tebi

آستین‌ها یا بازوبندهای طبی با هدف تحت فشار قرار دادن رگ‌های خونی و در نتیجه با فشار باز شدن آنها طراحی می‌شوند. به این ترتیب خون اکسیژن‌دار بیشتری به عضلات فشرده شده می‌رسد و ضربان قلب کمتر می‌شود. بیش از 60 سال است که از آستین طبی استفاده می‌شود و این محصول در اصل برای درمان اختلال‌های عروقی مانند ترومبوز طراحی شد.

لیست انواع آستین‌های طبی

آستین‌ها یا بازوبندهای طبی توصیه و تجویز اکثر پزشکان و جراحان پس از عمل‌های جراحی سنگین مثل عمل درمان سرطان سینه برای جلوگیری از تورم دست و مشکلات بعدی می‌باشد. این آستین‌های طبی همچنین برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی به بازو حتی مچ دست بخصوص در ورزشکاران کاربرد زیادی دارند. شرکت محور پزشکی آسیا به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز توزیع و فروش انواع آستین‌های طبی در ایران، آماده ارائه‌ی خدمات به خریداران عزیز می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش محصول می‌توانید با شماره‌های ما تماس بگیرید.

بازوبند طبی چیست؟


آستین طبی پوشش فشرده کننده‌ای با خاصیت کشسانی (کشی) است که عضو مربوطه را تحت فشار قرار می‌دهد. آستین طبی عموماً برای رفع ورم بازو در اثر ورزش کردن یا با هدف درمان به کار برده می‌شود. بیمار آستین را از دست رد می‌کند و روی بازو بالا می‌کشد. آستین طبی باید در طول روز پوشیده شود و هنگام خوابیدن درآورده شود. آستین طبی از نظر شدت اعمال فشار، معمولاً در بازه 40 ـ 20 میلی متر جیوه درجه‌بندی می‌شود. بازوبند طبی با بالاترین شدت فشار باید با تجویز پزشک استفاده شود، اما بازوبندهایی با فشار کمتر را می‌توان بدون نسخه از داروخانه تهیه کرد.

مزایای بازوبند طبی


استفاده از بازوبند طبی مزایای متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود گردش خون به منظور پیشگیری از ورم یا ادم پس از جراحی، به ویژه جراحی سرطان سینه
  • تسریع بهبود پس از آسیب‌دیدگی در ورزش‌هایی مانند بسکتبال
  • کاهش احتمال پارگی و لرزش عضلانی هنگام ورزش کردن
  • کاهش ورم و لنف ادم
  • گرم شدن بیشتر هنگام ورزش کردن
  • محافظت از پوست در برابر آفتاب هنگام ورزش کردن در فضای باز
  • کاهش غلظت لاکتات هنگام ورزش کردن شدید
  • کاهش ناراحتی و درد عضلانی در روزهای پس از انجام ورزش‌های سنگین

آستین طبی به چه افرادی توصیه می‌شود؟


بسیاری از افردی که بازوبند طبی تهیه کرده‌اند، معتقدند که پرداخت این مبلغ کاملاً ارزش برخورداری از این سطح راحتی را دارد. آستین طبی برای دو گروه، یعنی ورزشکاران و بیماران، بسیار مفید است. بازوبندهای طبی خاصی برای رفع نیازهای هر یک از این دو گروه طراحی می‌شود.

انواع آستین طبی


آستین‌های طبی مختلفی وجود دارد که بعضی برای ورزش کردن و شماری با اهداف درمانی طراحی شده‌اند. بعضی از این بازوبندها فشار یکسانی را در تمام طول خود وارد می‌کنند، حال آن که فشار ناشی از بازوبندهای مدرج در طول آن متفاوت است. برای مثال فشار بازوبند مدرج در نزدیکی مچ دست بیشتر است و با بالا رفتن به سمت بازو به تدریج کمتر می‌شود. آستین طبی را مطابق با نیاز و شرایط خود انتخاب کنید. آستین طبی در رنگ‌های گوناگون و تون‌های پوستی مختلف در بازار وجود دارد.

