آستین طبی ورزشی varimed ترکیه


بازوبند ادم لنفاوی تا مچ دست

آستین طبی بسکتبال ظرف چند سال گذشته به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است. امروزه بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای بسکتبال به طور مرتب، هنگام تمرین کردن و انجام مسابقات یا در دوران نقاهت از آستین طبی استفاده می‌کنند. پوشیدن آستین طبی بسکتبال که آستین پرتاب کنندگان نیز نامیده می‌شود، مزایای متعددی دارد. آستین طبی حتی برای بازیکنان ذخیره و تفریحی بسکتبال نیز مفید است. در ادامه مهم‌ترین مزایای آستین طبی بسکتبال را با هم مرور می‌کنیم.

مزایای استفاده از آستین های طبی برای عموم مردم بخصوص ورزشکاران بر هیچ کس پوشیده نیست. در این میان ورزشکارانی که به طور حرفه‌ای ورزش‌هایی همچون بسکتبال را دنبال می‌کنند بیشتر از دیگران می‌توانند از مزایای این آستین‌ها مانند گرم و نگه داشت عضله و ترمیم عضلات بهره‌مند شوند. همچنین این آستین‌ها از ایجاد تورم و آسیب در هنگام تمرین جلوگیی می‌کنند.

شرکت محور پزشکی آسیا به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز توزیع و فروش انواع آستین‌های طبی در ایران، آماده ارائه خدمات به هم میهنان عزیز می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش محصول می‌توانید با شماره‌ ی کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مزایا


فشار درمانی

شاخص‌ترین و واضح‌ترین علت پوشیدن آستین طبی بسکتبال خاصیت فشرده کنندگی آن است. بهره‌گیری از فشار درمانی از طریق پوشیدن آستین طبی هنگام ورزش کردن یا پس از آن فواید متعددی دارد. فشرده‌سازی عضلات بازو را در موقعیت صحیح و فرم مناسب نگه می‌دارد. کاهش ورم نیز یکی از فواید آستین طبی است که اگر پشت میزنشین باشید و پس از تمرین صبحگاهی تحرک کمی داشته باشید، بسیار به کمکتان خواهد آمد. اگر در این شرایط آستین طبی را پس از تمرین بپوشید، آستین عضلاتتان را تحت فشار قرار می‌دهد و مانع از ورم کردن آنها می‌شود. به علاوه چون گردش خون در بازوها، حتی در حالت بی‌حرکت افزایش می‌یابد، بدن سریع‌تر می‌تواند مواد زائد را جابجا و دفع کند و به این ترتیب دوران بهبود کوتاه‌تر می‌شود.

گرم نگه داشتن عضلات

اگرچه بسکتبال در فضای سرپوشیده بازی می‌شود، اما ممکن است دمای محیط  باعث آسیب دیدگی عضلات شود، به ویژه اگر عضلات را قبل از شروع بازی گرم نکرده باشید؛ و واقعیت این است که تعداد ورزشکارانی که قبل از بازی خود را گرم می‌کنند، انگشت‌شمار است. با این توصیف آستین طبی که عضلات را گرم می‌کند، احتمال آسیب دیدن عضلات را قبل و بعد از گرم کردن بدن کاهش می‌دهد. اکثر ما به صورت تفریحی و هر چند وقت یک بار بسکتبال بازی می‌کنیم؛ به همین دلیل دمای عضلات متغیر است. در این شرایط احتمال گرفتگی و کشیدگی عضلات بالا است. در نتیجه مطمئن باشید که اگر مبلغ اندکی را صرف خرید آستین طبی بسکتبال کنید؛ آستین طبی عضلات دوسر و سه سر را گرم نگه خواهد داشت و پس از آن که تعریق شروع شد، به تبخیر عرق و خنک کردن بازو کمک خواهد کرد.

محافظت

بسکتبال ورزش سنگین و پربرخوردی است که بدن را به شدت درگیر می‌کند. بسکتبال برخلاف فوتبال یا هاکی محافظ‌های متعددی ندارد که بتوانید هنگام مسابقه از آنها استفاده کنید. محافظ بازو و آرنج سنگین و حجیم است و حین بازی دردسرساز می‌شود. خوشبختانه در بعضی از آستین‌های طبی بسکتبال پد محافظ برای مراقبت از آرنج تعبیه شده است. با این توصیف با خرید آستین طبی بسکتبال با یک تیر چند نشان می‌زنید، این آستین هم خاصیت فشرده سازی دارد، هم بازو را گرم نگه می‌دارد و هم مانع از آسیب دیدن آرنج در اثر زمین خوردن یا برخورد به دیوار می‌شود.

مد روز

خوش تیپ و به روز بودن حق طبیعی بازیکنان خوش قد و قامت بسکتبال است؛ در این بین بسیاری از بازیکنان بکستبال روی بازوی خود خالکوبی‌هایی دارند که بهتر است در محیط‌های خانوادگی یا در تلویزیون دیده نشود. آستین طبی بلند بازیکنان بسیاری را از دریافت توبیخ انضباطی نجات داده است.

کلید واژه: آستین لنف ادم

دیدگاهتان را بنویسید