جراحی لنف ادم

انواع جراحی لنف ادم | محور پزشکی

اگرچه مداوای قطعی برای لنف ادم وجود ندارد، اما برخی معالجه های خاص می تواند به کاهش علائم کمک کند. در بعضی از مراکز پزشکی ، از روش های جراحی و لیزر برای درمان لنف ادم ثانویه شدیدی که میتواند ناشی از معالجه سرطان باشد و با عمل های كم تهاجمی بهتر نمی شود، استفاده می شود.

عمل جراحی لنف ادم

عمل جراحی لیزر سطح پایین

اگر به دلیل عمل جراحی لنف ادم دارید ، پزشکان ممکن است لیزردرمانی با سطح پایین را برای از بین بردن غدد لنفاوی توصیه کنند. این کار می تواند به بهبود دامنه حرکت در بازوی آسیب دیده و کاهش تورم و سفتی کمک کند. در این روش ، لیزرهای مادون قرمز برای تغییر سلولهای ایجاد التهاب به بافتهای آسیب دیده نفوذ می کنند و در نتیجه تورم و سفتی پوست کاهش می یابد. این روش در بیمارستان انجام می شود و می توانید همان روز به خانه بروید.


عمل جراحی


میکروسکوپ‌های ترمیمی گاهی اوقات علائم لنف ادم خفیف تا شدید ناشی از معالجه سرطان پستان را با استفاده از تکنیکهای پیشرفته میکروسکوپی مداوا می کنند.

روش های درمان لنف ادم در لینک های زیر:

1 – انتقال غدد لنفاوی عروقی

در بیمارستان ها، میکروسروژنهای بازسازی کننده می توانند از تکنیکی به نام انتقال غدد لنفاوی عروقی استفاده کنند، که در آن گره های لنفاوی غیر ایمنی سالم از ناحیه کشاله ران یا سایر قسمت های بدن برداشته شده و به زیر بغل پیوند می شوند. جراح از میکروسکوپ برای کار بر روی سازه های بسیار کوچک مانند رگ های خونی استفاده می کند.

این عمل ، با بیهوشی عمومی انجام می شود تا گره های لنفاوی پیوند شده را با عروق لنفاوی در قفسه سینه و بازو به هم وصل کند تا گره ها بتوانند فیلتر را شروع کرده و مایعات جمع شده در بازو را تخلیه کنند.

این عمل جراحی سه ساعت طول می کشد و به یک تا دو روز بستری در بیمارستان نیاز دارد. بهبودی در خانه دو هفته طول می کشد ، و پزشک شما ممکن است فعالیت شما را محدود کند ، از جمله آن که کمتر از 10 پوند وزن میتوانید بلند کنید.

به دکتر لنف ادم نیاز دارید؟ لیست برترین دکترهای عروق لنفاوی در لینک زیر:

متخصص لنف ادم

2 – عمل ” بای پس ” عروق لنفاوی

جراحی ” بای پس ” عروق لنفاتیک می تواند با اتصال عروق لنفاوی متصل به رگ در مناطق آسیب دیده، علائم لنف ادم ثانویه را کاهش دهد. در این عمل جراحی میکروسکوپی پیچیده که با بیهوشی عمومی انجام می شود، رگهای لنفاوی مسدود شده به عروق کوچک به نام venules متصل می شوند که منجر به ایجاد رگ های بزرگتر می شود. این روش می تواند به تخلیه مایعات لنفاوی راکد کمک کند. در این “جراحی فوق العاده ” حتی کوچکترین رگ ها قابل تعمیر هستند.

این عمل جراحی لنف ادم دو ساعت طول می کشد و به طور معمول نیاز به ماندن یک شبه در بیمارستان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید