روش های درمان بورسیت زانو

درمان بورسیت زانو

درمان بورسیت زانو | محور پزشکی

بورسیت زانو ، التهاب کیسه کوچک مایع و ژله ای (بورس) است که در نزدیکی مفصل زانوی شما قرار دارد. بورسها اصطکاک و فشار بین استخوان ها و تاندون ها ، عضلات و پوست نزدیک مفاصل را کاهش می دهند.

هر یک از بورس های زانوی شما ممکن است ملتهب شود ، که معمولا در قسمت داخلی زانوی شما در زیر مفصل ایجاد می شود.

بورسیت باعث درد می شود و می تواند تحرک شما را محدود کند. درمان بورسیت زانو اغلب شامل ترکیبی از روشهای مراقبت از خود و درمانهای تجویز شده توسط پزشک برای تسکین درد و التهاب است.

بیشتر بخوانید > بورسیت زانو چیست ؟ علائم و خطرات

تشخیص

پزشکان اغلب می توانند با سابقه پزشکی و معاینه فیزیکی ، بورسیت زانو را تشخیص دهند.

پزشک شما وضعیت هر دو زانو را مقایسه میکند، به خصوص اگر فقط یکی از آنها دردناک است. نواحی از زانوی شما را به آرامی فشار میدهد تا گرما، میزان تورم و منبع درد را تشخیص دهد. پوست موجود در ناحیه حساس را از نظر قرمزی یا سایر علائم عفونت بررسی میکند. پاها و زانوها را با احتیاط حرکت داده تا دامنه حرکت زانوی شما مشخص شود و اینکه آیا خم شدن یا خم نشدن آن درد دارد.

آزمایشات تصویربرداری

برای کمک به رد آسیب هایی که می توانند علائم و نشانه هایی مشابه علائم بورسیت ایجاد کنند ، پزشک ممکن است یک یا چند آزمایش تصویربرداری زیر را درخواست کند:

اشعه ایکس. این موارد می توانند در آشکار کردن مشکل استخوان یا آرتروز زانو مفید باشند.

ام آر آی MRI از امواج رادیویی و یک میدان مغناطیسی قوی برای تولید تصاویر دقیق از ساختارهای درون بدن شما استفاده می کند. این فناوری بافت های نرم مانند بورس را تجسم می کند.

سونوگرافی. با استفاده از امواج صوتی برای تولید تصاویر در زمان واقعی ، سونوگرافی می تواند به پزشک شما کمک کند تا تورم در بورس آسیب دیده را بهتر تجسم کند.

نمونه گیری

اگر پزشک شما به وجود عفونت یا نقرس در بورس مشکوک باشد ، ممکن است با وارد کردن یک سوزن در ناحیه آسیب دیده و تخلیه مقداری از مایعات ، نمونه ای از مایع بورس را برای آزمایش بگیرد. این همچنین می تواند به عنوان درمان استفاده شود.

رفتار

بورسیت اغلب با گذشت زمان بهبود می یابد ، بنابراین درمان معمولاً با هدف تسکین علائم انجام می شود. با این حال ، بسته به علت بورسیت زانوی شما و اینکه کدام یک از بورس ها آلوده است ، ممکن است پزشک یک یا چند روش درمانی را توصیه کند.

داروها

اگر عفونت باعث بورسیت زانو شده باشد ، پزشک دوره درمان آنتی بیوتیک را برای شما تجویز می کند.

درمان بورسیت زانو

پزشک ممکن است شما را به یک متخصص فیزیوتراپی یا متخصص پزشکی ورزشی معرفی کند ، که می تواند به شما در بهبود انعطاف پذیری و تقویت عضلات کمک کند. این روش درمانی ممکن است درد را کاهش دهد و خطر ابتلا به دوره های مکرر بورسیت زانو را کاهش دهد. اگر نمی توانید از زانو زدن جلوگیری کنید ، زانو بند طبی ممکن است کمک کنند و زانوبند کشی می توانند به کاهش تورم کمک کنند.

زانوبند کشی varimed

جراحی برای درمان بورسیت زانو

درمان های تهاجمی بیشتر برای درمان بورسیت زانو عبارتند از:

تزریق کورتیکواستروئید: اگر بورسیت مداوم باشد و به درمان های اساسی پاسخ ندهد، ممکن است پزشک برای کاهش التهاب، داروی کورتیکواستروئید را به یک بورس مبتلا تزریق کند. التهاب معمولاً به سرعت فروکش می کند، اما ممکن است در طی تزریق برای چند روز درد و تورم داشته باشید.

تخلیه: پزشک شما ممکن است مایع بورسا را ​​خالی کند تا مایعات اضافی را کاهش دهد و التهاب را درمان کند. وی سوزنی را در بورس آسیب دیده وارد کرده و مایعات را به داخل سرنگ می کشد. آسپیراسیون ممکن است باعث درد و تورم کوتاه مدت شود و ممکن است لازم باشد برای مدت کوتاهی پس از تزریق از دستگاه ایمن سازی زانو استفاده کنید تا احتمال تورم مکرر کاهش یابد.

عمل جراحی: اگر دچار بورسیت مزمن یا عود کننده شدید هستید و به سایر روش های درمانی پاسخ نمی دهید، ممکن است پزشک جراحی برای برداشتن بورس را توصیه کند.

شیوه زندگی و درمان بورسیت زانو در خانه

برای تسکین درد و ناراحتی بورسیت زانو:

به زانوی خود استراحت دهید. فعالیتی را که باعث بورسیت زانو شده متوقف کنید و از حرکاتی که درد شما را بدتر می کنند اجتناب کنید.

مسکن های بدون نسخه را مصرف کنید. استفاده کوتاه مدت از یک داروی ضد التهاب ، مانند آسپیرین ، ایبوپروفن یا ناپروکسن سدیم ، می تواند به تسکین درد کمک کند.

از یخ استفاده کنید؛ هر بار چند بار در روز کیسه یخ را به مدت 20 دقیقه روی زانوی خود قرار دهید تا درد برطرف شود و دیگر زانوی شما در اثر لمس احساس گرما نکند.

فشرده سازی را اعمال کنید؛ استفاده از بند فشاری یا زانوبند کشی می تواند به کاهش تورم کمک کند.

زانوی خود را بلند کنید؛ پای آسیب دیده خود را روی بالش قرار دهید تا تورم زانو را کاهش دهد.

کلید واژه: ورزش برای درمان بورسیت زانو ، درمان بورسیت زانو در طب سنتی ، درمان بورسیت جلوی زانو ، درمان بورسیت پس آنسرین ، درمان بورسیت آرنجراه

2 دیدگاه در “درمان بورسیت زانو ، آشنایی با روش های درمان بورسیت زانو: زانوبند ، دارو و جراحی

  1. amiri گفت:

    سلام. برای درمان بورسیت زانو ابتدا باید جراحی و بعد از بریس استفاده کرد و یا اینکه فقط از بریس هم میشه استفاده کرد؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      بستگی به تداوم بورسیت زانو دارد. معمولا با مراقبت و استفاده از بریس زانو برای درمان کافی است

دیدگاهتان را بنویسید