کاهش اثرات دیابت در اثر چاقی


diabetchaghi

دلیل ارتباط بین چاقی و دیابت این است که اکثریت قریب به اتفاق افراد دیابتی دارای اضافه وزن هستند. علت این ارتباط این است که افرادی که اضافه وزن دارند این طور هستند زیرا آنها انتخاب‌های غذایی بدی داشته‌اند. به جای مصرف یک ترکیب سالم از میوه‌ها، سبزیجات، فیبر و پروتئین، آنها چیزهای اشتباه زیادی مصرف می‌کنند. این افراد همچنین بیش از حد غذا می‌خورند. هنگامی که سطح فعالیت کافی برای سوختن این کالری‌های اضافی را نداشته باشید، کالری‌ها به چربی تبدیل می‌شوند و حتی ممکن است منجر به مشکلات پیچیده‌تری شود.

چربی باعث می‌شود که بدن به دلیل آزاد شدن یک پروتئین خاص به انسولین حساس شود. این به این معنی است که برای حفظ سطح گلوکز در یک فرد با وزن زیاد در طول روز نسبت به یک فرد لاغر انسولین بیشتری مورد نیاز است. در واکنش به این موضوع، لوزالمعده تنها می‌تواند برای جبران این مشکل یک کار انجام دهد که آن هم تولید انسولین بیشتر است.

افراد چاقی که به دیابت مبتلا می‌شوند، در پاهای خود احساس درد و سنگینی می‌کنند، هم چنین میزان بالای قند و وزن اضافی، بیماران مبتلا به دیابت و اضافه وزن را دچار زخم پا می‌نماید. برای رفع این مشکل اغلب متخصصان استفاده از جوراب‌های دیابت و کفی‌های طبی دیابت را پیشنهاد می‌کنند. زیرا این تجهیزات با بهبود گردش خون در پاها و کاهش فشار وارده ناشی از اضافه وزن بر قسمت‌های پایینی پا از ایجاد زخم‌ها و دیگر مشکلات پاها جلوگیری می‌کنند.

شرکت محور پزشکی آسیا با داشتن دانش و تخصص کافی در ارائه‌ی مشاوره و فروش جوراب‌ها و کفی‌های دیابت آماده‌ی ارائه ی هر گونه خدمات به شما هم‌میهنان عزیز می‌باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش محصول با شماره‌های ما تماس حاصل فرمایید.

جوراب فشاری دیابت


diabetchaghi1

جوراب‌ دیابتی ویژه طراحی شده به ارتقاء سلامت پا و ساق پای افراد دیابتی کمک می‌کند. جوراب‌ها برای افراد مبتلا به دیابت دارای ویژگی فشار ملایم درجه بندی شده برای بهبود گردش خون در پاها هستند. جوراب‌های دیابت با ساخت یکپارچه بافته شده‌اند. کفی‌های پای نرم از تاول‌ها جلوگیری کرده و حفاظت بیشتری برای پا فراهم می‌کنند.

این جوراب‌های مخصوص به شکلی بافته شده‌اند که بدون اینکه فشار زیادی وارد کنند اندازه‌ی پا باشند. آخرین و مهم‌ترین مورد اینکه جوراب‌های دیابتی دارای الیاف بسیار ماندگار ضد میکروبی و جذب کننده رطوبت هستند که به پیشگیری از تحریک یا ساییدگی پوست کمک می‌کنند. جوراب‌های فشاری دیابت به طور کلی میزان فشرده سازی متوسط 10 تا 15 میلی‌متر جیوه را فراهم می‌کند.

جوراب‌های فشاری با میزان فشرده سازی بیشتر از ۲۰ میلی‌متر جیوه باید تحت نظارت یک متخصص تجویز شوند. همواره بهتر است پیش از ایجاد هر گونه تغییری که بر روی سلامتی‌تان تاثیر می‌گذارد نگرانی‌های خود را با یک متخصص پزشکی در میان بگذارید.

چطور جوراب‌های فشاری کمک می‌کنند؟

جوراب فشاری دیابت به ویژه طراحی و ساخته شده از پارچه‌های بسیار نرم است که پوست را تحریک نخواهد کرد. آنها به طور ایده‌آل برای کمک به اعصاب آسیب دیده در پاها (نوروپاتی دیابتی) مناسب هستند و فشاری مطلوب برای ناحیه پا به منظور کنترل تورم (آماس) فراهم می‌کنند. جوراب‌های فشاری برای دیابت معمولاً بدون لاتکس بوده و با الیاف بسیار با کیفیت لیکرا با مقاومت زیاد در برابر فرسودگی تهیه می‌شوند.

جوراب‌های فشاری می‌تواند برای بیماران دیابتی مفید باشد تا ترجیحا از تورم جلوگیری شده یا حداقل آن را کاهش دهد. تورم در فرایند بهبود زخم‌ها خلل ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث ناراحتی قابل توجه در افراد مبتلا به دیابت شود. با اینکه جوراب شلواری ممکن است برای موارد جزئی تورم کافی باشد، اما بیماران با تورم گسترده‌تر یا حتی زخم‌ پای دیابتی ممکن است نیاز به جوراب‌های فشاری تجویز شده توسط پزشک داشته باشند.

کفی‌های کفش


diabetchaghi2

بنابر توصیه پزشکان، مبتلایان به دیابت و اضافه وزن برای جلوگیری و پیشرفت زخم‌های دیابتی که منجر به قطع شدن و عفونت پا می‌شوند، باید همواره از کفی‌ طبی مخصوص دیابت استفاده نمایند.

کفی‌ها می‌توانند از بسیاری جهات به پی آسیبی دیابتی کمک کنند:

  • دیابتی‌ها با نوروپاتی معمولا نمی‌توانند فشار بالا، سایش و فشار روی کف پاهایشان احساس کنند، که اغلب منجر به تاول و سایر زخم‌های باز می‌شود که خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد. کفی‌ دیابتی به منظور کاهش خطر صدمه به کف پا حالت انعطاف‌پذیری می‌دهد.
  • نوروپاتی دیابتی ممکن است موجب ضعف عضلات کوچک در پا شده و باعث ایجاد بدشکلی انگشتان پا شود، به خصوص اگر پا در حین پیاده‌روی ناپایدار باشد، برای مثال پای بیش از حد بداخل گردانده (صاف). کفی‌هایی که به طور صحیح از پا پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند به جلوگیری از انگشتان چکشی، انگشتان چنگالی و سایر تغییر شکل‌های مفاصل کمک کند.
  • فقدان حس در کف پا می‌تواند منجر به ناپایداری بدن و افتادن شود. کفی‌های مناسب بخصوص کفی‌هایی که دور پاشنه‌ی پا را می‌گیرند، قوس پا را پشتیبانی کرده و فشار (معمولاً تنها در زیر جلوی پا و پاشنه پا) را در کل کف پا پخش می‌کنند، ممکن است باعث بهبود پایداری بدن شده و خطر افتادن را کاهش دهند.

ماساژ


ماساژ یکی از سریع‌ترین درمان‌های مکمل در حال رشد در جهان است. سال‌ها پیش این یک درمان بهداشتی استاندارد بوده است، بنابراین یک عمل قدیمی است.

بیماران دیابتی به طور پایدار نیاز به ماساژ برای کاهش درد و بهبود جریان خون دارند. ماساژ به تسکین گرفتگی عضلات و درد کف پا و ساق پا کمک می‌کند.

ماساژ گردش خون را در پا افزایش می‌دهد. فشار از طریق ماساژ به افزایش کشسانی شریان و در نتیجه افزایش گردش خون به پا کمک می‌کند. اگر ماساژ پا را با یک ماساژ کامل بدن ترکیب کنید، سطح قند خون شما عادی خواهد شد. کودکانی که ماساژ کامل بدن گرفته‌اند سطح گلوکزشان تا سطوح مناسبی کاهش یافته است. ماساژ به کاهش افسردگی و اضطراب در میان شرکت کنندگان نیز کمک می‌کند. واضح است که ماساژ برای شما مفید است به خصوص اگر دیابت دارید. افرادی که ماساژ دریافت کرده‌اند میزان جذب انسولین بهتری نسبت به دیگر افرادی که ماساژ نگرفته‌اند دارند. ماساژ محل تزریق بسیار مفید است، و در عرض 45 دقیقه، تفاوت در میزان سطح گلوکز قابل توجه‌تر است.

رژیم مناسب


رژیم

حفظ وزن سالم برای همه مهم است، اما اگر شما دیابت دارید، اضافه وزن ممکن است کنترل سطح قند خون را سخت کند و خطر ابتلا به درد پا و زخم را افزایش دهد. از دست دادن وزن می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت چالش برانگیز باشد.

مصرف غذاهای سالم هنگام تلاش برای کاهش وزن برای هر شخصی مهم است،‌ اما در صورتی که فرد دیابت داشته باشد انتخاب رژیم غذایی نادرست می‌تواند به سلامتی او آسیب بزند. باید از مصرف قرص‌های کاهش وزن و رژیم‌های غذایی گرسنگی اجتناب شود، اما بسیاری از رژیم‌های محبوب وجود دارد که ممکن است سودمند باشند.

دیدگاهتان را بنویسید