جوراب واریس چیست ؟ عوارض ، فواید و قیمت خرید جوراب واریس ترکیه

جوارب واریس چیست ؟ | محور پزشکی آسیا

در این مقاله میخوانید:

  • جوراب واریس چیست؟
  • آیا پوشیدن جوراب واریس مفید است؟
  • چه افرادی باید جوراب واریس بپوشند؟
  • آیا استفاده از جوراب واریس برای زنان باردار مفید است؟
  • فواید جوراب واریس
  • عوارض جوراب واریس
  • جوراب واریس را چند ساعت بپوشیم؟
  • قیمت خرید جوراب واریس وریمد

جوراب واریس چیست؟

جوراب های فشاری مخصوص ، جوراب های کش دار و کاملاً متناسب و ارتجاعی هستند که با شیب ملایمی ، پای شما را می فشارند. جوراب های فشاری دارای فشار تدریجی هستند که دور مچ پا محکم تر هستند و رو به بالای پا ، از فشار جوراب کاسته میشود. ساق بند کشی فقط قسمت ساق پا را می پوشاند و از قوزک پا تا انگشتان را پوشش نمیدهند.

جوراب واریس دارای دو کلاس فشاری هستند : CCL1 و CCL2 .

کاربرد کلاس فشاری CCL1:

پیشگیری از تورم و افزایش واریس

علائم بیماری و موارد استفاده :

  • افرادی با ورید های تار عنکبوتی (واریس های کوچک و پر رنگ)
  • افرادی که احساس خستگی شدید و بیقراری در پاها دارند.
  • زنان باردار با واریس خفیف (دستور پزشک الزامیست)

کاربرد کلاس فشاری CCL2:

پیشگیری از پیشرفت واریس و درمان واریس های متورم

  • افرادی با واریس و ورم خفیف رگ ها
  • پس از درمان و التیام زخم وریدی در نارسایی وریدی مزمن بعد از بهبودی
  • زنان باردار با واریس شدید (دستور پزشک الزامیست)

آیا پوشیدن جوراب واریس مفید است؟

جوراب فشاری یکی از آسان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های درمان واریس است. در واقع فشرده‌سازی درمانی یکی از اصول مهم درمان انواع واریس است. این جوراب آن دسته از رگ‌های سطحی را فشرده می‌کند که به سطح پا نزدیکتر هستند. به این ترتیب خون بیشتری به سمت سیستم عروق عمقی کشیده می‌شود که در نهایت فشار رگ‌های پا و به تبع آن ورم پا را کاهش می‌دهد.

پوشیدن جوراب فشاری کمک می‌کند تا خون از پایین پا به سمت قلب جریان یابد.

آیا جوراب واریس مفید است؟

این جوراب، فشار را روی پاها و قوزک پا اعمال می‌کنند، که میتواند به کاهش قطر رگ‌های اصلی با افزایش حجم و سرعت جریان خون، همچنین به جلوگیری از بازگشت خون به سمت پایین یا به صورت جانبی به رگ‌های سطحی کمک کند.

چه افرادی باید جوراب واریس بپوشند؟

اگر وریدهای(رگهای) واریسی یا واریس عنکبوتی دارید یا فقط جراحی داشته‌اید، در موراد زیر جوراب فشاری به کمک شما خواهند آمد:

  • افراد مبتلا یا در معرض خطر به مشکلات گردش خون، مانند ترومبوز وریدی عمیق، ورید واریسی یا دیابت
  • افرادی که عمل جراحی کرده‌اند
  • کسانی که نمی‌توانند رختخواب خود را ترک کنند یا مشکلات زیادی برای حرکت دادن پاهای خود دارند
  • افرادی که تمام روز در محل کار سرپا هستند
  • افرادی که تمام روز در محل کار نشسته اند
  • ورزشکاران
  • زنان باردار
  • افرادی مانند خلبانان که مدت زمان طولانی در هواپیما سپری می‌کنند

آیا استفاده از جوراب واریس برای زنان باردار مفید است؟

تغییرات هورمونی در دوران بارداری، پیش از قاعدگی و یا یائسگی به علت ضعیف شدن دریچه‌ها می‌تواند منجر به متورم شدن دیواره‌های رگ‎ها ‌شود و در نتیجه واریس بارداری شود.

به زنانی که قرص پیشگیری از بارداری مصرف می کنند و یا تحت هورمون درمانی قرار دارند، و نیز زنان باردار، افراد با سابقه خانوادگی DVT، و بسیاری از بیماریهای دیگر  توصیه میشود که از این جوراب ها استفاده کنند.
بهتر است از استفاده خودسرانه از این جوراب خودداری شود و پس از مشورت با پزشک نوع مناسب آن انتخاب و استفاده شود.

فواید جوراب واریس چیست؟

  • افزایش گردش خون در پاهای شما
  • تقویت عروق
  • جلوگیری از خونریزی در رگ‌های پا
  • جلوگیری ار ورم پا
  • کاهش فشار خون
  • و جلوگیری از رشد رگ زایی عمیق در پاهای شما
  • کمک به کاهش درد ناشی از واریس
  • معکوس سازی فشار خون وریدی و تقویت زه کشی لنفاوی.

چند دلیل برای استفاده از جوراب واریس

اگر هر یک از این شرایط زیر برای شما آشنا به نظر می‌رسد،  جوراب‌های فشاری می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کنند.

1- تمام روز در محل کار می‌نشینید؟

برخی از ماهیچه ساق پا به عنوان قلب دوم مراجعه میکنند. این به این دلیل است که این ماهیچه مانند پمپ ثابتی در طول حرکت و رگ‌های خونی در پایین پا عمل می‌کند و اجازه می‌دهد خون به قلب شما جریان پیدا کند.  اگر تمام روز پشت میز بنشینید،  این ماهیچه‌ها کار بسیار کمی انجام می‌دهند و این می‌تواند باعث ایجاد لخته خون در نواحی پایین‌تر پا شوند.

2- برای مدت‌های طولانی می‌ایستید!

وقتی شما برای مدت‌های طولانی می‌ایستید ساق پا مانند یک پمپ ماهیچه‌ای برای رگ‌های شما جریان خون بیشتری را ارسال میکند،  اما ایستادن در یک موقعیت به میزان زیادی اثربخشی این سیستم انتقال خون را کاهش خواهد داد.  به همین دلیل با استفاده از جوراب فشاری، پاهایتان احساس خستگی کمتری خواهند کرد و زمانی که شیفت شما تمام می‌شود انرژی بیشتری خواهید داشت.

3- کاهش درد عضلانی در پاها

مطالعات نشان داده‌اند که پوشیدن جوراب‌های فشاری در حین ورزش و بازیابی می‌تواند درد عضلانی را در پاها را کاهش دهد.

همانطور که قبلا ً به خاطر دارید توضیح دادیم که چگونه با ساعت‌های طولانی نشستن،  می‌توانید لخته خون در پاهای خود ایجاد کنید. مسافت‌های دور در هواپیما می‌تواند همان تاثیر را داشته باشد.  نشستن طولانی ‌مدت،  خطر ایجاد ترومبوز عمیق یا لخته‌های خونی را افزایش می‌دهد.  استفاده از جوراب واریس ابزاری عالی برای پیش‌گیری از این بیماری است.

عوارض جوراب واریس چیست؟

به طور معمول استفاده از جوراب واریس حس سبکی و راحتی را در پاها ایجاد می کند و برای استفاذه از آن عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است ولی بعضی از افراد بایستی از استفاده از جوراب اجتناب کنند. در واقع استفاده از این جوراب می تواند مشکلات آنها را تشدید  و سلامتی آنها را تهدید کند.

در هر یک از این گروهها استفاده از جوراب فشاری ممکن است با خطراتی همراه باشد. به عنوان نمونه در افرادی که  دچار دیابت پیشرفته همراه درگیری  شریانهای محیطی هستند جوراب فشرده سازی میتواند باعث اختلال  خونرسانی به  بافتها  شود . همینطور در افرادیکه دچار اختلال در حس  پاها هستند  ممکن است متوجه تنگ بودن جوراب نشوند و این موضوع باعث بروز مشکلاتی شود.

در این لینک : تفاوت جوراب آمبولی و واریس

به زبان کلی، هر بیماری زمینه ای خصوصا دیابت و بیماری قلبی  که دارید بایستی با پزشکتان در میان بگذارید تا در خصوص استفاده از جوراب به درستی راهنمایی شوید. جوراب‌ فشاری به خودی خود عوارضی ندارد اما باید توجه داشته باشید که جوراب را متناسب با سایز خود انتخاب کنید زیرا در صورتی که سایز آن کوچتر باشد در قسمت‌هایی روی پای شما چین می‌خورد و باعث مسدود شدن مسیر خون می‌شود. هم چنین به یاد داشته باشد که ده دقیقه بعد از پوشیدن پاهای خود را بالا نگه دارید.

از آنجا که این جورابها عمداً تنگ هستند ، پوشیدن آنها دشوار است. پاها باید تمیز و خشک باشند. اگر از کِرِم یا لوسیون استفاده کرده اید، قبل از پوشیدن جوراب صبر کنید تا لوسیون جذب شود .

استفاده از جوراب های فشاری می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، از جمله:

  • پوست آسیب دیده
  • سوزش پوست
  • ناراحتی
  • تورفتگی موقت در پوست

جوراب چین خورده ، پوشیده شده به صورت نادرست و یا اندازه اشتباه بیشتر احتمال دارد مشکلاتی ایجاد کند.

اگر فرد بیش از حد طولانی جوراب ساق بلند بپوشد ، فرد احتمالاً اثرات منفی را تجربه خواهد کرد. هر روز جوراب ساق بلند را برداشته و پاها را برای علائم آسیب یا سوزش چک کنید ، در صورت لزوم از آینه استفاده کنید. اگر زمینه های جدیدی از سوزش ایجاد شده است ، با پزشک تماس بگیرید.

موارد منع مصرف

منع مطلق : بیماری انسداد شریانی و بیماری‌های قلبی

منع در کاربرد محصول :

مرطوب کردن درماتوز به علت ناسازگاری با جنس الیاف متراکم اختلالات حسی ناشی از نوروپاتی محیطی پیشرونده

نکات اساسی در انتخاب نوع جوراب :

1- سطح تراکم:

میزان فشرده‌سازی در هر نوع پوشش فشاری بر اساس میلیمتر از مرکوری اندازه گیری میشود ، که با حروف اختصاری mmHg نمایش داده شده‌است . ممکن است این نماد برای تان آشنا به نظر برسد چرا که همان واحدی است که فشار خون شما به وسیله آن اندازه‌گیری می‌شود . هنگامی که یک لنگه‌ جوراب ساخته شود ، یک تولیدکننده خوب به طور فیزیکی میزان فشاری را که لنگه ‌جوراب ایجاد می‌کند ، آزمایش و ارزیابی خواهد کرد . دلیل آن همیشه محدوده است ، زیرا سطوح مختلفی از فشردگی در بخش های مختلف جوراب وجود دارد .

2- تراکم تدریجی:

تراکم مدرج در جوراب های فشرده سازی امری کلیدی است. تراکم مدرج به این معنی است که جوراب‌های شما سطوح مختلفی از فشردگی در قسمت های مختلف مانند مچ پا و قوزک پا خواهند داشت. علاوه بر این، فشرده‌سازی صحیح گردش بیشتر جریان خون و تسریع ریکاوری در پا را ممکن می‌کند. یک لنگه ‌جوراب با سطح مناسب تراکم، میزان مناسبی از فشار را در محلی که به آن نیاز دارید، فراهم می‌کند. اگر فقط به دنبال فشردگی در ساق پا و ماهیچه خود هستید، ساق بند طبی را نیز در نظر بگیرید – اگر چه یک جفت جوراب فشاریِ خوب همان کار را انجام میدهد.

3- ساختار نرم درزها:

این ساختار تقریبا ً برای انواع پوشاک کشی مانند شلوارک ‌های دوچرخه‌ سواری ، شلوارک فشاری ، تری اتلون و غیره به کار می‌رود . یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که به گونه ای دوخته میشوند که درز ایجاد نمی‌کنند و پوست شما را تحریک نمی‌کنند . دو روش برای ایجاد چنین ساختاری وجود دارد . اول تولید جوراب‌های فشرده سازی با کمترین میزان از درز -که کاملا ً ضروری هستند- و دوم ، بخیه زدن به این معنی است که درزها به اندازه ممکن صاف ، و به طور کلی غیر قابل ‌تشخیص خواهد بود . همانطور که در پوشاک مربوط به ورزش مانند شلوار تنگ و شلوار دو و یا شلوارهای ورزشی، هر چه که پول بیشتری خرج کنید ، باید انتظار داشته باشید که درز لباس‌ها کم‌تر جلب توجه کنند ، همین موضوع برای جوراب‌ واریس نیز صدق میکند.

4- جنس راحت و مناسب:

جوراب‌ واریس باید به گونه ای قابل تنفس باشند , و گر نه نمیتوان حتی برای مدت کوتاهی از آن‌ها استفاده کرد . تولید کنندگان جوراب همواره مواد مختلفی را آزمایش می‌کنند تا میزان راحتی را در جوراب بیشتر و بیشتر افزایش دهند . راحتی جوراب به خصوص در قسمت پنجه , پا و پاشنه پا بسیار اهمیت دارد . چرا که این قسمت ها در داخل کفش گرم خواهد شد خصوصا اگر کفش تان به گونه ای باشد که پا قادر به تنفس نباشد. البته پا حتی بدون کفش هم گرمای زیادی تولید میکند . جوراب‌هایی که علاوه بر راحتی و تنفس پذیر بودن رطوبت را کاهش خواهند داد معمولا گرانتر هستند.

5- جوراب ضد رطوبت:

واضح است که جوراب واریسی که اجازه فرار رطوبت را نمی‌دهد ,موجب ایجاد خارش شده و در طول زمان بوی نامطبوعی تولید می‌کند . داشتن موادی که می‌تواند رطوبت را برطرف کند و یا اجازه خروج رطوبت از جوراب را بدهد , به شما این امکان را می‌دهد که جوراب را در حین ورزش، دویدن و برای چند ساعت در طول زمان ریکاوری استفاده کنید . به دنبال جوراب‌های تولید شده از مواد پلی استر و الاستین باشید . این روش به وسیله مواد ضد آب عمل نمی‌کند , بلکه استفاده از نوعی پارچه برای کشیدن رطوبت به سرعت اجازه می‌دهد که آب درون جوراب تبخیر شود . این روش اساسا ً از تبخیر سریع استفاده می‌کند که به آن عمل مویینگی می‌گویند.

6- طول:

جوراب‌ واریس باید به اندازه کافی بلند باشند تا تمام ساق پای شما را بپوشاند و زیر مفصل زانو ختم شود . چرا که درزها و کش جورابی که زیاد بلند باشد هنگام دویدن ، پشت زانوی شما را آزرده می‌کند و اگر خیلی کوتاه باشد تراکم لازم را برای این ناحیه که بیشتر در معرض شکستگی ساق قرار دارد فراهم نمی‌کند .

7- ضخامت :

پیدا کردن یک جفت جوراب واریس مناسب، یک مساله است ، اما این که آن جوراب داخل کفش چگونه است یا چه زمانی و برای چه فعالیتی، میتوان از آن‌ها استفاده کرد مسئله دیگر. ما معمولا به دنبال جوراب های با ضخامت مناسب هستیم به گونه ای که به اندازه کافی نازک باشند تا در یک کفش یا پوتین به راحتی قرار بگیرند . به همین دلیل است که قیمت یک جفت جوراب خوب ارزان نیست .تولید آن به مهندسی و طراحی نیاز دارد تا جوراب علیرغم تراکم بالا خیلی ضخیم و حجیم نباشد .

8- کمپانی تولید کننده

اصولا مکانیسم عملکرد جوراب واریس صرفاً فشار یکنواخت نیست بلکه فشار از کف و مچ پا بطرف بالا کم می شود. هدف این است که این فشار نیروی جاذبه را مهار کرده و خون را به سمت قلب هدایت کند. در همه جورابها تکنولوژی فنی این کار وجود ندارد.

اگر جوراب صحیح طراحی نشده باشد، فشاری که بر اندام وارد می کند، ممکن است باعث بهبود واریس نشود یا حتی آن را تشدید کند.در حال حاضر در سطح دنیا تعداد محدودی کمپانی دارای  این تکنولوژی بوده و جوراب استاندارد  و با کیفیت تولید می کنند.

جوراب واریس را چند ساعت بپوشیم؟

پوشیدن جوراب واریس صبح‌ها قبل از پایین آمدن از تخت و روی زمین گذاشتن پاها بسیار مهم است. دریچه‌های سیاهرگ‌ها در حالت خوابیده و افقی عملکرد بهتری از حالت نشسته یا ایستاده دارد. در وضعیت عمودی نیروی جاذبه اثر خود را می‌گذارد و جریان خون به دلیل آسیب دیدن دریچه‌های سیاهرگ‌ها مختل می‌شود. به همین دلیل است که ساق و مچ پا معمولاً صبح‌ها بهتر است و در طول روز سنگین و متورم می‌شود.

بنابراین وقتی جوراب را صبح می‌پوشید، جوراب دریچه‌ها را در وضعیت مناسب نگه می‌دارد و خون در طول روز به خوبی در پاها جریان پیدا می‌کند.

در برخی از موارد پزشکان پیشنهاد میکنند که جوراب های فشاری را شب ها استفاده کنید. این توصیه معمولا برای کسانی است که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند. جوراب های فشاری سبک معمولا برای چنین مواقعی پیشنهاد میشوند.

به جز در مواقعی که پزشکتان به شما توصیه کرده باشد که جوراب خود را در طول شب به پا داشته باشید بهتر است برای حفظ سلامتی و شادابی پوست بدنتان شب ها جوراب ها را در بیاورید و به پا استراحت بدهید.

با این حال اگر به ناچار در شرایطی هستید که برای کل روز مجبور به استفاده از جوراب بوده اید. مثلا اگر یک کار یا مسافرت 20 ساعته و یا چهار ساعت دوندگی را پشت سر گذاشته اید خوب است در تمام این مدت جوراب را در نیاورید چرا که استفاده از آن منافع بیشتری برای شما خواهد داشت.

سایزبندی جوارب واریس و نحوه اندازه گیری اندازه‌گیری

روش اندازه‌گیری جوراب واریس زیر زانو

اندازه‌گیری مچ پا:

دور مچ پا را اندازه بگیرید. متر را دور باریک‌ترین بخش مچ پا، بالای استخوان مچ بپیچید

سایز جوراب واریس

توجه: این اندازه‌گیری باید همیشه اولین مرحله از تعیین سایز جوراب باشد

اندازه‌گیری ساق پا:

پهن‌ترین بخش ساق پا را پیدا کنید و دور آن را اندازه بگیرید.

اندازه جوراب واریس وریمد

بلندی ساق پا:

روی صندلی بنشینید و پاها را با زاویه 90 درجه خم کنید. فاصله بین زانو تا کف را در حالت خمیده با زاویه قائمه اندازه‌گیری کنید.

سایز جوراب واریس varimed

روش اندازه‌گیری جوراب واریس بالای زانو

اندازه‌گیری مچ پا:

دور مچ پا را اندازه بگیرید. متر را دور باریک‌ترین بخش مچ پا، بالای استخوان مچ بپیچید.

توجه: این اندازه‌گیری باید همیشه اولین مرحله از تعیین سایز جوراب باشد

سایزبندی جوراب واریس

اندازه‌گیری ساق پا:

پهن‌ترین بخش ساق پا را پیدا کنید و دور آن را اندازه بگیرید.

اندازه گیری جوراب واریس

اندازه‌گیری ران:

پهن‌ترین بخش ران، دقیقاً زیر باسن را پیدا کنید و دور آن را اندازه بگیرید.

سایزهای جوراب واریس

اندازه‌گیری بلندی پا:

از پایین باسن تا کف زمین را اندازه بزنید.

اندازه جوراب واریس varimed

جدول سایزبندی

اندازه جوراب واریس

پوشیدن و نگه داری

جوراب‌ فشرده سازی با اندازه‌های مختلف، طول و رنگ‌ها وارد می‌شوند. آن‌ها همچنین دارای نقاط قوت متفاوتی از فشرده‌سازی هستند.

پاهای شما اندازه‌گیری خواهند شد تا ببینند که شما به چه اندازه جوراب‌های خود نیاز دارید و پزشک عمومی یا پرستار شما آن‌ها را به درستی کنترل خواهد کرد.

شما ممکن است نیاز داشته باشید که هر لنگه جوراب یا حتی یکی از لنگه های را استفاده کنید.

شما باید جوراب‌های متراکم را در طول روز بپوشید و قبل از رفتن به رختخواب در بیاورید.  اول صبح دوباره آن‌ها را به پا کنید.

شما باید حداقل ۲ جفت جوراب و یا دو جفت کفش برای هر دو پا داشته باشید.

(این به این معنی است که شما می‌توانید ۱ جوراب ( یا جفت ) بپوشید در حالیکه دیگری شسته می‌شود و خشک می‌شود. )

جوراب ها را در حدود ۴۰ درجه سانتیگراد ( درجه حرارت دست ) بشویید و آن‌ها را در حرارت مستقیم خشک کنید.

شما باید پس از مدتی پاهای خود را دوباره اندازه‌گیری کنید و جوراب‌های شما هر ۳ تا ۶ ماه تعویض شود.

قیمت جوراب واریس ترکیه

قیمت جوراب واریس وریمد بسته به نوع آن متفاوت می‌باشد و عموما جوراب‌هایی با طول بلندتر به دلیل الیاف استفاده شده بیشتر و فرایند تولید پیچیده‌تر قیمت بیشتر نسبت به جوراب‌های کوتاه دارند. ارزشیابی قیمت معمولا بر اساس اندازه و سایز مورد نیاز خریدار انجام می‌شود.

شرکت محور پزشکی آسیا، نماینده انحصاری جوراب های طبی برند وریمد، از کشور ترکیه است و 12 سال به صورت تخصصی وارد کننده و توزیع کننده انواع جوراب های واریس به کلینیک های بزرگ کشور است.

جوراب واریس را از کجا تهیه کنیم

با خرید از شرکت محور پزشکی آسیا، شما میتوانید جوراب واریس varimed ترکیه را با قیمت اصلی از وارد کننده اصلی تهیه بفرمایید. با توجه به نوسانات نرخ ارز، برای اطلاع از قیمت به سادگی میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید:

مرتبط: آیا پوشیدن جوراب واریس مفید است؟ عوارض جوراب واریس ، جوراب واریس را چند ساعت بپوشیم ، قیمت جوراب واریس ترکیه ، جوراب واریس را از کجا تهیه کنیم ، سایز بندی جوراب واریس

23 دیدگاه در “جوراب واریس ، لیست قیمت ، فواید و عوارض جوراب واریس چیست؟ خرید

  1. ناشناس گفت:

    سلام. قوزک پا درد دارم و همینطور تورم، راه رفتن برام سخته و برای‌ هایپوتیرویید تیرونورم 25 مصرف میکنم. آزمایش‌های خونی و داپلر را انجام دادم تا نارسایی عروق و واریس در رگ‌ها بررسی شوند. 32 سالم هست لطفا به من بگین چرا با این سن کم دچار واریس شده ام و برای کنترل و درمانش چکاری میتونم انجام بدم؟ فیزیوتراپ و دکترهایی که من رو معاینه کردند به من پیشنهاد کرده اند تا از جوراب‌ واریس استفاده کنم. به نظرتون جوراب واریس برای من مناسب هست؟ کار آنچنانی انجام نمیدهم، مسافرت نمی کنم و خانه دار هستم. تست کبد، TSH، فاکتور RA، کراتینین سرم، پروفایل لیپیدها، قند خون، اسید اوریک اوره خون، الکترولیت‌ها، CBC رو هم انجام دادم. فقط سطح ESR بالا بوده که 70mm/hr است و پروتئین واکنشی 19.9mg / l C هست.

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام، بله همانطور که فیزیوتراپ شما پیشنهاد داده اند بهتر است که از جوراب‌های واریس استفاده کنید چرا که این روش درمان بلند مدت بهتری است، برای مشاوره بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس برقرار نمایید.

  2. بهاره م گفت:

    سلام و وقت بخیر. سوالم اینه که آیا واریس ۱۰۰٪ قابل درمان است؟ بدون جراحی میشه واریس رو درمان کرد؟ یعنی مثلا فقط با جوراب واریس و رژیم غذایی؟ به نظرتون به تست داپلر نیازه یا نه؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      عروق واریس یک بیماری شایع است که در آن بیماران عروق متسع شده , متورم و طویل , به ویژه روی پاها را تجربه میکنند. با این حال , هر رگ در بدن اگر پیچانده شود , کش و قوسی به خود بگیرد و یا الاستیسیته غیر عادی داشته باشد, می‌تواند به عنوان واریس شناخته شود. سیاهرگ‌ها دریچه‌های ویژه‌ای دارند که مثل مکانیزمی مانند قلب دارند آنها به خون اجازه حرکت به سمت قلب را می‌دهد. دریچه‌ها پرده‌هایی دارند که هنگامی که این پرده‌ها قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند , دریچه‌ها ظرفیت خود را آزاد می‌کنند تا خون را به سمت بالا هل دهند ; از این رو فشار برگشتی وجود دارد که منجر به ازدیاد طول رگ‌ها می‌شود. همچنین الاستیسیته در عروق را کاهش می‌دهند. در نتیجه , رگ‌ها ” پر پیچ‌وخم ” و یا پیچ خورده, و همچنین سفت می‌شوند. و نهایتا این رگ‌ها به صورت لوله‌های مارپیچ افقی , به ویژه روی پاها قابل‌مشاهده می‌شوند. رگ‌های خونی به ویژه قسمت‌های بسته بدن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند که اعضای نیمه تنه پایینی بدن هستند , پس هر چه فرد بیشتر می‌ایستد این نشانه‌ها بدتر می‌شوند. افرادی که در کسب‌وکارهایی مشغول هستند که نیاز است برای مدت طولانی بیاستند مانند افراد فروشنده , پلیس‌ها , جراح‌ها و پرستار‌ها ( ایستادن برای ساعات طولانی در طول عمل جراحی) و غیره در معرض خطر رشد رگ‌های واریس هستند. آلوئه ورا به کاهش درد , کنترل بیشتر و کاهش تورم کمک می‌کند. قبل از ایجاد واریس بهتر است که از جوراب های پیشگیری از واریس استفاده کنید.
      بدون جراحی قطعا میتوان واریس را درمان کرد. اگر واریس از قبل ایجاد شده باشد، هیچ چیزی نمی تواند ان را به طور کامل درمان کند. جوراب واریس به شما کمک میکند که این بیماری را کنترل کنید، اما در شرایطی ممکن است به درمان با لیزر نیاز پیدا کنید. برای مشاوره بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

  3. Ferdosw گفت:

    سلام. جوراب واریس شما چقدر دوام داره؟ چه مدت میشه پوشید؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام. جوراب واریس معمولا ً بین ۳ تا ۶ ماه دوام خواهند داشت. این جوراب‌ها کشسانی خود را در طول زمان از دست میدهند و در نتیجه پس از مدتی کمتر موثر خواهند بود. بنابراین، اگر این جوراب‌ها را به راحتی می‌پوشید نشانه آن است که جوراب‌های شما باید تعویض شوند. البته شما میتوانید با رعایت نکات شستشو و خشک کردن و نگهداری از آنها، طول عمر جوراب‌ را افزایش دهید.

  4. مرتضی گفت:

    سلام. مادر من مبتلا به واریس شده و متاسفانه بیماریشون در فصل زمستان بدتر هم میشه. لطفا راه حلی برای درمان و کاهش درد مادرم به من پیشنهاد کنید. ضمنا کدوم نوع جوراب واریس درمان بیشتر توصیه میشه؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام. جوراب واریس به کاهش استرس وریدی کمک میکند و در صورت استفاده مداوم موجب کنترل واریس و تسکین درد میشود. برای مشاوره میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

  5. Yousefi گفت:

    سلام. مدتیه که روی مڇ پاهام یه سری لکه های قهوه ای ایجاد شدن. دکتر هم رفتم گفتن که واریس است و به من گفتن باید لیزر انجام دهم.ممنون میشم که من رو راهنمایی بفرمایید

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام. اصولا این لکه ها زمانی ایجاد میشوند که گلبولهای قرمز تجزیه شده و باعث شوند هموگلوبین به صورت هموسیدرین در بافتها ذخیره شود. ورم پا، دیابت، فشار خون بالا، نارسایی وریدی از دلایل ایجاد تغییر رنگ در پاها هستند. از روش های درمان این لکه ها تغییر سبک زندگی، درمان به کمک فشرده سازی ، استفاده از کرم های موضعی لیزر درمانی و درمان ابلیشن داخل وریدی است. در این میان فشرده سازی را میتوان به کمک جوراب های واریس انجام داد. میتوانید عکس ناحیه دچار لکه را برای کارشناسان ما بفرستید تا بهتر بتوانند در این زمینه به شما مشاوره دهند.

  6. jenab گفت:

    برای از بین بردن واریس چه باید کرد

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      برای عدم پیشرفت واریس پرهیز از ایستادن و یا نشستن بدون تحرک و بی وقفه ، پیشگیری از یبوست با داشتن تحرک کافی؛ خوردن سبزیها و منابع فیبر و آب کافی، حفظ وزن در محدوده ایده ال، داشتن فعالیت بدنی منظم توصیه می شود . اگر شغل دایم نشسته یا ایستاده داردید حتما جوراب وار یس رده پیشگیری استفاده بفرمایید

  7. Edyla گفت:

    با سلام.من کارگر یه بخش تولیدی هستم و در روز حدود 7 ساعت به صورت ایستاده کار میکنم. آیا جوراب واریس واسه من هم مناسبه؟ چه نوع جوراب واریسی بهتر هست استفاده کنم؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام برای پیشگیری جوراب واریس زیر زانو و کلاس یک رو به شما توصیه می کنیم .

  8. Mehdi گفت:

    سلام خسته نباشید. آیا پوشیدن جوراب واریس هنگام ورزش لازم است

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام. سپاس از شما، خیر هنگام ورزش کردن لازم نیست جوراب واریس را بپوشید. فقط مواقعی که استراحت میکنید و یا شغلتان طوری است که ساعات طولانی را باید ایستاده کار کنید

  9. دکتر صفایی گفت:

    سلام واریس از تجمع اخلاط سنگین خون در رگهای پا هستش که دوعلت داره
    یک اخلاط سنگین و غلیظ
    دو پیاده روی. جوراب واریس موقع پیاده روی و نشستن طولانی توصیه میشود

  10. سعید گفت:

    آیا جوراب واریس برای بیماران لنف ادم استفاده میشه؟
    وچه مواقعی باید جوراب بپوشیم؟پای راستم لنف ادم داره

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام. بله. اساس کار جوراب واریس اعمال فشار گرادیانی است. حالا در بیماری واریس این فشار گرادیانی به تقویت جریان خون از پایین به بالا کمک میکند و در بیماری لنف ادم این فشار بر غدد لنفاوی اعمال میشود و به درمان لنف ادم کمک میکند. زمان پوشیدن جوراب را دکتر لنف ادم تعیین میکند

  11. زهرا گفت:

    سلام.
    من مادرم واریس دارند چندین ساله ولی پیگیری نکردم ،با تجویز پزشک جوراب واریس رو چند روزه استفاده میکنند، از کف پا تا روی ران. ولی در محدوده انگشت پا که زیر جوراب نیست، پاهاشون ورم کرده بخاطر جوراب. راه حل چیه؟ آیا به مرور درست میشه؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      سلام. پیشنهاد میشود که جوراب واریس پنجه بسته پوشیده شود. ولی حتما پزشک ایشان را ویزیت کند

  12. یوسف گفت:

    سلام. قیمت جوراب واریس که گذاشتید به روز هست؟

    1. محور پزشکی آسیا گفت:

      درود بر شما. بله

دیدگاهتان را بنویسید