چند آزمون و خطا برای تعیین بهترین مکان، پد در جای مشخصی ثابت خواهد بود.
  • پد های متاتارسال شما به واسطه جوراب از پای شما جدا شده و ماندگاری بیشتری دارند و تمیزتر می مانند (در تماس مستقیم با پای شما نمی باشد).
  • احتمال تحریک پوست در اثر چسب کمتر است.

پد هایی که با ولکرو (پارچه با خاصیت چسبندگی) در زیر کفی شما قرار میگیرند:

این طراحی منحصر به فرد برای اتصال پد متاتارسال در زیر سطح بالایی کفی های شما استفاده می کند. این پد ها دارای مزایای ذکر شده در بالا به علاوه موارد زیر است:

  • ولکرو مانند چسب قدرت خود را از دست نمی دهد، اجازه می دهد که پد بدون از بین رفتن اتصال یا ضعیف شدن چسب سر جای خود بمانند.
  • همانطور که هر روز کفش خود را می پوشید، بالشتک مت را از روی کفی پوست نمی گیرید. زیر قسمت داخلی کفی محافظت شده است.
  • قرار دادن پد زیر پوشش داخلی کفی، آن را از پا محافظت می کند. خاصیت ضد میکروبی پوشش رویه باعث می شود که پد ها به پناهگاه آلودگی و باکتری تبدیل نشوند.

کلید واژه: پد متاتارسالژی ، متاتارسال پد چیست ، کاربرد پد متاتارسال ، پدهای متاتارسال

2 دیدگاه در “پد متاتارسال چیست؟ ویژگی ها ، مزایا و قیمت خرید پد متاتارسالژی پریم اسپانیا

  1. پورعظیمی گفت:

    سلام.باکارشناس فروش تماس میگیرم ولی بنظر شماره ایرادداره.من ب پد متاتارسال بشدت احتیاج دارم برای مادرم

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام بر شما. میتونید برای خرید پد متاتارسال prim با شماره های 09190773754 و 09129638725 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید