زانوبند کشی : ویژگی‌ها ، کاربرد، قیمت و نحوه‌ خریداری


زانوبند کشی

زانوبند کشی ساده‌ترین وسیله برای حمایت اندام‌ها هستند که موجب ثبات، پشتیبانی و ایجاد گرما در زانو می‌شوند. زانوبندها در واقع وسایلی ساده و ارزان هستند و در اندازه‌های مختلف برای تناسب بیشتر و بهتر با سایز افراد موجود می‌باشند. زانوبندهای کشی می‌توانند در چند روز اول بعد از ایجاد آسیب‌های جزئی زانو کمک کنند تا مقداری از فشار وارده بر مفاصل برداشته شود و زانوی آسیب دیده حمایت گردد. همچنین زانوبندهای طبی می‌توانند با پشتیبانی از زانو برای درمان و کنترل مشکلات طولانی مدت مفید باشند و تکیه گاه بیشتری برای زانو ایجاد کنند تا شما بتوانید به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهید. علاوه بر این، زانوبندها می‌توانند به عنوان یک وسیله‌ی فوق العاده در جعبه‌ی کمک‌های اولیه شما قرار گیرند تا در مواقع بروز آسیب‌ها از آن‌ها استفاده شود.

خرید زانوبند کشی

در صورت داشتن مشکلات زانو نظیر درد زانو ، ورم زانو و یا آرتروز و ساییدگی مفصل زانو ، زانوبندهای کشی گزینه مناسبی برای کنترل و درمان این مشکلات هستند. این زانوبندها در پیشگیری از آسیب‌های زانو نیز بسیار مفید عمل می‌کنند. نکته مهم در خرید این محصول، تهیه آن از مراکز مجاز و فروشگاه‌های تخصصی می‌باشد.

خرید زانوبند کشی varimed ترکیه

شرکت محور پزشکی آسیا، مرکز تخصصی ارائه و فروش انواع زانوبندهای الاستیکی، آماده ارائه‌ی انواع خدمات مربوط به این محصول و محصولات مشابه می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش محصول می‌توانید با شماره‌های ما تماس بگیرید.

زانوبندها چه کاربردهایی دارند؟


زانوبندها یک پشتیبانی پایه‌ای برای اندام‌ها ایجاد می‌کنند و برای مواردی مانند درد زانو، پیچ خوردگی‌ها، آرتریت، ضعف، التهاب تاندون، تحریک غضروف و ورم زانو کاربرد دارند. زانوبندها نه تنها به حمایت از زانو کمک می‌کنند، بلکه موجب حفظ گرما و در نتیجه افزایش گردش خون در مفصل نیز می‌شوند و می‌توانند به روند بهبودی کمک کنند.

ببینید: زانوبند برای پارگی مینیسک

زانوبندها چگونه عمل می‌کنند؟


زانوبندها برای محافظت از زانو در مواقع آسیب طراحی شده‌اند، اما می‌توان از آن‌ها برای جلوگیری از آسیب و یا آسیب دیدگی مجدد نیز استفاده کرد. زانوبندهای کشی با ایجاد گرما و فشرده سازی به زانو کار می‌کنند. فشرده سازی موجب افزایش جریان خون و گیرندگی زانو می‌شود و به ورزشکار کمک می‌کند حرکت‌های کنترل شده و پایدارتری انجام دهد. خاصیت گرم کردن زانوبند به افزایش سریع جریان خون کمک می‌کند و برای حفظ گرمای زانو در طول انجام یک فعالیت موثر است.

انواع زانوبند طبی


زانوبندهای طبی معمولاً به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • زانوبندهای باز: این زانوبندها دارای یک سوراخ در جلو به منظور کاهش فشار از طریق سر زانو هستند و به زانو اجازه‌ی نفس کشیدن می‌دهند.
  • زانوبندهای بسته: زانوبندهای کاملی هستند که از کل زانو پشتیبانی می‌کند و گرما را بیشتر فراهم می‌کنند.
  • زانوبندهای اینبیلت: برخی از این نوع زانوبندها دارای تثبیت کننده‌های جانبی هستند که حمایت بیشتری از رباط زانو را فراهم می‌کنند.

چه زمانی باید از زانوبند استفاده نمود؟


هنگامی که نوبت به صدمات زانو می‌شود، بهتر است که در مورد میزان شدت آسیب نیز فکر کنید.

آسیب حاد

در طی چند روز اول، بلافاصله پس از ایجاد صدمه، آسیب در فاز حاد است. پارگی رباط در این فاز ممکن است با استفاده از یک بریس زانو یا کارآمد و مناسب تا زمان انجام عمل جراحی مدیریت شود. پس از انجام عمل جراحی، یک زانوبند الاستیکی ممکن است توصیه شود. استفاده از زانوبند کشی به کاهش تورم کمک می‌کند و باعث افزایش حس عمقی می‌شود، که در واقع اطلاعاتی هستند که به احساس و درک موقعیت شخص و حرکت کمک می‌کنند. کاهش درد نیز اغلب یکی از مزایای استفاده از زانوبندهای الاستیکی محسوب می‌گردد.

خرید بریس پا

اغلب صدمات جسمی موجب آسیب رساندن به زانو می‌شوند، اما باعث ایجاد پارگی رباط نمی‌گردند. آسیب زانو یکی از شایع‌ترین صدماتی است که در ورزشکاران دیده می‌شود و مربوط به اعمال نیروهایی روی زانو یا به علت حرکات شدید یا تکراری است. آسیب‌های وارده می‌توانند به منیسک زانو، تاندون‌ها و ساختارهای حمایت کننده از زانو صدمه بزنند یا موجب پارگی ناقص رباط‌ها گردند. برای انجام عمل فشرده سازی در این درمان، توجه داشته باشید که گزینه‌های زیادی برای زانوبند وجود دارد. در حالی که همه زانوبندها از نظر ظاهر شبیه به یکدیگر هستند، مطمئن باشید که همه‌ی آن‌ها از لحاظ کیفیت و عملکرد یکسان نیستند. برای انجام عمل فشرده سازی، مطمئن باشید که ابتدا راحتی خود را مد نظر قرار دهید. مسلماً اگر زانوبند مورد استفاده راحت و مناسب نباشد، از آن استفاده‌ی چندانی نخواهید کرد.

آسیب‌های نیمه حاد

در طول مرحله‌ی اولیه دوران بهبودی، آسیب‌ها به عنوان نیمه حاد شناخته می‌شوند و عموماً این مرحله حدود 6 هفته طول می‌کشد. با این حال، پس از گذشت شش هفته، بهبودی ادامه می‌یابد و دوران بهبودی در صورت وقوع آسیب شدیدتر طولانی‌تر خواهد بود. بریس‌های کاربردی در مقایسه با زانوبندهای الاستیکی در این مرحله از بهبود چندان کارآمد نیستند. یک مطالعه نشان داده است که استفاده از  زانوبند کشی پس از عمل جراحی‌ ترمیم پارگی ACL  همانند یک بریس می‌تواند مفید باشد. زانوبندهای الاستیکی در طول مرحله توانبخشی آسیب‌های نیمه حاد توصیه می‌شوند، زیرا موجب کنترل تورم، حمایت از کل ساختار زانو و افزایش حس عمقی می‌گردند. این مزایا در هنگام استفاده از زانوبند در زمان آسیب‌های جزئی و عمده در هنگام بهبودی پس از عمل جراحی وجود دارند. علاوه بر این، گزینه‌های توانبخشی شامل کاهش وزن، کشش و تمرین قدرت و تعادل می‌باشند. این زانوبندهای الاستیکی را می‌توان به راحتی در طی انجام فعالیت‌ها و حرکات مختلف استفاده نمود.

ببینید: زانوبند آرتروزی

جراحات مزمن و پیشگیری از آسیب

زانوبند کشی برای پیشگیری از آسیب مجدد، کاهش درد و بهبود حس عمقی بسیار مفید هستند. راحتی، ثبات و عدم ایجاد اختلال در حرکت عادی، همگی از ویژگی‌های مطلوب زانوبندهای الاستیکی می‌باشند. زانوبندهای کشی با توجه به رسیدن به این اهداف طراحی شده‌اند.

یک راهنمایی برای انتخاب دقیق زانوبند با ضخامت مناسب


زانوبندهای با ضخامت 3 میلی متر: برای ورزش‌های استقامتی

زانوبندهای کشی با ضخامت 3 میلی متر به ورزشکاران در هنگام انجام تمرین‌های استقامتی و طولانی مدت کمک می‌کنند. این نوع زانوبندها سبک‌تر هستند و برای ورزش‌های استقامتی در زمانی که می‌خواهید تا حد امکان از تجهیزات سبک‌تری استفاده کنید، مناسب است. زانوبندهای 3 میلی متری هنگامی که ورزشکار شروع به خسته شدن در پایان تمرین می‌کند از زانو حمایت کرده و کمک می‌کنند تا فرد حرکات زانوی خود را کنترل نماید.

زانوبندهای با ضخامت 5 میلی متر: برای فعالیت‌های مختلف

این نوع زانوبندها با ضخامت 5  میلی متر به ورزشکار در یک تمرین ترکیبی که نیاز به حمایت و حرکت دارد، کمک می‌کنند. زانوبندها با ضخامت 5  میلی متر می‌توانند برای اکثر افراد در ورزش‌های مختلف استفاده شوند، از جمله دونده‌های دو در مسافت‌های طولانی که به دنبال یک پشتیبانی اضافی برای زانو هستند تا افرادی که تمرینات تناسب اندام در سالن بدنسازی را انجام می‌دهند. زانوبندها با ضخامت 5  میلی متر نوعی از زانوبندهای معمولی هستند که می‌توانند برای تمام انواع فعالیت‌ها استفاده شوند.

زانوبندهای با ضخامت 7 میلی متر: برای فعالیت‌های سنگین‌تر و کوتاه‌تر

این نوع از زانوبندهای طبی با ضخامت 7 میلی متر، تثبیت کننده‌ای قدرتمند برای وزنه برداری و پشتیبانی اضافی در طی توانبخشی است. از لحاظ پیشینه‌ی مصرف، زانوبندهای طبی با ضخامت 7  میلی متر بیشترین استفاده را در هنگام وزنه برداری و کمک به وزنه برداران دارد، اما امروزه در ورزشکاران بدنساز و در طول استفاده از وزنه نیز استفاده می‌شود. زانوبندهای طبی با ضخامت 7  میلی متر یک ورودی متمایز و میزان مشخصی از هوشیاری را در زانو فراهم می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که فعالیت‌های کوتاه‌تر دقیق‌تر و ایمن‌تر انجام گردند.

تفاوت بین بریس زانو و زانوبندهای طبی


باید توجه داشت که زانوبندهای کشی همانند بریس‌ زانو نیستند. زانوبندهای کشی میزانی از پشتیبانی را برای زانو فراهم می‌کند، اما به همان شیوه‌ی بریس عمل نمی‌کنند. بریس‌های زانو جهت حفاظت از وخیم‌تر شدن آسیبی که قبلاً ایجاد گردیده است، طراحی شده‌اند و به کار می‌روند. زانوبندهای طبی برای محافظت از زانو در برابر آسیب‌های آینده یا آسیب‌های احتمالی طراحی شده‌اند. این حفاظت مخصوصاً برای زانوهایی مهم است که تحت فشار روزانه زیادی (دویدن، پریدن، وزنه برداری) قرار دارند. یک تفاوت کلیدی بین زانوبندهای طبی و بریس‌ها وجود دارد. بالشتک محافظ بریس زانو به منظور حفاظت از استخوان کشکک و زانوی قدامی است، در حالیکه زانوبندهای طبی از این خاصیت حمایت از رباط‌های زانو برخوردار نیستند.

خرید بریس زانو

هزینه‌


قیمت زانوبند کشی برند وریمد ترکیه 180 هزار تومان می باشد. ارزشیابی قیمت معمولاً بر اساس اندازه و سایز مورد نیاز خریدار انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که قیمت زانو بندهای کشی در قیاس با هزینه‌ی درمان جراحات ایجاد شده ناشی از عدم استفاده از زانو بند به مراتب کمتر است.

در این لینک : انواع کفی طبی ساخت اسپانیا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و یا خرید زانوبند کشی می‌توانید از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان ما در شرکت محور پزشکی آسیا تماس بگیرید.

زانو بند کشی ساده ، زانو بند کشی ورزشی ، زانو بند کشی VARIMED ، زانو بند کشی وریمد

دیدگاهتان را بنویسید