زانوبند طبی ، انواع ، قیمت خرید ، نحوه انتخاب زانوبند طبی مناسب

زانوبند طبی

بدون شک زانوبند طبی هنگام مراقبت از آسیب زانو و یا پیشگیری از آسیب از اهمیت زیادی برخوردار است ، اما انتخاب صحیح زانوبند طبی می تواند یک کار خطیر و حساس باشد. در این مقاله با دانستن بیشتر در مورد چگونگی انتخاب بهترین زانوبند برای نیازهای شخصی خود ، روند انتخاب را برایتان ساده تر میکنیم.

بدون شک استفاده از زانوبند طبی یا بریس زانو هنگام مراقبت از آسیب زانو و یا پیشگیری از آسیب از اهمیت زیادی برخوردار است ، اما انتخاب صحیح زانوبند طبی می تواند یک کار خطیر و حساس باشد. در این مقاله با دانستن بیشتر در مورد چگونگی انتخاب بهترین زانوبند برای نیازهای شخصی خود ، روند انتخاب را برایتان ساده تر میکنیم.

در این لینک : قیمت بریس پا

چه موقع از زانوبند طبی استفاده کنید

هنگام انتخاب زانوبند طبی ، به دنبال سطح محافظتی از 1 تا 3+ باشید. بریس سطح 1 کمترین پشتیبانی را ارائه می دهد ، اما انعطاف پذیرترین نوع آن است ، مانند زانوبند کشی . در صورتی که فعالیت زیادی دارید ، برای تسکین درد و حمایت خفیف تا متوسط ​​از زانو ، گزینه خوبی است.

بریس سطح 2 محافظت بیشتری نسبت به سطح 1 دارند ، آنها انعطاف پذیر نیستند ، اما با این وجود دامنه حرکتی را امکان پذیر می کنند ( میتوانید به صورت محدود زانوی خود را خم و راست کنید ). زانوبند فنردار و بند دار نمونه های خوبی هستند. برای تسکین درد همراه با بی ثباتی رباط ها و التهاب مفصل و تاندونیت ، یک پشتیبانی خفیف تا متوسط ​​را از زانوی شما انجام خواهد داد.

بریس سطح 3 ، مانند زانوبند لولادار ، بیشترین پشتیبانی اما حرکت محدود را به شما ارائه می دهد. این نوع بریس ها به طور کلی سنگین تر نیز هستند. این نوع ، بهتر است برای بهبودی از جراحی ، زمانی که حرکت زانو باید محدود شود تا از آسیب رساندن مجدد به خود جلوگیری کنید، استفاده شود.

انواع زانوبند طبی

انواع مختلفی از زانوبندها برای انتخاب وجود دارد ، مانند کشی ، بریس های بند دار ، بریس های لولایی و زانوبند قابل تنظیم.

1- زانوبند کشی (آستین زانو) در اندازه های مختلف هستند و می توانید آنها را درست روی زانوی خود بلغزانید. آنها فشرده سازی زانو را فراهم می کنند ، که به کنترل تورم و درد کمک می کند. آستین های زانو اغلب برای درد خفیف زانو خوب عمل می کنند و به حداقل رساندن آرتروز کمک می کنند. استفاده از آستین راحت است و می تواند زیر لباس قرار بگیرد.

زانوبند طبی کشی
زانوبند طبی کشی

2- بریس های Wraparound یا بند دار (تسمه) برای ورزشکارانی که دچار درد خفیف تا متوسط زانو هستند بهترین گزینه هستند و پشتیبانی بیشتری نسبت به آستین دارند. این بریس ها به راحتی پوشیده و درآورده میشوند و می توان از آنها در حین تمرین استفاده کرد – فاقد وزن و اندازه بریس های لولایی هستند .

زانوبند طبی فنر دار
زانوبند طبی فنر دار

3- زانوبندهای لولادار اغلب پس از جراحی ، برای بیماران و ورزشکارانی که به سطح محافظت و پشتیبانی بالاتری نیاز دارند ، استفاده می شود. این نوع بریس ها هنگام خم شدن ، زانوی شما را در یک راستای مناسب قرار می دهد تا به بهبودی آن کمک کرده و از آسیب دیدگی های بعدی جلوگیری کند. ممکن است بعد از جراحی ، پزشکتان برای شما زانوبنددار توصیه کند ، اما وقتی به مرحله خاصی از روند بهبودی رسیدید ، ممکن است توصیه کند که از نوع دیگری از بریس استفاده کنید. بریس های لولایی یا سفت و محکم هستند یا نرم ، که بریس های نرم نسبت به بریس های سخت پشتیبانی کمتری دارند.

زانوبند طبی لولادار
زانوبند طبی لولادار
زانوبند طبی تک لولا
زانوبند طبی لولادار تک لولا
زانوبند طبی لولادار قابل تنظیم
زانوبند طبی لولادار قابل تنظیم
زانوبند طبی دو لولا
زانوبند طبی لولادار دوگانه

4 – بریس های کشکک بسته و باز : ممکن است هنگام دیدن برخی از زانوبند های طبی با کشکک باز (سوراخ در مرکز بریس) و برخی دیگر با کشکک بسته (بدون سوراخ) گیج کننده باشند. بریس های دارای کشکک باز امکان کاهش فشار زانو و پشتیبانی اضافی کاسه زانو را با حرکت و ردگیری مناسب فراهم می کنند. از طرف دیگر ، بریس های کشکک بسته ، فشار را در کاسه زانو با فشار مشابه با بقیه زانو و پشتیبانی اضافی ایجاد می کنند.

زانوبند باید چقدر سفت باشد؟

هنگام استفاده از زانوبند طبی ، می خواهید فشرده سازی و احساس پوشش دهی در زانوی خود داشته باشید. برای این منظور زانوبند باید احساس راحتی کند و سطح پشتیبانی مورد نیاز شما را بر اساس نیازهای شخصی شما فراهم می کند. با این حال ، اگر بریس خیلی محکم است و گردش خون در پای شما از بین می رود ، باید بندها را شل کنید یا یک بریس با اندازه بزرگتر انتخاب کنید. زانوبندهای طبی سخت، پشتیبانی بیشتر و احساس سفتی بیشتری دارند ، در حالی که زانوبندهای کشی امکان حرکت بیشتر را دارند اما از پشتیبانی کمتری برخوردار هستند.

کدام بریس را انتخاب کنید؟

خرید زانوبند طبی مناسب برای شما به سطح پشتیبانی مورد نیاز و یا توصیه دکتر بستگی دارد. این تصمیم بر اساس این است که آیا شما از جراحی بهبود می یابید یا نه ، نوع آسیب دیدگی شما و میزان تحرک زانوی شما.

2 دیدگاه در “زانوبند طبی ، انواع ، قیمت خرید ، نحوه انتخاب زانوبند طبی مناسب

  1. میرزایی گفت:

    سلام خسته نباشید. شما زانوبند طبی برای آرتروز موجود دارید. قیمت و نحوه خرید به چه صورت هست؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام بر شما. بله زانوبند آرتروزی هم موجود هست. لطفا با یکی از شماره های شرکت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید