پماد بواسیر یا آنتی هموروئید


پماد بواسیر

پماد بواسیر یا آنتی هموروئید

خوب است بدانید که اگر در اثر بواسیر دچار خارش و سوزش شده‌اید، داروهایی برای درمان این عارضه وجود دارند که نیازی به نسخه‌ی پزشک نخواهند داشت. یکی از رایج‌ترین راه‌های رهایی از همورویید، پماد هموروئید است که التهاب را تسکین داده و دیگر علائم این عارضه مثل خارش و سوزش را نیز کمتر می‌کند. پمادهای بواسیر معمولاً از موادی ساخته شده‌اند که رگ‌های خونی ملتهب را تنگ کرده و به تسکین التهاب و از بین بردن ناراحتی‌ها کمک می‌کند. یکی از این مواد که به‌طور رایج در ساخت پمادهای همورویید مورد استفاده قرار می‌گیرد، فنیل آفرین نام دارد. دیگر پمادهای بواسیر دارای دارویی به نام پراموکسین هستند که به‌طور مستقیم بر روی درد تأثیر می‌گذارد.

بواسیر یا شقاق از جمله بیماری‌هایی است که اگر دیر اقدام به درمان آن شود بسیار وخیم شده و حتی می‌تواند منجر به بیماری‌های پیچیده‌تری شوند. اما خوشبختانه درمان و پیشگیری از آن بسیار آسان بوده و در نظر پزشکان بهترین راه برای درمان اولیه‌ی بواسیر و کاهش درد آن استفاده از پمادهای آنتی همورویید یا پماد بواسیر می‌باشد. این پمادها با کاهش التهاب رگ‌های مقعد سبب تسکین درد می‌شوند به ‌علاوه این پمادها تأثیر طولانی ‌مدت به‌اندازه‌ی چند ساعت دارند و استعمال آن‌ها بسیار راحت و ساده است.

شرکت محور پزشکی آسیا به‌ عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز ارائه و فروش پماد و کرم‌های بهداشتی در ایران، آماده ارائه‌ی انواع خدمات به هم‌میهنان  گرامی می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌های کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع پماد آنتی همورویید


پماد نیتروگلیسیرین

نیتروگلیسیرین یکی از ترکیباتی نیترووازودیلاتور به شمار می‌رود. زمانی که این ترکیب جذب بدن می‌شود، نیتریک اکسید یا NO آزاد کرده که یک عامل گشاد کننده (وازودیلاتور) رگ‌ها بوده و باعث تسکین درد می‌شود.

نیتریک اکسید سبب گشاد شدن رگ‌های خونی تغذیه کننده‌ی عضلات صاف غشای مقعد می‌شود. بدین ترتیب، این ماده گردش خون طبیعی را به این منطقه باز می‌گرداند. نیتروگلیسیرین با بازیابی گردش خون طبیعی، سرعت بهبودی در منطقه‌ی بواسیر را نیز افزایش می‌دهد.

پماد نیتروگلیسیرین در درمان بواسیر مؤثر است. زمانی که این پماد بر روی همورویید دردناک استعمال شود به تسکین درد، سوزش و ناراحتی کمک می‌کند.

پماد نیتروگلیسیرین حاوی نیتروگلیسیرین بوده که عضو خانواده‌ی نیترات‌ها است. درصورتی‌که از محدودکننده‌های تیپ 5 فسفودی استراز (سیلدنافیل، تادالافیل یا واردنافیل) استفاده می‌کنید از مصرف پماد هموروئید نیتروگلیسیرین خودداری کنید.

همچنین نباید این پماد را همراه با سالیسیلات‌ها (مثل آسپرین) مصرف کنید چرا که ممکن است عوارض جانبی نیتروگلیسیرین را افزایش دهند.

پماد مشک

پماد مشک بواسیر دارویی است که حاوی هفت گیاه دارویی سنتی است: مشک، بزوار مصنوعی، گلابی، بورنول، کهربا، کالامین و بوراکس.

این پماد تمامی سموم را از ناحیه‌ی مقعد خارج کرده و پس از پاک‌سازی بافت پوسیده شده، تولید بافت جدید را تحریک می‌کند. این پماد باعث تسکین تورم بافت‌ها و کاهش درد می‌شود. این پماد پوست خشک اطراف مقعد را نیز روان کرده و باعث کاهش درد به هنگام اجابت مزاج می‌شود.

پماد لیدوکایین

لیدوکایین یک بی‌حس‌کننده‌ی موضعی است که برای تسکین درد ناشی از بواسیر به کار می‌رود. این ماده با مسدود کردن کانال‌های سدیمی در درون غشای سلول‌های عصبی کار می‌کند. بدین ترتیب، با مسدود شدن راه انتقال پیام‌های عصبی درد قبل از رسیدن آن‌ها به دستگاه عصبی مرکزی، درد به سرعت تسکین پیدا می‌کند.

لیدوکایین ناحیه‌ی اطراف بواسیر را بی حس می‌کند که می‌تواند برای افرادی که درد زیادی داشته، افرادی که بواسیر به آن‌ها اجازه‌ی نشستن نداده و یا افرادی که بواسیر آن‌ها نسبت به کوچک‌ترین لمس حساس بوده مفید باشد.

پماد لیدوکایین با توقف ارسال پیام‌های درد توسط اعصاب به‌طرف مغز، باعث بهبودی همورویید می‌شود. این پماد به کاهش درد به هنگام اجابت مزاج نیز کمک می‌کند. این پماد حاوی مواد ضدالتهاب بوده و با اثر بر روی ناحیه‌ی مقعد باعث کاهش درد و ناراحتی می‌شود.

اگر به داروهای بی‌حسی موضعی حساسیت دارید نباید از این پماد استفاده کنید. همچنین اگر باردار بوده و یا برنامه‌ای برای باردار شدن دارید باید قبل از استفاده از این پماد با پزشک خود مشورت کنید.

مرطوب کننده‌های محافظتی

پمادهای همورویید دارای موادی هستند که منطقه‌ی ملتهب را مرطوب کرده و از آن محافظت می‌کنند. برخی از رایج‌ترین این مواد عبارت‌اند از لانولین و گلیسرین. لانولین و گلیسرین یک پوشش آرام‌بخش و محافظ بر روی بواسیر تشکیل می‌دهند که علاوه بر مرطوب کردن ناحیه، از آن محافظت می‌کنند. این ترکیب همچنین می‌تواند باعث کاهش خارش و سوزش شده و اجابت مزاج را راحت‌تر کند. پمادهای بواسیر هم برای درمان بواسیر داخلی و هم بواسیر خارجی طراحی شده‌اند. پمادهای هموروئید تنها یکی از راه‌های تسکین ناراحتی‌های بواسیر بوده و گزینه‌های دیگری ازجمله کرم هموروئید، دستمال و شیاف هم وجود دارند.

چگونه از پماد همورویید استفاده کنیم؟


  • تمامی دستورالعمل‌های نوشته شده بر روی جعبه را رعایت کنید. اگر در مورد هر قسمت از اطلاعات روی جعبه شک دارید می‌توانید با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
  • قبل از استفاده، منطقه را با استفاده از آب و صابون گرم تمیز کرده و آن را خشک کنید.
  • در پماد را باز کرده و نازل مخصوص را به آن متصل کنید. مقدار کمی از پماد را از نازل خارج کرده و سپس آن را به ‌آرامی وارد مقعد کنید و سپس به ‌آرامی پماد را فشار دهید تا مقدار کمی از آن خارج شود. پس از آن مقداری از پماد را نیز به خارج از مقعد خود بمالید.
  • پس از هر بار استفاده، نازل را به‌خوبی تمیز کرده و در آن را ببندید.
  • دوز استفاده از این داروها به وضعیت شما و میزان پاسخ بدن به دارو بستگی خواهد داشت. از این پمادها بیشتر از مقدار توصیه شده استفاده نکنید.
  • اگر علائم شما ظرف مدت 7 روز بهبودی پیدا نکرده و یا خونریزی و درد شما بدتر شد و یا درصورتی‌که فکر می‌کنید به یک عارضه‌ی جدی مبتلا هستید به پزشک مراجعه کنید.

فرم طولانی اثر دارو


به دنبال تسکین طولانی‌مدت علائم خود هستید؟ برخی از پمادهای شقاق و هموروئید می‌توانند علائم این عارضه را تا 8 ساعت ساکت کنند. این پماد را یک بار استفاده کرده و بدون نگرانی از خارش و ناراحتی‌های همورویید در طول روز به فعالیت‌های خود بپردازید. پمادهای قدرتمند هموروئید برای مبارزه با علائم سرسخت بواسیر ساخته شده‌اند. عامل فعال در این پمادها، فرم موضعی بنزوکایین می‌باشد. بنزوکایین ماده‌ای است که از آن بر روی سطح پوست به‌منظور تسکین درد و خارش به دلیل عارضه‌های پوستی استفاده می‌شود. زمانی که از بنزوکایین استفاده می‌کنید، تنها آن را به صورت خارجی و طبق دستورات و توصیه‌های پزشک مورد استفاده قرار دهید.

علائم همورویید چه زمانی ماندگار می‌شوند؟


پمادهای همورویید که نیازی به تجویز پزشک ندارند، معمولاً سوزش و ناراحتی‌های خفیف مقعد به دلیل بواسیر را هدف داده و آن‌ها را تسکین می‌دهند. اگر این علائم در شما ساکت نشده و یا ماندگاری زیادی دارند به پزشک مراجعه کنید. همچنین درصورتی‌که در مقعد شما خونریزی دیده شده و یا مطمئن نیستید که علائم مشاهده شده به دلیل همورویید هستند، به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی


پمادهای بواسیر جزو رایج‌ترین روش‌های درمانی توصیه شده توسط پزشکان برای تسکین علائم بواسیر خفیف می‌باشند. عوارض جانبی ناشی از این محصولات نادر بوده ولی بااین‌حال احتمال واکنش آلرژیک بدن نسبت به یک یا چند ماده از مواد موجود در پماد بواسیر وجود خواهد داشت.

قیمت


قیمت پمادهای آنتی همورویید یا پمادهای بواسیر بسته به نوع و حجم آن متفاوت است. اما در مقایسه با دیگر روش‌های درمان بواسیر مانند جراحی به قیمت کمتری دارند و بسیار به‌صرفه می‌باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و خرید پمادهای آنتی همورویید یا پماد بواسیر می‌توانید از طریق شماره‌های  کارشناسان ما درشرکت محور پزشکی آسیا تماس حاصل نمایید.

مرتبط: قیمت پماد آنتی هموروئید خارجی، پماد آنتی هموروئید برای کودکان، داروی گیاهی بواسیر، پماد آنتی هموروئید در شیردهی، عکس بواسیر خارجی

دیدگاهتان را بنویسید