آستین طبی varimed ترکیه


astintebi

آستین طبی از مواد مختلفی تهیه می‌شود؛ بنابراین بهتر است قبل از خریداری آن درباره مزایا و ویژگی‌های هر جنس اطلاع حاصل کنید و مهم‌تر از آن مطمئن شوید که آیا جنس خاصی برایتان مضر است یا خیر. در ادامه مزایا و نقاط ضعف هر یک از جنس‌های آستین طبی را به اجمال بررسی می‌کنیم.

آستین های طبی دارای جنس های مختلفی می‌باشند که هر کدام ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خودشان مانند قابیلت کشسانی یا تنفس و دفع رطوبت را دارند. بسته به نوع استفاده شما از آستین‌های طبی جنس مناسب آستین  برای شما متفاوت خواهد بود. برای تعیین جنس آستین طبی مورد نظرتان باید با کارشناسان فروش و ارائه این محصولات مشورت کنید.

شرکت محور پزشکی آسیا به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز توزیع و فروش انواع آستین های طبی با جنس‌ها و طرح‌های مختلف در ایران، آماده ارائه خدمات به هم میهنان عزیز می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش محصول می‌توانید با شماره‌های کارشناسان ما تماس بگیرید.

جنس‌های مختلف آستین طبی


مواد زیر در تهیه آستین‌های طبی به کار برده می‌شود:

نایلون

astintebi1

نایلون اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین ماده‌ای است که در تهیه آستین طبی به کار برده می‌شود. مزیت نایلون نازک بودن الیاف آن است؛ به همین دلیل آستین‌های نایلونی انتخابی مناسب برای بیمارانی است که می‌خواهند پوشیدن آستین طبی از روی لباس آستین بلند‌شان معلوم نباشد. به علاوه نایلون بسیار بادوام است و آستین‌های نایلونی عمر طولانی دارند. اگرچه آستین نایلونی گران نیست، اما ضرورتی ندارد هر سه ماه یک بار آن را عوض کنید. به ویژه این که اکثر افراد چند جفت آستین طبی تهیه می‌کنند تا همیشه یک جفت آستین تمیز آماده داشته باشند.

اسپندکس

astintebi2

استفاده از اسپندکس (لاکرا) برای بافت آستین طبی فواید متعددی دارد. نخست این که لاکرا بیش از 500% از اندازه عادی خود کش می‌آید و پس از حذف نیروی کششی به اندازه اولیه برمی‌گردد. به همین دلیل آستین اسپاندکس شکل بازو را به خود می‌گیرد و دیگر نیازی به دوخت سفارشی آستین طبی نیست. اما دلیل این که آستین طبی 100 % از جنس اسپاندکس نیست، غیرقابل تنفس بودن آن است. اسپاندکس معمولاً رطوبت را نزدیک پوست نگه می‌دارد، این ویژگی برای آستینی که باید تمام طول روز پوشیده شود، مناسب نیست. بنابراین لاکرا با مواد دیگر ترکیب می‌شود.

نایلون/ لاکرا

astintebi3

برای این که آستین اسپندکس قابلیت تنفس پیدا کند، معمولاً اسپندکس با یک جنس دیگر، معمولاً نایلون ترکیب می‌شود. نسبت این ترکیب معمولاً 80 % نایلون و 20 % لاکرا است. مهم‌ترین مزیت ترکیب نایلون و اسپندکس این است که اسپندکس خاصیت ارتجاعی به آستین می‌دهد، خاصیتی که برای پوشیدن آستین بسیار مهم است؛ از طرفی نایلون خاصیت قابل تنفس بودن به آستین می‌دهد و کمک می‌کند تا آستین فشار مناسبی به بازو وارد کند. هم نایلون و هم لاکرا بادوام‌ و مقاوم هستند.

میکروفایبر

astintebi4

آستین طبی فشاری میکروفایبری جزء محصولات جدیدی است که مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته است. دلیل پرطرفدار بودن آستین میکروفایبری این است که میکروفایبر نیز مانند ابریشم کمتر از نایلون کش می‌آید و بنابراین برای کاربردهایی که به فشار بیشتری نیاز است، مناسب‌تر است. البته مهم‌ترین دلیل استفاده از میکروفایبر این است که پوشیدن آن بسیار راحت است و اگر برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، باعث ناراحتی نمی‌شود. اما نقطه ضعف اصلی آستین میکروفایبری این است که میکروفایبر حجیم‌تر از نایلون است و مخفی کردن آن زیر لباس چندان آسان نیست.

ابریشم

astintebi5

اگر مواد مصنوعی با پوست سازگار نباشد، می‌توانید آستین‌های تهیه شده از مواد طبیعی را انتخاب کنید. ابریشم پرکاربردترین ماده طبیعی است که در تهیه آستین طبی به کار برده می‌شود. ابریشم جنسی فوق‌العاده دارد که هرچند مانند نایلون بادوام نیست، اما بسیار نرم و انتخابی ایده‌آل برای پوست‌های حساس است. ابریشم به اندازه نایلون خاصیت کشسانی ندارد، بنابراین قدرت فشرده کنندگی آن بیشتر از نایلون است. به علاوه چون ابریشم کمتر از نایلون کش می‌آید، آستین ابریشمی طول عمر بیشتری از آستین نایلونی دارد. با این حال نقطه ضعف اصلی آن، مانند آستین میکروفایبری این است که آستین ابریشمی حجیم است و برای موقعیت‌هایی که می‌خواهید آن را زیر لباس مخفی کنید، مناسب نیست.

پشم

astintebi6

اگر هیچ یک از جنس‌های بالا با پوستتان سازگاری نداشت، می‌توانید آستین تهیه شده از پشم خالص یا ترکیب شده با مواد دیگر را امتحان کنید؛ البته پیدا کردن آستین پشمی قدری دشوار است. ناگفته نماند که آستین پشمی خالص بیشتر برای گرم کردن به کار برده می‌شود تا فشرده کردن، و آستین پشمی به اندازه بقیه جنس‌ها نیروی فشاری لازم را به بازو وارد نمی‌کند. پشم غالباً به دلیل جذب رطوبت بالا با دیگر مواد مورد استفاده در تهیه آستین طبی ترکیب می‌شود.

اکنون که اطلاعات بیشتری درباره مزایا و معایب هر یک از جنس‌های آستین طبی دارید، بهتر می‌توانید آستین طبی مناسب را خریداری کنید.

کلید واژه : آستین و دستکش لنف ادم

دیدگاهتان را بنویسید