بازوبند مخصوص ورزشکاران

tebi3

شرکت کنندگان در مسابقات سه گانه، ماراتون و دیگر مسابقات استقامتی معمولاً از آستین طبی برای تسریع دوران بهبود استفاده می‌کنند. دست و پا پس از یک تمرین طولانی یا دوی استقامت متورم می‌شود. در این شرایط پوشیدن بازوبند به کاهش ورم پس از ورزش و سریع‌تر بهبود یافتن عضله کمک می‌کند. به علاوه پژوهش‌های علمی نشان داده است که پوشیدن بازوبند طبی ناراحتی و درد عضلانی در روزهای پس از تمرین‌های سخت را کاهش می‌دهد.

حین ورزش کردن نیز می‌توان از بازوبند فشاری استفاده کرد؛ ورزشکاران می‌توانند با پوشیدن بازوبند عضلات بازوهای خود را در طول ورزش و تمرین‌های متوسط تا سنگین درازمدت گرم‌تر نگه دارند و سایش بین فیبرهای عضلانی را کاهش دهند تا التهاب کمتری تولید شود. به علاوه پژوهش‌ها نشان داده است که بازوبند میزان لاکتات خون را هنگام ورزش‌های سنگین کاهش می‌دهد و به این ترتیب بهبودی سریع‌تر حاصل می‌شود. همچنین اگر ورزش مدتی طولانی در فضای باز انجام شود، بازوبند در برابر آفتاب از پوست محافظت می‌کند.

بازوبند طبی

tebiه

بازوبند طبی یا آستین لنف ادم با هدف پیشگیری و یا کاهش ورم و افزایش گردش خون به کار برده می‌شود. لنف ادم یا ورم دست و پا اختلالی است که در اثر آن بدن نمی‌تواند مایعات غیرخونی را از اعضاء بدن دور کند. این وضعیت پی‌آمد آسیب دیدن یا برداشتن غدد لنفاوی و مجاری تخلیه مرتبط با آنها است. استفاده از آستین‌های طبی لنف ادم درمانی متداول برای کاهش ورم است.

پس از جراحی زیبایی بازو (براکیوپلاستی) و دیگر جراحی‌های زیبایی نیز آستین طبی برای تسریع گردش خون و زدودن مایعات مضر از بدن به کار برده می‌شود.

پوشیدن بازوبند طبی برای افراد مبتلا به بیماری‌های گردش خون مانند سندرم رینود نیز مفید است؛ چون بازوبند عروق محیطی را تحت فشار قرار می‌دهد و خون با فشار به سمت کانال‌های باریک‌تر در راه بازگشت به قلب رانده می‌شود. به این ترتیب فشار شریان افزایش می‌یابد، خون بیشتری به قلب بازمی‌گردد و خون کمتری در دست باقی می‌ماند.

در صورت ابتلا به بیماری‌های التهابی مفصل (آرتریت) یا تاندون (تاندونیت) نیز پوشیدن بازوبند طبی توصیه می‌شود. آستین طبی درد ناشی از حرکت مفصل را کاهش می‌دهد. فایده ثانویه بازوبند طبی این است که عضلات مرتبط با مفصل دردناک را گرم‌تر نگه می‌دارد و درد مچ دست را کاهش می‌دهد.

راهنمای استفاده از بازوبند طبی


دلیل استفاده از بازوبند طبی هر چه که باشد، برای این که بازوبند دوام داشته باشد و فشار لازم را وارد کند، باید از آن مراقبت کنید. پس از استفاده از بازوبند طبی، به ویژه برای مدتی طولانی، بازوبند کشیده می‌شود، این کشش و تغییر شکل روی آرنج و اطراف آن بیشتر مشهود است. علاوه بر این که بازوبند در اثر پوشیدن کشیده می‌شود، املاح و چربی‌های پوست نیز در فیبرهای آستین جمع می‌شود. اگر این فراورده‌های جانبی تعریق از روی بازوبند پاک نشود، بازوبند به مرور پوسیده می‌شود. بنابراین بازوبند را به طور مرتب بشویید تا آن را در بهترین وضعیت نگه دارید.

انتظار می‌رود بازوبند طبی که هر روز پوشیده می‌شود، 6 ماه دوام داشته باشد، البته اگر فقط هنگام ورزش کردن از بازوبند استفاده شود یا ساعات کمتری در طول روز پوشیده شود، طول عمر آن بیشتر خواهد شد. اگر چند جفت بازوبند داشته باشید و به نوبت از آنها استفاده کنید، به گونه‌ای که هر کدام را یک روز در میان یا دو روز در میان بپوشید، طول عمر بازوبند بیشتر نیز خواهید شد؛ چون خاصیت ارتجاعی الیاف بازوبند آن را در فاصله‌ی بین دو نوبت، به شکل و اندازه اولیه برمی‌گرداند.

مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای بادوام‌تر کردن بازوبند طبی انجام دهید، این است که آن را هر روز بشویید یا اگر به طور روزانه استفاده نمی‌کنید، پس از هر بار پوشیدن بشویید. هر یک از تهیه کنندگان آستین‌های طبی توصیه‌های خاصی را درباره روش شستشو و نگهداری از بازوبند دارد و باید از این دستورات پیروی کنید. در ادامه راهنمایی کلی را برای مراقبت از آستین طبی می‌آوریم.

شستن بازوبند طبی

بازوبند طبی را می‌توانید با دست یا ماشین لباسشویی بشویید. در هر دو حالت باید از شوینده ملایم استفاده کنید. شوینده باید بدون سفید کننده و کلر باشد. استفاده از شوینده‌های حاوی نرم کننده و سفید کننده الیاف طول عمر آستین طبی را کاهش می‌دهد. دمای آب باید در بازه مشخصی، بین 31 تا 40 درجه سانتیگراد نگه داشته شود. اگر آستین طبی را در توری مخصوص بگذارید، محفوظ‌‌تر می‌ماند. ماشین لباسشویی را روی دور ملایم تنظیم کنید.  برای شستن آستین طبی با دست به روش زیر عمل کنید:

  • سینک یا لگن را با آب پر کنید.
  • آستین طبی را در آب بیاندازید.
  • مقدار کمی شوینده اضافه کنید.
  • بگذارید آستین مدتی خیس بخورد.
  • بدون این که آستین را بکشید، الیاف آستین را به آرامی روی هم بمالید.
  • لگن را خالی و دوباره پر کنید، آستین را آب بکشید و الیاف آن را با ملایمت روی هم بمالید تا املاح و چربی‌ها شسته شود. یک بار دیگر لگن را خالی و پر کنید و آستین را آب بکشید.
  • آستین طبی را به روش زیر خشک کنید.

خشک کردن

آستین طبی را می‌توانید در خشک‌کن یا در هوای آزاد خشک کنید. اگر خشک‌کن استفاده می‌کنید، مراقب باشید حرارت به کار نبرید. اول آستین را پشت و رو کنید و سپس آن را داخل خشک‌کن در دمای پایین بچرخانید.

برای خشک کردن آستین طبی در فضای باز آن را روی حوله بیاندازید. برای سریع‌تر خشک شدن آستین کافی است آن را در داخل حوله بپیچید و حوله را به آرامی بچلانید، سپس حوله را باز کنید و بگذارید آستین خشک شود. آستین را فشار ندهید تا آب اضافی آن گرفته شود، چون با این کار آستین کش می‌آید. اگر می‌خواهید آستین را روی بند رخت بیاندازید، حتماً بین آن و بند حوله بگذارید تا تغییر شکل ندهد. آستین را آویزان نکنید تا خشک شود، چون آستین خیس سنگین‌تر است و اگر آن را آویزان کنید، کشیده می‌شود. همچنین آستین را زیر آفتاب خشک نکنید، چون نور ماوراء بنفش به الیاف آن آسیب می‌زند و خاصیت فشرده کنندگی آستین به مرور کمتر می‌شود.

هزینه


قیمت انواع آستین‌های طبی بسته به نوع آن متفاوت می‌باشد. ارزشیابی قیمت معمولا بر اساس جنس الیاف به کار رفته در آستین و همینطور اندازه و سایز مورد نیاز خریدار انجام می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت آستین‌های طبی می‌توانید از طریق شماره‌های کارشناسان ما تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “آستین ها یا بازوبند های طبی: انواع و قیمت

  1. اسلامی گفت:

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید