آشنایی با جوراب کار و سفر varimed ترکیه


جوراب کار و سفر

همگی ما تجربه یک سفر طولانی را داشته‌ایم، پروازی که ساعت‌ها به طول انجامیده و مجبور بوده‌ایم مدتی طولانی در یک وضعیت فشرده و ناراحت کننده بی‌حرکت بنشینیم. اما مشکل به همین‌جا ختم نمی‌شود، وقتی هواپیما فرود می‌آید، تازه متوجه می‌شویم که مچ پاهایمان چقدر ورم کرده است، کفش و جوراب پاهایی را که دو برابر شده است، فشار می‌دهد و به سختی می‌توانیم حتی خود را تا تحویل بار برسانیم. از این گذشته لازمه انجام بعضی مشاغل، مانند آرایشگری و مهمانداری نیز ایستادن طولانی مدت است، خلبان‌ها نیز از این مشکل در امان نیستند. جوراب طبی پیشگیری یا مسافرتی بهترین گزینه برای رفع این مشکلات است. فشاری که جوراب ضدخستگی وارد می‌کند، در مچ پا بیشتر از ران است؛ به همین دلیل خون به بالا به سمت دستگاه عروقی رانده می‌شود. به این ترتیب روند شکل‌گیری رگ‌های عنکبوتی و واریسی آهسته‌تر می‌شود و علائمی مانند خستگی، سنگینی و التهاب پا برطرف می‌شود.

اگر مرتب پرواز می‌کنید، باردار هستید، چاق شده‌اید یا اضافه وزن دارید و مدتی طولانی تحرک نداشته‌اید یا مدام سرپا هستید، در معرض خطر ابتلا به واریس، لخته شدن خون در رگ‌ها (DVT)، سنگینی و خستگی پا هستید. در این شرایط اکثر پزشکان توصیه می‌کنند که از جوراب پیشگیری یا مسافرتی برای کاهش عوارض مربوط به ایستادن طولانی یا وارد شدن فشار شدید بر پا استفاده کنید.

شرکت محور پزشکی آسیا، مرکز تخصصی ارائه و فروش انواع جوراب‌های مسافرتی (پیشگیری)، آماده ارائه انواع خدمات مربوط به جوراب‌های مسافرتی به شما می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش محصول می‌توانید با شماره‌های ما تماس بگیرید.

مزایا


mosaferati1

شاید تصور کنید که جوراب پیشگیری از واریس فقط کاربرد درمانی دارد، اما واقعیت این است که با پوشیدن جوراب پیشگیری از مزایای متعددی برخوردار می‌شوید. امروزه جوراب پیشگیری در جنس‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود، بنابراین به راحتی می‌توانید برای هر موقعیت و متناسب با نوع پوشش خود جوراب دلخواهتان را تهیه کنید.

  • جوراب طبی برای آقایان معمولاً شبیه به جوراب معمولی مردانه طراحی و در رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای یا خاکی عرضه می‌شود.
  • جوراب طبی در بانوان و آقایان، در سالمندان و جوانان گردش خون را در سراسر بدن افزایش می‌دهد که به نوبه خود به افزایش انرژی و کاهش ورم، خستگی یا درد پا و پایین‌تنه منجر می‌شود.
  • پوشیدن جوراب طبی در طول سفر احتمال لخته شدن خون یا ترومبوز وریدهای عمقی (DVT) را کاهش می‌دهد. به علاوه با پوشیدن جوراب طبی و افزایش گردش خون احساس درد و خستگی در پایین‌تنه و ناراحتی پس از سفر کاهش می‌یابد.
  • اگر شرایط شغلی‌تان ایجاب می‌کند که ساعت‌های متمادی در یک وضعیت بنشینید یا بایستید، حتماً جوراب پیشگیری به پا کنید. فشار تدریجی جوراب مسافرتی خستگی، سنگینی و درد پا را کاهش می‌دهد. همان‌طور که گفته شد جوراب طبی با طراحی مشابه جوراب مردانه نیز تولید می‌شود تا پوشیدن روزمره آن مشکلی ایجاد نکند و آقایان بتوانند جوراب را تمام طول روز به پا داشته باشند تا گردش خونشان بهبود یابد و دچار ورم یا خستگی عضلانی نشوند.
  • پوشیدن جوراب پیشگیری برای ورزشکاران تمام رشته‌ها هنگام تمرین کردن و گذراندن دوران نقاهت مفید است. مواد و فیبرهای تک موجود در جوراب‌های طبی ورزشی از پا، مچ پا، ساق پا و بالای پا محافظت می‌کند و فشاری تدریجی وارد می‌کند که گردش خون را در پاها و عضلات بهبود می‌دهد. به این ترتیب دوران بهبود تسریع می‌شود، ورزشکار عملکرد بهتری حین تمرین ارائه می‌دهد و خستگی عضلانی کاهش می‌یابد.
  • جوراب مسافرتی برای راحتی بیشتر دارای کفی محافظ است. همچنین الیاف جوراب قابل تنفس است تا پا را گرم‌تر نگه دارد و رطوبت را بهتر کنترل کند.
  • پوشیدن جوراب طبی بارداری به مادران کمک می‌کند تا در این دوران سرنوشت‌ساز دچار واریس نشوند. همچنین پوشیدن جوراب طبی بارداری در صورت ابتلا به بیماری‌هایی توصیه می‌شود که فشار شدیدی را به دستگاه گردش خون مادر آینده وارد می‌کند. ورم، گرفتگی پا و درد کلی پا از عوارض شایع بارداری است که با پوشیدن جوراب طبی مناسب تسکین می‌یابد. افزایش گردش خون ناشی از پوشیدن جوراب پیشگیری پاهای خسته و دردناک را جانی دوباره می‌بخشد و خستگی مداومی را که مادر آینده در پایین‌تنه حس می‌کند، برطرف می‌نماید.

پوشیدن جوراب مسافرتی


  • صبح‌ها قبل از پایین آمدن تخت، یعنی زمانی که پاها کمترین ورم را دارد، جوراب طبی را بپوشید.
  • قبل از پوشیدن جوراب در یک موقعیت راحت بنشینید و به جای مناسب تکیه بدهید.
  • پوشیدن جوراب پیشگیری تقریباً شبیه جوراب معمولی است. ابتدا دست‌تان را داخل جوراب کنید و پنجه جوراب را از داخل بگیرید.
  • در حالی که پنجه جوراب را نگه داشته‌اید، آن را پشت و رو کنید، سپس اول انگشت‌ها را وارد جوراب کنید.
  • پس از آن که پنجه را وارد جوراب کردید، آن را آرام روی کف پا و پاشنه بالا بکشید.
  • جوراب را تا روی ساق پا بالا بکشید و آن را صاف کنید.

شستن و نگهداری جوراب مسافرتی


برای نگهداری از جوراب مسافرتی باید دقت بیشتری کنید. توصیه‌های زیر را رعایت کنید تا بتوانید مدت‌ها از جوراب ضدخستگی استفاده کنید:

  • جوراب پیشگیری را با شوینده یا صابون ملایم در آب ولرم یا سرد بشویید.
  • جوراب را مچاله نکنید و چنگ نزنید. آن را بین حوله بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود.
  • جوراب را در هوای آزاد یا در ماشین لباسشویی با دور ملایم در حرارت خشک پایین خشک کنید.
  • جوراب را در آب سرد، گرم یا داغ بالای 176 درجه فارنهایت در ماشین لباسشویی بشویید.
  • جوراب را 30 دقیقه در خشک‌کن با حرارت خشک کنید.
  • از نرم کننده یا شوینده‌های لباسشویی حاوی سیلیکون و سفید کننده استفاده نکنید.
  • جوراب را تا یا لوله نکنید، در غیر این صورت جوراب بسیار تنگ می‌شود. جوراب تنگ مانند یک شریان‌بند جریان خون را مختل می‌کند یا مانع از گردش خون می‌شود.
  • اگر پزشک جوراب را تجویز کرده باشد، احتمالاً باید آن را اکثر اوقات به پا کنید. البته بدیهی است که درآوردن جوراب هنگام استحمام ایرادی ندارد؛ همچنین می‌توانید روی آن دمپایی، جوراب معمولی و کفش بپوشید.

راهنمای خرید جوراب مسافرتی


mosaferati2

هنگام خرید جوراب مسافرتی به نکته‌های زیر توجه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین جوراب ضدخستگی را تهیه کنید:

  • جوراب‌های فشرده کننده طبی دارای محدوده اعمال فشار 30 ـ 20 یا 40 ـ 30 میلی‌متر جیوه هستند، اما یک جوراب مسافرتی کافی است که خاصیت فشرده کنندگی معادل 20 ـ 15 میلی‌متر جیوه داشته باشد؛ البته به شرطی که دچار بیماری‌های عروقی نباشید. این اعداد میزان فشار جوراب روی پا را مشخص می‌کند، برای مثال جوراب با خاصیت فشرده کنندگی20 ـ 15 میلی‌متر جیوه فشار کمتری را نسبت به جوراب با دامنه اثر 40 ـ 30 میلی‌متر جیوه وارد می‌کند. جوراب دوم بسیار سفت‌تر و پوشیدن آن دشوارتر است.
  • جوراب با فشردگی مدرج تهیه کنید. فشار جوراب مدرج در ناحیه مچ پا بیشتر است و شدت فشار آن به تدریج رو به بالا کمتر می‌شود. به این ترتیب خون به قلب برمی‌گردد.
  • به موادی که در تهیه جوراب به کار برده شده است، دقت کنید. مسافران غالباً الیاف طبیعی مانند نخ پنبه را ترجیح می‌دهند، چون این جنس نرم و بسیار راحت است و رطوبت را جذب می‌کند. پلی استر، پشم مرینوس و پارچه‌های دارای مس و نقره رطوبت اضافی پوست را جذب می‌کند، پا را خنک نگه می‌دارد و بوی بد پا را کاهش می‌دهد. مسلماً هیچ کس نمی‌خواهد در هواپیما پاهایی بدبو داشته باشد.
  • لازم نیست برای سفر حتماً به دنبال جورابی بگردید که روی آن عبارت “جوراب مسافرتی” درج شده باشد. کافی است جورابی پیدا کنید که میزان فشرده کنندگی آن 20 ـ 15 میلی‌متر جیوه باشد و بلندی آن حداقل تا زیر زانو باشد. اگر جوراب بالای زانو یا جوراب شلواری را ترجیح می‌دهید، این نوع جوراب‌ها را نیز می‌توانید با همین میزان فشرده کنندگی تهیه کنید.

هزینه


قیمت انواع جوراب‌های پیشگیری یا مسافرتی بسته به نوع آن متفاوت می‌باشد. ارزشیابی قیمت معمولا بر اساس اندازه و سایز مورد نیاز خریدار انجام می‌شود. بدیهی است که جوراب‌های مسافرتی با طول بیشتر قیمت بیشتری نسبت به جوراب‌های پیشگیری کوتاه دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و خرید جوراب‌های پیشگیری یا مسافرتی میتوانید از طریق شماره‌های کارشناسان ما در شرکت محور پزشکی آسیا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید