دکتر واریس تهران ، لیست برترین متخصصان واریس و عروق

دکتر واریس
دکتر واریس

در این مطلب از محور پزشکی برای شما عزیزان نکاتی راجع به نحوه انتخاب دکتر واریس آورده شده که خواندن آن به شما کمک خواهد کرد تا سلامت خود را بازیابید. و در ادامه لیستی از بهترین دکتر های واریس و قلب و عروق در برای شما تدارک دیده ایم. با ما همراه باشید.

چه دکتری و با چه تخصصی رگهای واریسی پای شما را درمان کند؟

چه دکتری میتواند واریس شما را درمان کند؟ یک پرستار؟ یک متخصص زیبایی؟ دستیار پزشکی؟ تکنسین آب درمانی پزشکی؟ پزشک متخصص؟ یک دکتر طب سنتی دارای مجوزدرمانی؟

این یکی از متداول ترین سؤالاتی است که بیماران هنگامی که می خواهند مشکلات واریس خود را برطرف کنند از پزشک عمومی و یا حتی دوستان خود میپرسند . و از نظر من این مهمترین سؤالی است که یک بیمار قبل از قرار ملاقات با دکتر واریس برای معاینه رگهایش است . چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ صادقانه بخواهم بگویم، مقررات و محافظت از مصرف کننده در کلینیک هایی که درمان های وریدی یا اقدامات وریدی انجام می دهند، بسیار اندک است.

آیا افراد و کلینیک های مرتبط با واریس دارای صلاحیت هستند یا خیر؟ واقعیت این است که هر کلینیک پزشکی می تواند نشانی خود را در تبلیغات خیابانی آویزان کند و خود را “کلینیک درمان مشکلات عروقی و واریس” معرفی کند، بدون آنکه آموزش رسمی یا مجوز و مدرکی داشته باشند. به عبارت دیگر، “بیماران باید مراقب باشند.”

اگر قصد درمان واریس یا واریس عنکبوتی خود را دارید ، شما نیاز به یک دکتر متخصص و مجرب برای انجام این عمل دارید. جراحان عروقی ، فلبولوژیست ها و جراحان پلاستیک معمولاً درمان های وریدی را انجام می دهند. برخی از متخصصان پوست و زیبایی نیز برخی از انواع درمان های وریدی را انجام می دهند. بهترین دکتر واریسِ مناسب خود را چگونه پیدا میکنید؟ در اینجا فاکتورهای مهمی را باید در نظر داشته باشید.

به جرات میتوان گفت که بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی که تحت عنوان “کلینیک واریس” یا “قلب و عروق” ایجاد می شوند ، توسط پرسنلی اداره می شوند که هرگز تحت هیچ گونه آموزش رسمی پزشکی در زمینه بیماری های وریدی یا عروقی قرار نگرفته اند.

اکثر بیماران تصور می کنند که سازمان های بهداشتی نظارتی ، پزشکی و یا دولتی وجود دارند که آنها را از افرادِ فاقد صلاحیت انجام “درمان تخصصی واریس” محافظت می کند. اگرچه این نوع نظارت ها و بازرسی ها کم و بیش در بیمارستان ها وجود دارد ، اما در مورد کلینیک های بهداشتی مستقل ، چنین نظارتی برای حمایت از بیماران وجود ندارد. به این معنی که در سطح کشور صدها کلینیک واریس و مشکلات عروقی وجود دارد که ضعیف با افراد کم سواد و  بدون آموزش کار می کنند. بنابراین ، باید با دقت زیادی تحقیق خود را انجام دهید، تا بعدا خدای ناکرده در شرایطی قرار بگیرید که پشیمان نشوید.

مطالب مفید:

به جرات میتوان گفت که بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی که تحت عنوان “کلینیک واریس” یا “قلب و عروق” ایجاد می شوند ، توسط پرسنلی اداره می شوند که هرگز تحت هیچ گونه آموزش رسمی پزشکی در زمینه بیماری های وریدی یا عروقی قرار نگرفته اند. اکثر این خدمات توسط پزشکانی ارائه میشوند که در زمینه جراحی عروق یا جراحی ورید، دوره های تخصصی را به اتمام نرسانده اند، بنابراین از طرف دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي به عنوان دکتر واریس دارای مجوز رسمی در زمینه عروق شناخته نمی شوند. در نتیجه ، سطح مراقبت های دریافت شده در این کلینیک ها اغلب ضعیف است و متأسفانه بسیاری از بیماران این موضوع را متوجه نمی شوند تا زمانی که خیلی دیر شده باشد. . .

من شخصاً شاهد ده ها موقعیت بوده ام که در آن فرد از خود به عنوان “متخصص عروق” یاد می کند، اما وقتی از آنها میپرسم در کدام دانشگاه آموزش دیده اند تا بتوانند مدرک خود را در بیماری های وریدی بگیرند؟ یا وقتی از آنها می پرسم در کدام بیمارستان ها بوده اند؟ آیا دوره تخصصی عروق و دوره های مرتبط با آن را انجام دادند؟ بعضی از این “دکتر های واریس!” صادقانه ابراز میکنند که واقعاً دارای مجوز رسمی نیستند و حتی به طور رسمی در دوره های تخصصی بیماری های عروقی آموزش ندیده اند. بلکه صرفاً “علاقه” ای در این زمینه دارند ، اما هرگز دوره های تخصصی عروق را نگذرانده اند و حتی مواردی وجود داشته که تحصیلات دانشگاهی هم نداشته اند! و همچنین تجربه های ناخوشایند بسیاری در مورد ملاقات با بیمارانی که پس از دریافت معالجه نامناسب برای واریس خود توسط افراد فاقد صلاحیت آسیب دیده اند را شنیده ام.

علاوه بر جستجوی یک مرکز درمانی که توسط یک جراح عروق متخصص و مجرب اداره میشنود ، یکی دیگر از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که آیا مستقیما خود دکتر واریس شما را معالجه میکند یا دستیاران ایشان؟ بدیهی است که شما انتظار دارید خود متخصص واریس باشد. اما در بسیاری از موسسات و کلینیک ها اینگونه نیست. بنابراین همیشه این سؤال را بپرسید.

از پرسیدن سوالات مناسب برای تشخیص صلاحیت دکتر واریس خود نترسید. این بدن متعلق به شماست و هیچ چیز در دنیا از آن با ارزش تر نیست. مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیرید.

اگرچه درمان واریس پا ممکن است به صورت سطحی باشد، اگر چنین عملی در یک محیط غیر حرفه ای انجام شود و اگر با مدیریت نامناسبی اداره شود، می تواند به یک مشکل عمده پزشکی تبدیل شود. به عنوان یک جراح عروق ، بیماران مبتلا به واریسِ زیادی به من مراجعه کرده اند که به طور نامناسب توسط افراد دیگر معالجه شده اند. این روش های نادرست انجام شده منجر به مشکلات مزمن پا میشود. چنین عواقبی متوجه بیمارانی است که به دلیل روشهای ضعیف درمان پا، عوارض عمده ای مانند لخته شدن خون، آسیب های عصبی و زخم های پوستی را تجربه کرده اند. مواردی داشته ام که پس از وخامت حال خود ناشی از این درمان های غیر حرفه ای دچار لخته های خونی شده و فوت شده اند.

بیشتر بخوانید:

به طور خلاصه ، همیشه باید این سؤال مطرح شود که “چه کسی مجاز به درمان واریس است؟” و همچنین “باید پرسید که از چه کسی می خواهید واریس شما را درمان کند؟” جوابی که همیشه می دهم بسیار ساده است. . . جراح عروقی دارای تخصص ” مديريت بيماريهاي عروقی” يك زمينه پيچيده است كه نياز به دانش و مهارت زيادي دارد تا بتواند ارائه دهنده شايسته خدمات وريدي باشد. از پزشک خود انتظار داشته باشید که به درستی آموزش دیده و دارای صلاحیت باشد. از پرسیدن سوالات مناسب برای تشخیص صلاحیت وی نترسید. این بدن متعلق به شماست و هیچ چیز در دنیا از آن با ارزش تر نیست. مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیرید.

متخصص عروق و دکتر واریس

متخصص عروقی یک پزشک متخصص در درمان واریس و بیماری زمینه ای و نارسایی عروقی است. در حالت ایده آل ، دکتر شما باید آموزش رسمی را در مورد روشهای درمان داخلی به پایان رسانده باشد. متخصصان عروقی واجد شرایط سابقه آموزش در جراحی عروق ، رادیولوژی یا قلب را دارند.

صلاحیت با صدور گواهینامه درمان به دست می آید. سایر تخصصها از جمله کنترل درد ، داروی داخلی یا داروی گیاهی هیچ آموزش و تاییدیه رسمی را در روشهای اندوواسکولار جراحی یا با حداقل تهاجمی انجام نمی دهند. گواهینامه های رسمی آنها مناسب تخصص اصلی خودشان است، اما در درمان واریس قابل اعتماد نمی‌باشند.

پزشک شما در روشهای درمان عروق ممکن است یکی از این سه تخصص را داشته باشد:

  • جراح عروق
  • متخصص عروق
  • فلبولوژیست

جراحان عروقی

جراحان عروق دارای پیشینه آموزش رسمی در مدیریت بیماری عروقی ، چه شریانی و چه وریدی هستند. جراحان عروق در ایران باید حدوداً 6 سال آموزش جراحی عمومی دیده و 2 سال دیگر نیز تحت طرح آموزش ویژه تخصص پزشکی عروق قرار بگیرند. با گذراندن این دوره ها آن ها در تشخیص و مدیریت بیماری های جراحی از جمله تکنیک های اندوواسکولار ، اسکلروتراپی و تهاجمی تحت آموزش جدی قرار می گیرند. کمک هزینه های آموزش مرتبط با قلب و عروق و رادیولوژی مداخله ای اغلب با همکاری برنامه های جراحی عروق برای ارائه آموزش های کاربردی برای کارآموزان فعالیت می کنند. با اتمام برنامه آموزشی ، کارآموزان جراحی عروق برای نشان دادن صلاحیت خود در مدیریت بیماری وریدی و شریانی ، برای دریافت مجوز رسمی درمان آزمون میدهند. این برنامه همچنین شامل آموزش راه کار های تشخیص به عنوان یک متخصص عروق واریس نیز است.

مزایای جراح عروقی:

  • متخصصان عروقی دارای مجوز  درمان  با اتمام دوره کار آموزی و آموزش رسمی:
  • بهترین متخصصان برای مدیریت هر دو بیماری ورید ساده و پیچیده به دلیل وسعت آموزش هستند.
  • می توانند مراقبت کاملی را برای مدیریت قبل و بعد از عمل انجام دهد

باید در نظر بگیرید:

هر برنامه آموزشی میتواند شامل انواع مختلفی از درمانهای اندوواسکولار باشد. در حال حاضر بیماری واریس در ورید به جای جراحی عروقی با تکنیکهای بدون جراحی اداره می شود(مانند تجویز دارو و جوراب واریس ). مطمئن باشید که جراح عروق شما در صورت لزوم بیماری ورید را با تکنیک های مدرن و بدون جراحی درمان می کند.

فلبولوژیست:

فلبولوژیست ها زمینه های مختلفی از جمله جراحی عمومی ، پزشکی داخلی ، کنترل درد ، قلب و عروق و حتی جراحی عروقی دارند. فلبولوژیست ها با این مجوز نیازی به تکمیل هیچ برنامه آموزش رسمی در پزشکی عروقی ندارند بلکه می تواند با گذراندن یک آزمون کتبی ” گواهینامه” دریافت کنند. همانطور که گفته شد ، آموزش عروق فقط می تواند بطور رسمی در طی دوره رسمی جراحی قلب و عروق یا رادیولوژی مداخله ای بدست آید. در طی این برنامه ها ، کارآموزان طی چندین سال تحت نظارت آموزش و یادگیری صلاحیت فنی و ایمنی قرار می گیرند. روشهای مربوط به اندوواسکولار و سایر رشته ها مانند پزشکی داخلی ، مدیریت درد و شاخه های مرتبط بیماری های  ارثی به سادگی این سطح از آموزش را ارائه نمی دهند زیرا خارج از محدوده عمل آنها است. به همین ترتیب ، صدور گواهی درمان در فلبولوژی به معنای تکمیل آموزش رسمی در پزشکی عروقی نیست. فلبولوژیست ها بدون آموزش در هر دو عمل جراحی عروقی ، قلب و عروق یا رادیولوژی مداخله نباید به طور خودکار به عنوان متخصص عروق در نظر گرفته شوند.

مزایای درمان توسط فلبولوژیست

تعداد محدودی از پزشکان هستند که برنامه های آموزش رسمی را هم در جراحی عروقی، هم در رادیولوژی مداخله ای و هم در جراحی قلب به پایان رسانده اند.

متخصص قلب و عروق:

بسیاری از پزشکان متخصص عروق با سابقه های متنوعی شبیه به فلبولوژیست ها، به دنبال تخصص ورید و عروق میروند. مجدّداً باید تأکید کرد که یک متخصص ورید باید در یکی از سه تخصص گواهینامه رسمی را داشته باشد: قلب و عروق تهاجمی، جراحی عروق یا رادیولوژی مداخله ای.

متخصصان قلب و عروق، پزشکانی هستند که کارشان تشخیص و درمان بیماری ها و شرایط قلبو رگ های خونی و سیستم قلب و عروق می باشد. همچنین اگر مشکلات کوچک دیگری در زمینه ی قلب تان داشته باشید و یا برای چکاب قلب تان و مطمئن شدن از سلامتی قلب تان به متخصص قلب و عروق می توانید مراجعه کنید.

به علاوه، با این وجود که درمان های جدید واریس دیگر نیازی به جراحی ندارند، این بدان معنا نیست مشاوره از یک متخصص عروق توصیه نمی شود.

لیست بهترین دکتر واریس و قلب و عروق تهران

دکتر واریس گلرو
دکتر واریس

دکتر محمدحسن گلرو

دکترای رادیولوژی ، واسکولارتکنولوژیست
دارای گواهينامه تخصصی درمان واریس از لهستان

آدرس

تهران،خ پاسداران،ابتدای گلستان ششم،پلاک 41

روزهای حضور دکتر

شنبه تا سه شنبه از ساعت 16:30

چهارشنبه با هماهنگی قبلی از ساعت 16:30

تلفن تماس

09022433651

02122874899


15 دیدگاه در “دکتر واریس تهران ، لیست برترین متخصصان واریس و عروق

  1. مرضیه گفت:

    سلام وقت بخیر ، برای درمان واریس کدوم متخصص برم ، طب سنتی هم جواب میده یا اینکه فقط متخصص واریس برم ؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام بر شما ، همانطور که در این مقاله هم اشاره شد شما باید برای معالجه واریس خود به متخصص واریس و قلب و عروق مراجعه فرمایید. طب سنتی توصیه نمیشود.

  2. zahra گفت:

    واقعا دکتر گلرو جزو بهترین ها هستن. همینطور دکتر اقدسی دکتر واریس خیلی خوب و شناخته شده ای هستند

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام. بله آقای اقدسی هم واقعا دکتر واریس خوبی هستن.

  3. زهرا ب گفت:

    سلام . خسته نباشید. برای هر نوع واریسی باید به دکتر واریس مراجعه کرد؟!

  4. مریم گفت:

    سلام . من غرب تهران زندگی میکنم. و دکتر واریس که شما معرفی کردید از من دور هست. آیا در غرب تهران هم دکتر خوب معرفی میکنید.

  5. dorsa گفت:

    واقعا همینطوره. بعضی از کلینیک های واریس از بس سرشون شلوغ شده دکتر دیگه خودش وقت نمیکنه اونطوری که باید وقت بزاره و ارجاع میده به زیر دست هاشون. برای من هم پیش اومده

  6. kabiri گفت:

    اقا من تماس گرفتم با مطب دکتر نجفی پاسخگو نبودند . میشه دکتر واریس دیگه ای معرفی کنید؟ ترجیحا کرج

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام دوست عزیز. حتما در ساعتی خارج از زمان ویزیت با ایشون تماس گرفته اید. به زمان حضور دکتر توجه بفرمایید

  7. پاپی گفت:

    سلام. دکتر نجفی هم دکتر واریس خوبی هستن

  8. Mari گفت:

    سلام. من توی ماه پنجم بارداری هستم و دچار واریس جزیی شده ام. حتما باید به دکتر واریس مراجعه کنم؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام. واریس در بارداری معمول است و جای نگرانی نیست. مراجعه به دکتر اختیاری است و میتوانید از جوراب فشاری گرید 1 برای جلوگیری از واریس بیشتر ، استفاده کنید

  9. هاشمی گفت:

    خسته نباشید ممنون به خاطر این مطالب فوق العاده

  10. marzi گفت:

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون
    متشکرم

  11. زهرا گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون درباره دکتر واریس

دیدگاهتان را بنویسید