کاربرد های پاشنه بند یا مچ بند پا


قوزک بند یا پاشنه بند

قوزک بند ها ( مچ بند پا ) می‌توانند هم به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و هم زمانی که مچ پا دچار آسیب شده است استفاده شوند. آسیب‌هایی که در آنها مچ‌بندها مناسب هستند انواعی از آسیب هستند که در اثر آن وزن بدن با سرعت زیاد هنگام تنیس بازی کردن یا دویدن از یک پا روی پای دیگر می‌افتد. که ممکن است موجب پیچ خوردگی مچ پا شده و گاهی اوقات نیز باعث رگ به رگ شدن قوزک پا می‌شود. معمولا ورزشکاران حرفه‌ای که مستعد ابتلا به پیچ خوردگی مچ پا هستند از قوزک بند محافظ استفاده می‌کنند تا از هر گونه آسیب دیدگی جلوگیری کنند، اما گاهی اوقات آسیب دیدگی رخ می‌دهد و پس از آن نیز این قوزک بندها به ورزشکار کمک زیادی می‌کند. انواع مختلفی از قوزک بندها موجود هستند که ورزشکار می‌تواند براساس آسیب و شدت آسیب دیدگی، آن را انتخاب کند. بهترین گزینه برای شما ممکن است توسط فیزیوتراپیست مشخص می‌شود.

قوزک بند یا پاشنه بند طبی


اگر مچ پای شما پیچ خورده است، اگر از درد مچ پا رنج می‌برید، قوزک بند بگیرید و پای خود را از انواع آسیب‌های پا مانند تورم، آماس و ورم مفصل مچ پا، پیچ خوردگی، در رفتگی یا کشیدگی، درد پاشنه پا یا درد عضلات محافظت کنید. قوزک بند مانند یک جوراب نصفه پوشیده می‌شود که به اندازه کافی راحت بوده و فشاری را وارد می‌کند که به تثبیت مچ پا کمک ‌می‌کند و به شکلی طراحی شده که باعث محدودیت حرکت نمی‌گردد. این نه تنها به شما در بهبود یافتن آسیب‌هایتان کمک می‌کند بلکه در جلوگیری از هر گونه آسیب هنگام ورزش کردن نیز کمک می‌کند.

محور پزشکی آسیا، با تخصص و تجربه‌ی کافی در خصوص توزیع و فروش انواع قوزک بند یا پاشنه بندهای الاستیکی، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به مشتریان گرامی می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش محصول می‌توانید با شماره‌های ما تماس بگیرید.

چه زمانی باید از قوزک بند استفاده کنم؟


اگر از پاشنه بند به عنوان یک دستگاه پیشگیرانه استفاده می‌کنید، از آن در حین انجام هر گونه فعالیتی که مچ پا را در معرض حرکت‌های جنبی قرار می‌دهد مانند تنیس، بسکتبال، والیبال و غیره استفاده کنید. اگر از قوزک بند به عنوان یک دستگاه توانبخشی یا درمان استفاده می‌کنید، باید آن را در حین انجام هر فعالیت روزانه بپوشانید تا ثبات بیشتری داشته باشید و از آسیب مجدد جلوگیری کنید.

مزایای مچ بند پا


مقداری تقویت هنگام نیاز

قوزک بند

برخی مچ‌ بند ها راحت با کشیدن روی پا پوشیده می‌شوند در حالی که سایر آنها نیاز به بستن بندهای آن یا نوارهای چسبی دارند. آنهایی که کمترین محافظت را فراهم می‌کنند بریس‌های کشیدنی هستند که ویژگی تقویت کنندگی ندارند. این نوع از قوزک بندها در به حداقل رساندن التهاب و درد پس از آسیب کمک می‌کنند. بیشتر موارد نگهدارنده که از تقویت کننده‌هایی در هر یک از طرفین مچ پا استفاده می‌کنند بعد از آسیب یا برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی استفاده می‌شوند.

درد ناشی از پیچ خوردگی

پیچ خوردگی مچ پا

رگ به رگ شدن مچ پای غالب یک آسیب ناشی از پیچ خوردن است که در آن مچ پا به سمت کف پا می‌غلتد و باعث درد می‌شود. اگر دچار آسیب شده‌اید از مچ بندی استفاده کنید که دارای تکیه‌گاه کافی در قسمت بیرون مچ پا است. که از رباط‌های آسیب دیده بر روی مچ پا حمایت می‌کند. رگ به رگ شدن‌های ناشی از برگشت پا کمتر شایع هستند اما هنگامی رخ می‌دهند که قدم پا به طرف بیرون برمی‌گردد و منجر به رگ به رگ شدن می‌شود. این نوع آسیب نیاز به مچ‌بندی دارد که دارای تقویت در داخل و بیرون است.

جلوگیری از آسیب‌هایی در آینده

ورزش

اگر چندین پیچ خوردگی مچ پا را تجربه کرده باشید، ممکن است بخواهید از قوزک بند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کنید. قوزک بندها به عنوان یک گزینه‌ی ارزان‌تر نسبت به روش‌های معمول نوار زدن هستند. قوزک بند را هر زمان که در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنید بپوشید تا مچ پا تثبیت شود و از برگشتن مچ پا جلوگیری شود. قوزک بند باید به اندازه کافی سفت و محکم باشد تا بتواند از پا محافظت کند، اما پوست نباید بیش از حد شل و یا آنقدر تنگ شود که باعث کاهش گردش خون شود یا رنگ پوست تغییر کند.

نکاتی پیرامون استفاده و مراقبت از قوزک بند


  • پاشنه بند یا مچ بند پا خود را هر 6 تا 9 ماه بسته به استفاده‌تان عوض کنید.
  • دستورالعمل‌های مناسب برای شست‌شوی این محصولات شستن در ماشین لباسشویی با آب سرد و استفاده از خشک‌کن بدون حرارت است.
  • قوزک بندهای مچ پا بدون خطر بوده و به راحتی می‌توانند چندین ساعت در یک زمان استفاده شوند.

با این حال اگر به هر دلیلی با استفاده از محصولات دچار ناراحتی شدید و یا متوجه اثرات منفی شدید، لطفا بلافاصله آنها را در بیاورید.

نکاتی پیرامون خرید مچ بند پا


هنگام خریدن قوزک بند باید به این ویژگی‌ها توجه داشته باشید:

  • میزان فشار درجه‌بندی شده: مچ‌بندهای با درجه پزشکی وجود دارند که در موارد شدید می‌توانند تا ۵۰ میلی‌متر جیوه فشار وارد کنند. همیشه بهتر است قبل از خرید با پزشک مشورت کنید.
  • آیا امکان نفس کشیدن پوست را فراهم می‌کنند؟ بیشتر مچ‌بندها از مواد غیر ساینده با پوست ساخته شده‌اند که به پوست اجازه نفس کشیدن می‌دهند تا خشک باقی بماند و تحریک نشود، هرچند برخی از مچ‌بندها در بازار دارای این خصوصیت نیستند.
  • آیا دارای اجزای مسی هستند؟ مس با ویژگی افزایش ترمیم بافت شناخته شده است، بنابراین یکی از اجزای کلیدی در روند بهبودی است.
  • آیا دارای بند هستند؟ انواعی از مچ‌بند وجود دارد که برای محافظت بیشتر از مچ و تقویت مفصل دارای نوارها یا تسمه‌هایی هستند. هرچند این انواع گران‌تر می‌باشند.
  • باز یا بسته؟ برخی ممکن است برای راحتی بیشتر در قسمت کف پا و انگشتان باز باشند. این خصوصیت در واقع بستگی به ترجیح شخص دارد.
  • چقدر زخیم هستند؟ این امر در واقع در اندازه‌ی مچ‌بندی که می‌توانید بپوشید نقش دارد و بستگی به ضخامت در داخل کفش بسیار راحت هستند.
  • خواص ضد بو و آنتی باکتریال: این حالت در مورد راحتی می‌باشد، اما قطعاً یک مزیت اضافی است زیرا شما نمی‌خواهید که با مچ‌بندهای نامناسب راه بروید.
  • اندازه: بیشتر مچ‌بندها در هر دو جنس قابل استفاده هستند بنابراین پیش از تصمیم‌گیری مشخصات محصول و اندازه‌های آن را کنترل کنید.
  • تک یا جفت؟ هر چند بیشتر مچ بند ها می‌توانند برای هر دو پا استفاد شوند. با اینکه بیشتر مچ‌بندها می‌توانند در هر دو پا استفاده شوند، مدل‌هایی وجود دارند که این حالت را ندارند و باید به آن توجه کنید.

هزینه


قیمت انواع مچ بند پا یا پاشنه بندهای الاستیکی بسته به نوع آن متفاوت می‌باشد. ارزشیابی قیمت معمولا بر اساس اندازه و سایز انجام می‌شود. درمان عارضه‌هایی چون پیچ خوردن و کشیدگی و آرتروز مچ پا بسیار طولانی مدت بوده و هزینه‌های زیادی را نیز دربر دارد. اما با خرید و استفاده‌ی قوزک بندهای طبی برای پیشگیری از آسیب‌های وارده بر قوزک پا می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت قوزک بندهای الاستیکی می‌توانید از طریق شماره‌های
زیر با کارشناسان ما در محور پزشکی آسیا تماس بگیرید.

کلید واژه : مچ بند پا

دیدگاهتان را بنویسید