4 زانوبند برای پارگی مینیسک و آرتروز

زانوبند آرتروزی ، زانوبند برای پارگی مینیسک | محور پزشکی

زانوبند آرتروزی و مینیسک

پارگی مینیسک یکی از متداول ترین آسیب های زانو است. هر حرکتی که باعث شود شما به صورت ناگهانی زانوی خود را به شدت بچرخانید یا تاب دهید، به ویژه هنگامی که وزن خود را کاملاً روی آن قرار داده اید ، می تواند به پارگی مینیسک بیانجامد. هر یک از زانوها دارای دو مینیسک – غضروف C شکل است که مانند یک کمک فنر بین استخوان درشت نی و استخوان ران شما عمل می کند. مینیسک پاره شده باعث درد ، تورم و سفتی می شود. که ممکن است احساس قفل شدگی در زانوی خود داشته باشید و نتوانید به طور کامل زانوی خود را حرکت دهید.

زانوبند چگونه به پارگی مینیسک کمک می کند؟

زانوبندها به روش های زیر می توانند به پارگی مینیسک کمک کنند:

  • ایجاد ثبات در مفصل زانو که ممکن است به دلیل پارگی مینیسک ناپایدار شود
  • جلوگیری از درد: زانوبندها با ایجاد پشتیبانی کامل از مفصل زانو ، فشار را از بین می برند. این امر به کاهش دردی که هنگام انجام کارهای روزمره احساس می شود کمک می کند.
  • بهبود جریان خون: با انقباض اطراف پارگی ، زانوبند باعث جریان خون می شود و بنابراین سرعت بهبودی را افزایش می بخشد
  • محدود کردن دامنه حرکت: خم کردن زانو بیش از حد طبیعی حرکت علت اصلی پارگی مینیسک است. یک زانوبند کاملاً مناسب مفصل را محکم نگه می دارد و اجازه نمی دهد بیش از دامنه حرکتی که برای آن طراحی شده است ، کشیده شود.

زانوبند چگونه به آرتروز کمک می کند؟

هدف استفاده از زانوبند آرتروزی ، پشتیبانی از زانو و در نتیجه کاهش درد و بهبود عملکرد است.

زانوبند آرتروزی باعث فشرده سازی و پشتیبانی از بافت های نرم اطراف زانو را فراهم کنند. زانوبند آرتروزی احساس راحتی بیشتری در انجام ورزش دهند ( ورزش و تقویت ماهیچه های اطراف زانو به درمان علائم آرتروز زانو کمک می کند. )

ثبات : زانوبند آرتروزی موجب میشود وزن را از ناحیه آسیب دیده مفصل شما دور کنند ، بنابراین به کاهش درد و ناراحتی کمک می کنند.

تورم کاهش یافته: برخی از زانوبند ها ،فشرده سازی هم ایجاد می کنند ، که می تواند به کاهش تورم پس از فعالیت برای افراد مبتلا به آرتروز کمک کند.

کاهش فشار: اگر در ناحیه زیر زانو یا استخوان مچ پا مفاصل شما ضعیف شده است ، زانوبند به کاهش فشار و تسکین ناراحتی هنگام حمایت از نواحی اطراف کمک کند.

افزایش اعتماد به نفس: استفاده از زانوبند آرتروزی و دانستن اینکه از پشتیبانی بیشتری برخوردار هستید ، می تواند اعتماد به نفس بیشتری در انجام کارهای روزمره به شما بدهد.

زانوبند مینیسک و آرتروز ، کشکک بسته ، لولای چند گانه prim اسپانیا

زانوبند برای پارگی مینیسک و آرتروز

زانوبند تک لولای پریم از پارچه قابل تنفس ساخته شده است ، که فشرده سازی و تسکین درد را به شما ارائه می دهد. طراحی باریک و دور تا دور ، استفاده و پوشیدن از آن را در زیر لباس های عادی ساده می کند بدون اینکه زانوبند از جای خود تکان بخورد. حرکات زانو به صورت آناتومیک توسط لولاهای چندگانه هدایت می شوند و از زانو پشتیبانی می کنند. این سبک لولا ، برای آسیب های مینیسک مناسب است.

موارد مصرف

این زانوبند لولادار که برای درمان آسیب دیدگی و پارگی مینیسک طراحی شده است ، پشتیبانی فوق العاده و تناسب راحت را فراهم می کند. زانوبند لولادار PRIM محافظت ویژه ای از زانو ایجاد می کند. 2 لولای پلی سانتریک با عملکرد صاف حاوی چرخ دنده هایی است که می توانند عملکرد طبیعی لغزش زانو را شبیه سازی کند

چه زمانی می توانم از آن استفاده کنم؟

برای آسیب های متوسط مینیسک و آرتروز زانو.
ایده آل برای زانوی خشک ، ضعیف یا دردناک و به عنوان زانوبند توان بخشی پس از آسیب دیدگی زانو.
یک طراحی برتر که آن را برای ورزش و انجام کارهای روزمره مناسب می کند.

ویژگی ها

مجهز به تسمه های اتصال دهنده ای است که با یک نقطه آبی برای ناحیه پروگزیمال (ران) و یک نقطه قرمز برای قسمت دیستال مشخص شده است. همه مدل ها در 5 اندازه (S ، M ، L ، XL ، XXL) موجود هستند.

آستین بلند نئوپرن حرارتی ضخیم
لولاهای چند محوره دنده ای
هایپر اکستنشن متوقف می شود
لنت های کاندیل برای تناسب و راحتی بیشتر
مناسب برای اکثر ورزش ها
100٪ فاقد لاتکس
نئوپرن 4.8 میلی متر

خرید زانوبند لولای چندگانه پریم برای پارگی مینیسک و آرتروز

زانوبند 4 فنر مخصوص پارگی مینیسک و آرتروز ، کشکک بسته prim اسپانیا

زانوبند 4 فنر مینیسک

موارد مصرف

پیشگیری و بهبود آسیب: زانوبند فنری پریم به بدن کمک می کند تا به طور طبیعی خود را به طور موثرتر بهبود بخشد. به پیشگیری و بهبودی از آسیب های مختلف زانو ، التهاب زانو ، پارگی مینیسک و آرتروز کمک می کند.

زانوبند ممتاز کشکک باز با رفع فشار در ناحیه زانو ، از جابجایی و لغزش جلوگیری کرده و کلاهک زانو را به حرکت مناسب هدایت می کند.

ضدلغزش!

یک نقص مهم در سایر زانوبندها ، لغزش مداوم به پایین است ، مهم نیست که چقدر محکم بسته شده اند. این زانوبند با ویژگی ضد لغزش و 4 فنر ، حتی پس از پوشیدن طولانی مدت ، از لغزش جلوگیری می کند!

مواد: نئوپرن سبک با قابلیت تنفس بالا ، نرم و سازگار با محیط زیست. زانوبند فنری قابل تنظیم PRIM دارای سوراخ هایی برای تخلیه موثر عرق و اطمینان از راحتی روزانه است.

همه مدل ها در 5 اندازه (S ، M ، L ، XL ، XXL) موجود هستند.

خرید زانوبند چهار فنر پریم برای پارگی مینیسک و آرتروز

زانوبند آرتروزی تک لولا – برای پارگی مینیسک خفیف ، کشکک بسته prim اسپانیا

زانوبند برای آرتروز

قابلیت و پشتیبانی زانو بهبود یافته: زانوبند تک لولا PRIM در هنگام بهبودی از آسیب ها یا جراحی ها از پشتیبانی راحت و ثبات بیشتری برای زانوی ضعیف یا آرتروز برخوردار است. زانوبند آرتروزی ، برگشت پذیر و بدون لغزش همچنین فشرده سازی تسکین دهنده ای را ایجاد می کند و گرما درمانی را برای کاهش تورم و التهاب ، تسکین درد زانو و بهبودی زانوی چپ یا راست در صورت لزوم حفظ می کند. مناسب برای آرتروز و پارگی مینیسک خفیف

طراحی پاتلا قابل تنظیم

به واسطه تسمه های قابل تنظیم محکم ، زانوبند تک لولا پریم به راحتی تنظیم می شود تا متناسب با بیشتر بزرگسالان باشد. طرح کشکک باز در عین بهبودی آسیب های ACL و MCL ، برای کمک به تسکین کشیدگی ها ، رگ به رگ شدن و جابجایی کشکک ، پشتیبانی از زانو را افزایش می دهد.

ویژگی ها

مجهز به تسمه های اتصال دهنده ای است که با یک نقطه آبی برای ناحیه پروگزیمال (ران) و یک نقطه قرمز برای قسمت دیستال مشخص شده است. همه مدل ها در 5 اندازه (S ، M ، L ، XL ، XXL) موجود هستند.

خرید زانوبند تک لولا پریم برای پارگی مینیسک و آرتروز

زانوبند لولادار متوسط و بلند prim اسپانیا برای پارگی مینیسک شدید

زانوبند برای مینیسک پاره شده

موارد مصرف زانوبند پارگی مینیسک درجه شدید

بی حرکتی پس از جراحی ، پارگی شدید مینیسک و یا پس از ضربه در مواردی که تنظیم انعطاف پذیری زانو لازم است.

این بریس در فواصل 10 درجه‌ای میزان فلکشن را از صفر تا 120 درجه و میزان اکستنشن را بین صفر تا 100 درجه محدود میکند. طول تسمه‌های آن قابل تنظیم است و لایه فومی سبک که داخل آن به کار رفته پا را خنک نگه میدارد و کنترل بر روی پا را بیشتر میکند.

خرید زانوبند لولادار پریم برای پارگی مینیسک و آرتروز

درمان مینیسک پاره شده با زانوبند

درمان پارگی مینیسک توسط پزشک ارتوپد به اندازه و محل آن بستگی دارد. یک سوم بیرونی منیسک حاوی منبع خون غنی است. پارگی در این ناحیه “قرمز” ممکن است به خودی خود بهبود یابد یا اغلب با جراحی ترمیم می شود. پارگی طولی نمونه ای از این نوع پارگی است. از نظر تمایز ، دو سوم داخلی مینیسک فاقد منبع خون است. گرچه مواد مغذی ناشی از خون نیست ، اما پارگی در این منطقه “سفید” نمی تواند بهبود یابد. این پارگی های پیچیده معمولاً در غضروفهای نازک و فرسوده قرار دارند. از آنجا که قطعات نمی توانند دوباره با هم رشد کنند ، پارگی های موجود در این منطقه به طور معمول با جراحی بریده می شوند.

به زانو استراحت دهید و مرتباً روی آن راه نروید. اگر پارگی شدید باشد برای جلوگیری از تاب خوردن وزن روی پا ، فقط از عصا استفاده کنید.

  • زانو را جمع کنید
  • پا را بالاتر از قلب خود قرار دهید.
  • روی زانو یخ بگذارید
  • به دنبال فیزیوتراپی باشید
  • برای جراحات شدید: جراحی برای ترمیم یا برداشتن تکه های مینیسک از ناحیه مفصل
  • از زانوبند مخصوص پارگی مینیسک استفاده کنید
  • داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند آسپرین و ایبوپروفن باعث کاهش درد و تورم می شوند.

اگر علائم شما با درمان غیر جراحی ادامه یابد ، ممکن است نیاز به جراحی آرتروسکوپی داشته باشید.

بهترین زانو بند آرتروزی

انواع زانوبندها شامل زانوبند کشی ، زانوبند فنری و و زانوبند لولایی وجود دارد. برخی از گزینه ها مانند لولایی سازگارتر از گزینه های انعطاف پذیر مانند کشی هستند. دو طرح اصلی زانوبند وجود دارد : قابل تنظیم و یا یک-تکه . زانوبند قابل تنظیم دارای تسمه های Velcro است که روی همدیگر میچسبند ، در حالی که زانوبند یک تکه این آپشن های اضافه را ندارند و فقط پوشیده میشوند و روی زانو قرار میگیرند.
میتوانید از زانوبند کشکک باز یا بسته استفاده کنید. اگر دوست دارید فشار روی کاسه زانو را کاهش دهید ، زانو بند کشکک باز گزینه بهتری است. برخی از زانوبندها متناسب با همه افراد موجود است و به اصطلاح فری-سایز هستند. ولی بیشتر آنها در اندازه های متغیر در دسترس هستند که برای بیمار گزینه بهتری هستند (معمولا با هزینه بالاتر) .

بهترین زانو بند برای مینیسک پاره شده

درمان سنتی مانند استراحت ، یخ ، زانوبند و دارو گاهی برای تسکین درد پارگی مینیسک کافی است و به جراحت زمان میدهد تا خود به خود بهبود یابد. با این حال ، تحت شرایطی ، مینیسک پاره شده نیاز به ترمیم جراحی دارد.
اما احساس مینیسک پاره شده چگونه است؟

پارگی خفیف

درد و تورم جزئی
درد و تورم طی 2-3 هفته کاهش می یابد

پارگی متوسط

تورم در طی 2-3 روز بدتر می شود
کاهش توانایی خم شدن زانو
زانو سفت و متورم میشود
درد شدید هنگام چمباتمه زدن یا پیچاندن زانو

پارگی شدید

قفل شدن زانو
صاف کردن زانو امکان پذیر نیست
زانو سفت و متورم میشود
قادر به راه رفتن نیستید.

تفاوت زانوبند با لولای چندگانه و لولای تکی

یکی از ساده ترین راهها برای دسته بندی زانوبند برای مینیسک ، تعداد محورها یا مراکز چرخشی است که محصول دارد. متخصصان پروتز به طور کلی زانوبندها را به دو گروه تقسیم می کنند. آنهایی که دارای یک مرکز چرخش هستند و آنهایی که دارای چندین مرکز چرخش هستند.

زانوبند های چندلولا پیچیده تر از تک لولا هستند و دارای هفت نقطه محوری هستند. این محورهای چرخشی اضافی به زانو اجازه می دهد تا با حرکت نرمتر از نظر آناتومیکی درست تر شود.

کلید واژه : زانوبند آرتروزی ، زانوبند برای پارگی مینیسک

دیدگاهتان را بنویسید