انواع کفش طبی ارتوپدی سفارشی؛ درمان اختلالات خفیف تا شدید پا

کفش طبی

کفش طبی | محور پزشکی آسیا

کفش‌های زیبا، اما ناراحت کننده مسئول پیشرفت بیماری‌های ستون فقرات هستند، چرا که هر اینچ پاشنه میزان وزن وارد شده به پا را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. پاشنه بلند ابتدا باعث خستگی پا و سپس بروز عواقب جدی‌تری از قبیل تغییر شکل پا، مشکلات مفصلی، آرتریت و آرتروز، و نیز برخی بیماری‌های اندام‌های داخلی می‌گردد.

در کفش‌های ارتوپدی و طبی مفاصل از لحاظ آناتومیکی در موقعیتی صحیح قرار می‌گیرند و در طی راه رفتن، این کفش‌ها زمینه مناسبی جهت جلوگیری از سایش زودرس مفاصل را فراهم می‌کنند. با توجه به اصلاح وزن، گام‌ها و موقعیت قرار گیری پا نیز اصلاح می‌گردند. این دستگاه‌های پزشکی سفارشی از یک تصویر اسکن شده لیزری در حالی که پا در بهترین موقعیت عملکردی خود قرار دارد، ساخته شده‌اند. کفش‌های طبی ممکن است به عنوان یک جایگزین برای عمل جراحی یا برای استفاده پس از جراحی برای کمک به حفظ تراز مناسب پا تجویز شوند.

بسیاری از علائم، از قبیل کمردرد و خستگی عمومی و مشکلات دردناک پا مانند کالوس و بونیون (میخچه) و انگشتان چکشی می‌توانند به طور مستقیم با قوس‌های از بین رفته یا افتاده در پا مرتبط باشند. تجویز کفش‌های طبی پا به منظور کاهش یا تسکین این ناراحتی‌ها با حمایت از پا و بازگرداندن مناسب تراز مفصل داخل پا انجام می‌گیرد.
شرکت محور پزشکی آسیا به عنوان یکی از تخصصی‌ترین و با تجربه‌ترین مراکز توزیع و فروش انواع کفی و کفش‌های طبی است.

کارشناسان ما اطمینان حاصل خواهند کرد که شما درمان مناسب را دریافت خواهید کرد. متخصصین ما موفق به تجویز و تنظیم کفش‌های طبی متناسب با انواع پا و صدمات شده‌اند. انواع مختلفی از کفش‌های ارتوپدی و طبی جهت تجویز بسته به شرایط و فعالیت شما در دسترس هستند. برای آگاهی بیشتر در مورد کفی و کفش طبی می‌توانید با شماره‌های 02188991471 الی 4 ویا 09129638725 تماس حاصل فرمائید.

کفی کفش طبی چیست؟


کفی طبی

کفش های طبی حرکت بین قسمت جلویی و پشتی پا را کنترل می کنند و وزن و فشار وارده روی پا را به طور مساوی توزیع می نمایند. این کفش ها حرکت اضافه ای را که ممکن است در پاها اتفاق بیفتد، کاهش می دهند، همچنین می توانند به عنوان یک نیروی پیوسته عمل کنند که در هنگام وارد آمدن فشار نیروهای اعمال شده را جذب می کنند و می توانند مکان های دردناک و آسیب پذیر را تحت پوشش و حمایت قرار دهند. در عین حالی که همه افراد به کفش های طبی نیاز ندارند، این نوع کفش ها یک استراتژی درمان محافظه کارانه بسیار موفق برای برخی از انواع خاص شرایط پاها محسوب می شوند. کفش های طبی برای مشکلات مربوط به ناهنجاری های ساختاری مانند میخچه تا شرایطی مانند تاندونیت تیبیال خلفی، یک راه اقتصادی برای درمان درد و جلوگیری از آسیب های بیشتر می باشند.

کفش طبی سفارشی چگونه است؟


کفش طبی سفارشی

کفش طبی سفارشی یک وسیله طراحی شده برای تراز کردن پا و مچ پا و نزدیک کردن آن‌ها به مطلوب‌ترین موقعیت آناتومیکی است. کفش‌های طبی ظاهری شبیه به کفی دارند، اما در حقیقت تجهیزات پزشکی بیومکانیکی هستند که به صورت سفارشی ساخته شده‌اند تا شما بتوانید عدم تعادل خاص پای خود را اصلاح کنید. کاربرد کفش‌های طبی سفارشی برای پا بسیار شبیه به کاربرد عینک برای چشم است. این نوع کفش‌ها با تراز کردن مناسب پا موجب کاهش استرس و فشار روی بدن می‌شوند. بدنه‌های پلاستیکی کفش‌های طبی سفارشی کمک می‌کنند تا با تغییر مسیر و کاهش حرکت‌های خاص در طول چرخه گام برداشتن، تراز مناسب پا ایجاد گردد. کفی‌های طبی سفارشی به راحتی همانند یک کفی مناسب در داخل کفش‌های شما قرار می‌گیرند و این مزیت را دارند که دقیقاً بر اساس قالب پاهای شما ساخته شده‌اند.

انواع کفش طبی ارتوپدی

انواع مختلفی از کفش‌های طبی ارتوپدی وجود دارند. کفش‌های طبی ارتوپدی عمدتاً به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • کفش‌هایطبی ارتوپدی کاربردی برای اصلاح حرکت بیش از حد پا و جلوگیری از درد در زمان چرخاندن پا استفاده می‌شوند.
  • کفش‌هایطبی ارتوپدی قابل تنظیم برای توزیع وزن و دور کردن آن از ناحیه دردناک و آسیب دیده استفاده می‌شوند.

استفاده از کفی و کفش زنانه و مردانه چه مزایایی دارد؟ 


کفی و کفش‌های طبی شما برای بازگرداندن گام، وضعیت قرار گیری و جلوگیری از آسیب‌های زیادی که می‌تواند توسط شرایط پای شما ایجاد شوند، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. کفش‌های طبی ارتوپدی4   تا8  سال (بسته به نوع استفاده) دوام دارند و مانع بروز شرایطی از قبیل زانوی دونده‌ها و کمر درد می‌شوند. کفی و کفش‌های طبی یک روش بسیار مؤثر، با هزینه‌ای کارآمد، غیرتهاجمی و فوق العاده موفقیت آمیز هستند.

در چه بیماری‌هایی می توان از کفی و کفش‌ طبی استفاده کرد؟

می‌توان در صورت دارا بودن شرایط زیر از کفی و کفش‌های طبی و ارتوپدی استفاده کرد:

هنگامی که قوس مسطح عرضی پا نمی‌تواند شوک و وزن را جذب کند، در عوض، این وزن به مفصل لگن یا در موارد جدی‌تر، ستون فقرات فشار وارد می‌کند. وارد شدن وزن مداوم، شوک و اصطکاک منجر به فرسایش تدریجی دیسک بین مهره‌ای یا بدتر شدن مفاصل می‌شود. این امر، به نوبه خود، می‌تواند به مشکلات جدی دیگری از قبیل سردرد، درگیری عصب، بیماری دیسک دژنراتیو و بیماری‌های اندام‌های داخلی بدن منجر گردد. چنین عوارض جدی، حتی ممکن است به آسیب‌های دیگر از قبیل مسطح شدن کف پا منجر شوند که به ندرت به آن‌ها توجه می‌شود.

تعیین امکان استفاده از کفش‌های طبی


روند فیت کردن پا برای کفش‌های طبی شامل اسکن کردن پا در حالت خنثی و تجویز نسخه و ارسال این اطلاعات به آزمایشگاه‌های تخصصی تولید می‌باشد. نسخه صادر شده برای تولید کفش طبی شما به نوع پا، وضعیت یا آسیب و هدف مورد نظر بستگی دارد. پزشک شما کفش‌های طبی را بر اساس هدف موردنظر تجویز خواهد کرد و آن‌ها را برای فعالیت‌های خاص فیت می‌کند. پزشک مواد مورد استفاده، سفتی کفش و شکل پاشنه یا سر را بسته به هدف از استفاده کفش‌های طبی در نظر می‌گیرند.

سازگاری کفش‌های طبی


2 تا 3 هفته طول می‌کشد تا پاها بتوانند به کفش‌های طبی جدید عادت کنند و در این مدت این وسایل خود باعث ایجاد درد شدید یا درد در پاها، مچ پا، زانو و یا ناحیه لگن می‌شوند. چندین ماه طول می‌کشد تا ورزشکاران بتوانند به راحتی با کفش‌های طبی بدوند. نسبت به هرگونه درد در هفته‌های ابتدایی توجه لازم را داشته باشید زیرا تنظیمات کفش‌های طبی با تضمین آزمایشگاه تولید کننده‌ی آن‌ها تا زیر 6   ماه رایگان خواهد بود.

نکاتی در رابطه با استفاده از کفش طبی


کفی‌های طبی فقط مناسب کفش‌هایی هستند که در آنها قرار می‌گیرند، بنابراین مطمئن شوید که کفش‌های مناسب را می‌پوشید. باید توجه کنید که کفش‌های فرسوده عملکرد کفی‌های طبی را تحت الشعاع قرار می‌دهند و بدون در نظر گرفتن برند، مدل یا هزینه، باید بدانیم که هر کفشی برای قرار دادن کفی‌های طبی مناسب نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کفش‌های سازگار با کفی‌های ارتوپدی، با پزشک متخصص یا فروشگاه محلی خود مشورت کنید.

کفش‌ها و کفی‌ طبی فقط در هنگام استفاده مفید هستند، بنابراین توصیهمی‌شود که از آن‌ها به طور مداوم برای کاهش درد و بهبود وضعیت و هم ترازی خود استفاده کنید. بیشتر افرادی که از کفش‌ها و کفی‌های طبی استفاده می‌کنند از آن‌ها بسیار راضی هستند و در آن‌ها احساس راحتی می‌کنند. یک کفی طبی ارتوپدی را می‌توان در چند جفت کفش استفاده کرد. با این حال، بسیاری از بیماران بیش از یک جفت کفی طبی را برای استفاده در کفش‌ها و سبک‌های مختلف کفش خریداری می‌کنند.

انواع محصولات ارتوپدی پریم اسپانیا در محور پزشکی

چگونه از کفش های طبی خود مراقبت کنم؟


ماسه و خاک موجود در کفش‌ها، کفی‌های طبی را فرسوده کرده و عمر آن‌ها را کاهش می‌دهد. توصیه می‌شود که هر دو هفته یک بار کفی‌های طبی خود را با استفاده از صابون ملایم و آب ولرم شستشو دهید. از یک حوله کاغذی برای جذب سطوح رطوبت استفاده کرده و پیش از قرار دادن مجدد کفی‌های طبی به داخل کفش اجازه دهید تا در طول شب خشک شوند.

آیا من باید به طور تمام وقت از کفی‌های طبی سفارشی خود استفاده کنم؟ 


هرچه بیشتر از کفی‌های طبی خود استفاده کنید، سود بیشتری خواهید برد. اگر فعالیت‌های روزانه شما به گونه‌ای است که باید کفش خود را در طول روز تعویض کنید (به عنوان مثال رفتن به باشگاه ورزشی بعد از کار)، باید یک جفت دیگر از کفی طبی سفارشی طراحی شده برای آن فعالیت خاص را داشته باشید.

چه نوع کفش طبی ارتوپدی نیاز دارم؟


کفش طبی ارتوپدی

برای اکثر بخش‌ها، هر کفشی که دارای یک کفی قابل جابجایی است می‌تواند برای کفی طبی سفارشی شما مورد استفاده قرار گیرد. تنها لازم است که کفی آن کفش را در آورده و آن را با کفی طبی سفارشی خود جایگزین کنید.

آیا عضلات من با پوشیدن کفی یا کفش طبی ضعیف‌تر می‌شوند؟


کفی یا کفش طبی سفارشی تن ماهیچه را کاهش نخواهد داد. این وسایل پا را در موقعیت صحیحی قرار می‌دهند تا شما بتوانید در زمان مناسب از عضلات مناسب استفاده کنید. این کفی‌های طبی موجب به حداقل رساندن خستگی پا و اجازه استفاده بهینه از عضلاتتان را به شما خواهد داد.

دوام کفی‌های طبی چقدر است؟


دوام کفی‌های طبی می‌تواند از بیماری به بیمار دیگر متفاوت باشد و به ساختار پا، نوع فعالیت‌ها، نوع کفی طبی و مواد مورد استفاده در آن بستگی دارد. ممکن است پس از دو یا سه سال نیاز به ساخت مجدد کفی طبی باشد، هر چند برخی از انواع آن‌ها تا بیش از ده سال نیز دوام دارند. شستشو و زمان ممکن است رنگ و ظاهر پوشش بالایی کفی طبی را تغییر دهد. اگر چه از بین رفتن رنگ و ظاهر کارکرد کفی طبی شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، اما ممکن است بخواهید برای نو به نظر رسیدن کفی طبی خود پوشش‌های بالایی آن را در آزمایشگاه بهبود دهید.

قیمت کفی و کفش طبی

فروش و قیمت کفی طبی بر اساس جنس (ژله ای، سیلیکونی، چرمی) و یا انواع کفی طبی مردانه و زنانه می‌تواند متغیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید